Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #1 Skrevet 9. juni 2006 H*n åler seg fremover, ruller, og står på alle fire og gynger, men kryper altså ikke. Er det normalt, eller er h*n litt treg? Når er det vanlig at de begynner å krype?
Gjest gjest1 Skrevet 9. juni 2006 #2 Skrevet 9. juni 2006 Min gutt er 11,5 måneder, og begynte å krabbe for under en uke siden. Helt normalt. De fleste begynner å krabbe mellom 8 og 10 måneder, i følge fysioterapeuten på helsestasjonen her.
Gjest Lovegeckos Skrevet 9. juni 2006 #3 Skrevet 9. juni 2006 Ikke bekymre deg! Mitt første barn krabbet ikke i det hele tatt, nå er hun 7 og løper fortere enn de fleste, står på ski, skøyter og gjør de fleste fysiske ting like godt om ikke bedre enn jevn aldrede, hun leser og regner. Jeg var dødsbekymre, og gråt fordi jeg følte jeg ikke hadde stimulert henne nok. Ta det med ro, ikke bruk opp tide på å bekymre deg!
snøfnugg Skrevet 9. juni 2006 #4 Skrevet 9. juni 2006 Heia. Skulle tro det var jeg som hadde skrevet dette innlegget. Jeg har også en jente på 9 mndr. Da fins det to & da kan det neppe være så farlig.
Gjest Gjesta Skrevet 9. juni 2006 #5 Skrevet 9. juni 2006 mange barn kryper eller krabber ikke i det hele tatt, og plutselig en dag så går de
pondusa Skrevet 9. juni 2006 #6 Skrevet 9. juni 2006 Lillemor hoppa på rumpa fra hun var ca 7 mnd, 13 mnd gikk hun alene og 14 mnd begynte hun å krype også.... Pondus derimot krøp når han var 7 mnd. Bare ta det helt med ro!
Trebarnsmor Skrevet 9. juni 2006 #7 Skrevet 9. juni 2006 En venninne av meg har en datter som ikke begynte å krype før hun var 1 år og 6 mnd.
Gjest Meteora Skrevet 9. juni 2006 #8 Skrevet 9. juni 2006 Jeg krappet aldri ordentlig. Satt bare på rumpa og dro meg fremover med beina og armene. Mamma var også litt bekymret for meg, men jeg er da helt normal idag, så vidt jeg vet..
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #9 Skrevet 9. juni 2006 min datter hoppet på rompen,hun gikk aleine når hun var 16 mnd,(gikk før det men ikke helt trygg) hun begynte å krype etter hun begynte å gå,de gjør mye rart
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #10 Skrevet 9. juni 2006 jenta mi satt ikke engang da hun var 9 mnd,men da hun var 15 mnd,ja da satt hun,krøp og gikk,mens brødrene hennes var 11 mnd og 18 mnd da de begynte å gå. det er så forskjellig fra barn til barn.
Apple- Skrevet 9. juni 2006 #11 Skrevet 9. juni 2006 Jeg har passet datteren til en venninne noen dager nå. Hun (datteren, he, he) er 13 mndr og hverken krabber eller går...men virker da helt normal
Lemming Skrevet 9. juni 2006 #12 Skrevet 9. juni 2006 Henger meg på resten: Helt normalt! Min er 10 mnd nå, og begynte å krabbe skikkelig for ca en mnd siden.
Gjest marthepia Skrevet 9. juni 2006 #13 Skrevet 9. juni 2006 Tror ikke du skal bekymre deg for det! Emma er nå 10 måneder og det er ikke lenge siden hun begynte å krype.
la Flaca Skrevet 9. juni 2006 #14 Skrevet 9. juni 2006 Jenta mi krabbet aldri. Faktisk hatet hun å ligge på magen, så vi presset henne aldri til det heller. Men hun gikk da hun var 11 mndr! Finnes ikke noe fasit på det der. Det dummeste man gjør er å høre for mye på andre foreldre og helsestasjonen. Barn er forskjellige. Selv gikk jeg ikke før jeg var 16 mndr. men da var jeg stø som et fjell til gjengjeld.
Malia Skrevet 9. juni 2006 #15 Skrevet 9. juni 2006 jeg krabbet ikke når jeg var liten, men rulla.. helt sant! Babyer gjør mye morsomt og rart!
Saeria Skrevet 9. juni 2006 #16 Skrevet 9. juni 2006 Jeg krabbet heller ikkenår jeg var liten. Jeg begynte plutselig å løpe. Babyer er forskjellige.
Malama Skrevet 9. juni 2006 #17 Skrevet 9. juni 2006 Jeg "lærte" å krabbe av broren min jeg. Jeg var 20 måneder når han ble født, så jeg lærte det altså SEEEEENT! ("mamma, se hva han gjør da!!!!" også herma jeg...) Lærte å gå rundt året, og det hemmet meg aldri at jeg ikke kunne krype. Selv om mamma hørte på radio en del år senere at de som lærte å gå uten å kunne krype ble dårlige i matematikk etc, at det var noe med hjernene våre... Vel, ettersom matte alltid har vært et av mine aller sterkeste fag (generelt skoleflink også) så pleir vi spøke med hvor smart jeg da måtte ha vært dersom jeg HADDE lært å krabbe før jeg begynte å gå...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå