Suss80 Skrevet 9. juni 2006 #1 Skrevet 9. juni 2006 Selv drikker jeg som regel 2-3 ganger i uka, men som oftest bare litt rødvin, feks for å kose med med Frustrerte Fruer. Dette har vært et hett diskusjonstema blant annet med mine foreldre, som mener at dette ikke er noe særlig. Og særlig det å ta seg et glass vin foran barn er visst fyfy...Selv har jeg ingen problemer med dette, så lenge jeg ikke blir beruset sammen med de.
Gjest 2324 Skrevet 9. juni 2006 #2 Skrevet 9. juni 2006 Nei, drikker i det hele tatt veldig sjelden. Men ser ikke noe galt å ta seg et glass vin eller en øl på kvelden. Drikker man seg full 3-4 ganger i uka derimot har man et problem.
Dru Skrevet 9. juni 2006 #3 Skrevet 9. juni 2006 Det begrenser seg til en enhet i uka, hvis man fordeler det. Kanskje mindre. Tar gjerne en øl eller to, eller et glass vin når det passer seg sånn, men går sjelden på fylla.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #4 Skrevet 9. juni 2006 Jeg drikker aldri, men jeg ser ikke helt problemet med å drikke ett glass vin eller tre i uka... heller ikke å drikke ett glass foran barna. De eneste regelene vi har hatt i vårt hus, er at en av de voksne må være i kjørbar stand, og at barna ikke skal se oss pussa eller fulle. Problemet dukker vel opp om en MÅ ha det ene glasset med vin om kvelden for å klare å kose seg. Kanskje litt utenfor topic, men likevel relevant: Hadde en venninne som hadde foreldre som tok seg en drink om kvelden. (Bare en, aldri mer!) Vi så dem aldri fulle, og anså ikke at de hadde et alkoholproblem... dvs inntil den dagen kom da de hadde glemt å dra på polet så de ikke fikk sin kveldsdrink. Det var hysteri på høyt nivå! Det var kjefting og hyling, slamring i dører osv. helt til de fant ut at de skulle ringte på hos naboer for å se om de kunne frembringe de høyst tiltrengte og verdifulle dråpene. Da roet det hele seg ned. De hadde rett og slett blitt avhengige av denne ene drinken. Om situasjonen blir slik, da er det ene glasset et problem, ikke ellers!
Suss80 Skrevet 9. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 9. juni 2006 jeg også mener at dersom man drikker seg full flere ganger i uka ikke er helt bra, men må nok innrømme at det første året jeg var student i Trondheim, ble det nok noen fuktige kvelder på byen..Men drikker sjelden mye av gangen nå da jeg er noen år eldre og forhåpentligvis litt klokere
Majka Skrevet 9. juni 2006 #6 Skrevet 9. juni 2006 Jeg tror jeg må svare i mnd i stede for i uka. Blir ikke så ofte. Er i innspurten av studiet, og har ikke så mye penger for tiden. Så det kan jo forklare en del. Hadde jeg hatt jobb og slikt ville jeg nok hatt stående en vindunk som jeg kunne ta meg et par glass av i uka
Gjest gjest1 Skrevet 9. juni 2006 #7 Skrevet 9. juni 2006 Jeg drikker noen glass vin i året, men det blir ikke så ofte som hver måned en gang.
Tusseline Skrevet 10. juni 2006 #8 Skrevet 10. juni 2006 Sjelden jeg drikker hver uke. En-to ganger i mnd passer bedre. Da mener jeg alt i fra et glass vin til flere (på fest).
Scorpina Skrevet 10. juni 2006 #9 Skrevet 10. juni 2006 Ja, pr uke blir det veldig lite. Går ut kanskje 4-6 ggr i året...hm...har et par,tre,fire vin-skravle-sludre greier med venninner sååh næh...blir så lite pr uke at det ikke er verdt å regne ut en gang.
Frøken Freken Skrevet 10. juni 2006 #10 Skrevet 10. juni 2006 Jeg tror barn har godt av å se at det går an å nyte ett glass alkohol uten at det trenger bli no mer. Fra jeg var liten av har det hendt at mamma og pappa tok seg et glass vin til maten på lørdagskvelden. Det ser jeg ingen problemer ved. Problemet er hvis det utarter seg, og man mååå ha så og så mange glass i løpet av en uke. Men et glass for kosens skyld i ny og ne, det har ikke barn vondt av å se. Strengt tatt har vel ikke foreldrene dine så mye med det heller, med mindre det hadde vært snakk om et alkoholproblem.
Gjest Little me Skrevet 10. juni 2006 #11 Skrevet 10. juni 2006 Jeg koser meg med øl&vin innimellom, noen ganger kan det være et par ganger i uka andre uker blir det ikke noe i det hele tatt. Sånn i snitt er jeg vel berusa 2-4 ganger i mnd i vår- sommerhalvåret, mens det er betraktelig mer sjeldent om høsten og vinter'n.
Gjest Gjesta Skrevet 10. juni 2006 #12 Skrevet 10. juni 2006 (endret) Jeg tror ikke det er verd å nevne engang. Jeg drikker vel kanskje et par ganger i året. Jeg er ferdig med bylivet og drikkingen og er klar til å gå videre i livet,men med kjæresten min er det helt motsatt. Han liker å kose seg med øl på lørdager og fredager også, og kan godt ta en utepils eller to. Jeg forbinder øl drikkende menn som sitter og ser på fotball med peanøtter med høyt blodtrykk, hjerneslag og diabetes type 2. Endret 13. juni 2006 av foxylady
Gjest gjest1 Skrevet 10. juni 2006 #13 Skrevet 10. juni 2006 1-2 ganger i måneden her også. Foreldrene mine har tatt noen glass vin foran meg da jeg var liten og vi var borte på spesielle anledninger, og det har ikke jeg tatt noen skade av dem. Spesielt siden det var så skjeldent de gjorde det.
Scorpina Skrevet 10. juni 2006 #14 Skrevet 10. juni 2006 Ja ærlig talt - det er forskjell på å barbere seg og kutte av seg hodet (litt flåsete sagt) men dere skjønner pointet..?! Min mann og jeg deler en flaske rødvin til biffen en og annen lørdagskveld og det er før jenta vår har lagt seg. Hun ser også at vi drikker litt alkohol på julaften og nyttårsaften. Cluet er å finne en middelvei. Det skal også nevnes - jeg drikker meg (idag) ALDRI full. For det første er det uggent og for det andre er det ikke godt!! Hjemme hadde vi et veldig relaxed forhold til alkohol, ikke noe overforbruk og heller ikke noe pietistisk forhold til det. En gyllen middelvei som jeg/vi bruker overfor jenta vår.
Snasen Skrevet 10. juni 2006 #15 Skrevet 10. juni 2006 Jeg drikker ikke hver uke en gang. Og jeg forstår meg ikke på de som sitter foran PCn eller TVn mildt beruset. Jeg klarer ikke å konsentrere meg jeg, da. Skriften går i hverandre og alt. Kan sikkert ha noe å gjøre med at jeg drikker sjeldent og tåler lite, men for meg er alkohol noe som burde nytes i festlige sammenhenger, og ikke på en vanlig hverdag med FF. Jeg drikker en gang annen hver måned kanskje.
Mossa Skrevet 10. juni 2006 #16 Skrevet 10. juni 2006 Jeg drikker kankskje 1 flaske vin i løpet av 1-2 mnd. Noen ganger litt mer, andre ganger mindre...kommer litt an på om det er mange som skal feires i løpet av kort tid. I sommerferien kan det bli noe oftere. Da er det deilig med en iskald utepils i sommervarmen, og vanligvis holder det med en!!
Gjest Emera Skrevet 10. juni 2006 #18 Skrevet 10. juni 2006 Jeg drikker to ganger i mnd eller mindre. ← Jeg også.
Gjest Little me Skrevet 10. juni 2006 #19 Skrevet 10. juni 2006 Hvor er alle fyllesvina a??? :klø: Hopper kanskje greit over denna tråden
Gjest Embla s Skrevet 10. juni 2006 #20 Skrevet 10. juni 2006 (endret) Jeg drikker svært sjeldent. Kun en sjeldent gang hvis jeg er på fest/ute eller lignende, (skjønt jeg gidder ofte ikke styre med nattbuss eller taxi, så ofte ender det med at jeg kjører). også hender det jeg drikker et halvt glass rødvin for å holde andre med selskap. En sjeldent gang kan jeg få skikkelig lyst på en kald øl (kanskje fire ganger i året?). alkohol er rett og slett ikke en del av min hverdag. Men jeg reagerer ikke på at andre tar seg ett glass vin til Frustrerte fruer eller hva det måtte være. Det jeg imidlertid kan reagere litt på er folk som påstår de må ha noe med alkohol i for å slappe av/kose seg. Jeg ser ingen paralleller mellom slappe av/kose seg og alkohol. Men har skjønt at veldig mange gjør det og at det sikkert er jeg som er rar. Endret 10. juni 2006 av Embla s
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå