Gå til innhold

Er du overtroisk?


Labella

Anbefalte innlegg

Det er jo fredag den 13. i dag, så jeg tok en test for å finne ut om jeg var overtroisk :blunke:

Testen finner du her

Jeg kom ut som:

Skap-overtroisk

Du spytter kanskje tre ganger over skulderen i smug etter å ha sett en svart katt krysse veien foran deg, men du skjelver ikke akkurat i buksene av fredag 13. Dette er slett ikke verst, men helt i toppen av overtroiske mestere er du ikke.

Kan du mye om overtro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så overtroisk er jeg:

"Registrerer du det i det hele tatt når kalenderen viser fredag 13.? Har du noen sinne hørt om stiger og svarte katter? Du er ikke spesielt opplyst om folketro verden rundt. Sjekk fasiten og ta testen en gang til; du er nødt til å lære noe ..."

- norsk overtro kan jeg mye om - utenlandsk bortimot ingenting.

Så er jeg vel typisk norsk da - sitter og kikker i navelen om vår egen overtro og lar verden seile sin egen sjø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skap-overtroisk

du fikk 6 av totalt 16 poeng

Du spytter kanskje tre ganger over skulderen i smug etter å ha sett en svart katt krysse veien foran deg, men du skjelver ikke akkurat i buksene av fredag 13. Dette er slett ikke verst, men helt i toppen av overtroiske mestere er du ikke. Sjekk fasiten og ta testen én gang til - du lærer gansk esikkert noe nytt.

jeg skjønner ikke hvordan jeg fikk så mange riktige jeg, måtte gjette på hvert eneste spørsmål... :hoho::hoho::hoho:

t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 13.??

du fikk 5 av totalt 16 poeng

Registrerer du det i det hele tatt når kalenderen viser fredag 13.? Har du noen sinne hørt om stiger og svarte katter? Du er ikke spesielt opplyst om folketro verden rundt. Sjekk fasiten og ta testen en gang til; du er nødt til å lære noe

Og jeg som syntes skapovertroisk passet mye bedre. - Banker i bordet - får aldri under stiger og kaster salt over skulderen... Men det er kanskje ikke å være overtroisk -- men en bekreftelse på at vi faktisk må ta de forholdsreglene fordi det ellers vil gå galt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...