Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #1 Skrevet 9. juni 2006 Jeg har bestemt meg og har tenkt til å ta en kjønnsleppeoperasjon. Har hørt at man kan få det dekket av det offentlige, selv om det er strenge krav på det. Hvem er det som avgjør om du kan få en sånn operasjon dekket? Er det fastlegen eller gynekologen? Litt forvirra over hvem jeg skal gå til. Vil gjerne høre fra andre som har tatt denne operasjonen og hvor fornøyd du ble med resultatet etterpå.
Gjest 2324 Skrevet 9. juni 2006 #2 Skrevet 9. juni 2006 Jeg vil tro at det er mest naturlig å starte hos fastlegen din, så henviser han deg videre.
Gjest f Skrevet 9. juni 2006 #3 Skrevet 9. juni 2006 :klø: Vel, det kommer jo an på hvorfor du skal gjøre det. Har du noe som gjør at du har misdannelser eller lignende, så vet fastlege eller gynekologen din hvor du har hatt GU hos mye om dette, og da kan du søke om støtte "via" de. Vil du operere deg fordi du synes de er for store, så er det en estetisk operasjon i samme type som å operere silikon i brystene. Altså må du på privatklinikker. Gynekologer liker generelt ikke kjønnslepperedukson når det ikke er medisinsk grunn til det, så hvis du ikke har det, så hjelper det nok ikke å oppsøke en gynekolog.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #4 Skrevet 9. juni 2006 Ja jeg har problemer med det i hverdagen og avgjørelsen min er ikke basert på bakgrunn av utseende eller hva jeg synes. Det plager meg svært mye og hindrer meg i en del ting. Og jeg føler meg hemmet. Jeg må jo bare komme meg til en lege/gynekolog. Men jeg har aldri vært hos en før og vist fram underlivet mitt. Blir min første gang og ekstra vanskelig, flaut siden jeg har problemer der. Bare håper på hjelp og lurer på andre som ogå har slitt med samme problemet.
Gjest f Skrevet 9. juni 2006 #5 Skrevet 9. juni 2006 Ja jeg har problemer med det i hverdagen og avgjørelsen min er ikke basert på bakgrunn av utseende eller hva jeg synes. Det plager meg svært mye og hindrer meg i en del ting. Og jeg føler meg hemmet. Jeg må jo bare komme meg til en lege/gynekolog. Men jeg har aldri vært hos en før og vist fram underlivet mitt. Blir min første gang og ekstra vanskelig, flaut siden jeg har problemer der. Bare håper på hjelp og lurer på andre som ogå har slitt med samme problemet. ← Oi, aldri vært på GU? Du er kanskje veldig ung da eller? Uansett så er det da bare å trappe opp hos fastlege, så du får henvisning videre til gynekolog. Ikke gru deg for mye, prøv å slapp av og ikke tenk for mye. Etter å ha gjort det en gang så vet du hva du går til, og da er det ikke så ille. Vil påpeke at jeg synes det er like lite ekkelt med GU som å måle blodtrykket, men vet det er mange som gruer seg.
Gjest f Skrevet 9. juni 2006 #6 Skrevet 9. juni 2006 Glemte å si at ei som gikk i klassen min på høgskolen fikk dekt sin operasjon av kjønnsleppene. Hun hadde store kjønnslepper og var plaget med at hun fikk kraftige gnagsår (til hun blødde) når hun f.eks. syklet. Husker ikke om hele operasjonen var dekket eller hva, men det opplyser legen din om.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #7 Skrevet 9. juni 2006 Det er problemet. Det gnisser når du går og det er ubehagelig å sitte for det klemmer . Hver dag ut og inn. Man venner seg til det(er ikke annet å gjøre), men det er fortsatt ubehagelig. Merker det selv om jeg ikke har trange bukser.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå