Gå til innhold

Hvor ville du reist?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kreta!

Ene og alene for samaria ravinen, men også elaphonissi! Med hold deg unna nordsiden!

:enig:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

- Tyrkia: Har ikke vært der

- Bulgaria: Var der da jeg var liten, har bare gode minner derfra.

- Kreta: Nei, gidder ikke reise dit igjen.

Det var greit nok, alle fikk sykt mye myggstikk, ikke jeg da, av en eller annen grunn. Ikke mye festliv, veldig rolig. Fikk litt oppmerksomhet av mennene der, men ikke noe plagsomt.

Alt for mye bølger på stranda.

- Mallorca: Helt greit egentlig, men siden jeg har vært her før ville jeg heller reist til tyrkia.

Men hvis ikke ville det blitt bulgaria

Skrevet

Kreta!

Tyrkia vil jeg aldri reise tilbake til.

Skrevet

Kreta, fordi det er det eneste stedet av disse jeg ikke har vært. Men siden reiser jeg gjerne tilbake til de andre og da.

Gjest Gjest
Skrevet
- Kreta: Nei, gidder ikke reise dit igjen.

Det var greit nok, alle fikk sykt mye myggstikk, ikke jeg da, av en eller annen grunn. Ikke mye festliv, veldig rolig. Fikk litt oppmerksomhet av mennene der, men ikke noe plagsomt.

Alt for mye bølger på stranda.

Du burde vel kanskje si HVOR på Kreta du har vært? Kreta inneholder vel egentlig like mye typer steder, både hva gjelder uteliv og strender, som alle greske øyer tilsammen. Tror f eks ikke at du hadde sagt "ikke mye festliv" hvis du hadde vært i Hersonnissos...og jeg tror ikke du hadde klagd på bølgene i Agios Nikolaus.

Skrevet
Skal vi sette en liten hundrelapp på at de som skryter av Tyrkia neppe har vært noe annet sted, og mangler sammeligningsgrunnlag? :ler:

Tja - har vært i ca 40 land og har Tyrkia som et av mine favorittland.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hva gjør det til en favoritt?

Gjest Gjest
Skrevet

Beklager, men det er faktisk så jeg ikke tror deg. Du må ha en annen agenda enn oss andre i forhold til Tyrkia, når du sier at Tyrkia er et favorittland når du har 40 land å velge mellom.

Skrevet

Tyrkia er også en av mine favoritter når det gjelder feriemål.

Ikke alt i alt, men som syden-destinasjon. (blir feil å sammenlikne en shoppingferie i Roma kontra det å sløven i solen et par uker).

Grunnen til dette er mange, men kan jo nevne noen av dem.

* Hygglig folk. Her vet jeg at mange er uenig med meg, men det er min oppfatning. Så klart det finnes "kjeltringer" der, som i alle andre land. Men 99% av de jeg har møtt har jeg likt.

* De er utrolig gjestfrie og gjør alt for at du skal ha det bra. Kan jo nevne et eks fra vi var der i fjor. En dag skulle jeg og sambo ta bussen inn fra Alanya til side, men vi viste ikke hvor busstasjonen var. Da kom en av dem ansatte som faktisk hadde fri den dagen til hotellet vårt kl 7 om morgenen for å vise oss busstasjonen. Hvilken nordmann hadde giddet å gjort det ovenfor en kunde? (spesielt med tanke på at de kanskje har max en fridag i løpet av uka og da gjerne jobber 10-12 timer eller mer når de er på jobb)

* Masse shoppingmuligheter. Både klær og av andre varer. Gull f.eks er jo myyye billigere der nede enn i Norge.

* Kan få masse opplevelser når man er der nede.

* Godt og varmt.

* God Mat

Gjest Gjesta
Skrevet
Beklager, men det er faktisk så jeg ikke tror deg. Du må ha en annen agenda enn oss andre i forhold til Tyrkia, når du sier at Tyrkia er et favorittland når du har 40 land å velge mellom.

Du gjest som skriver dette, hvor mange ganger har du selv vært i Tyrkia og hvor har du vært?

*nysgjerrig*

Skrevet

Tror jeg ville valgt Kreta. Har vært i Tyrkia og på Mallorca, og av disse to var Mallorca uten tvil best. Forstår ikke de som synes Tyrkia er topp, vi opplevde de fleste mennesker der som masete og respektløse. Det værste jeg vet er folk som maser etter at man har sagt høflig "nei takk". Virker som de tror at hvis de maser lenge nok så kjøper "de dumme nordmennene" det uansett. Men kanskje vi bare hadde uflaks..

Kreta og Bulgaria har jeg aldri vært, kunne tenkt meg å prøve begge to. Men blir nok Kreta først tenker jeg.

Skrevet

I så fall har du åpenbart en agenda du også :) Du har ikke sagt noe om hvorfor du ikke liker Tyrkia, eller hvorfor man ikke bør reise dit. Jeg har ingen politisk eller annen agenda, og aksepterer selvsagt at andre mennesker ikke liker seg de samme stedene som meg, all den tid jeg heller ikke liker det samme som alle andre.

Jeg har bare vært i Tyrkia to ganger, men jeg likte meg der umiddelbart. Jeg liker maten i Tyrkia, jeg liker menneskene der og jeg liker at det er massevis av kulturelle og historiske severdigeheter, samt vakker natur. Nå har jeg riktignok ikke vært på turistplasser som f.eks. Side eller Alanya, men stort sett i Istanbul. Av alle steder jeg har vært tror jeg Istanbul må være den mest spesielle byen av alle. Historiske byggverk som Hagia Sofia og Den blå moskeen, samt den spesielle beliggenheten mellom Europa og Asia fascinerer meg. Jeg liker Midt-Østen og arabisk kultur, og ser interessante krysningspunkter mellom europeisk og orientalsk kultur i Istanbul. Vikingene reiste på tokt dit, så byen har vært en knutepunkt siden lenge før charterturene til Side begynte. Andre steder med en spennende miks av europeisk og østlig kultur er Balkan og Nord-Afrika, og jeg foretrekker også disse stedene fremfor mer typiske turistmål i syden. Jeg synes en reise er bortkastet hvis det fremste formålet er å ligge på stranden og bli brun, samt feste og shoppe. Jeg liker å se litt andre ting enn en solstol og et all-inclusive-hotell, og da synes jeg Tyrkia har mye å by på. At det er lettvint å komme seg dit med charterfly og at det er lave priser i landet, er en stor fordel.

Neste gang jeg reiser til Tyrkia har jeg lyst til å reise øst i landet, til Kappadokia med de fantastiske underjordiske byene og sin meget spesielle natur, og til Vansjøen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...