Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #1 Skrevet 8. juni 2006 Må man ha pass for å kjøre i europa, jeg og mannen har, men ikke barna som er ganske små, bør vi ha til dem eller holder det med å få dem skrevet inn i våre pass? Vi skal innom danmark, tyskland, nederland,belgia og frankrike?
Gjest Dalwhinnie Skrevet 8. juni 2006 #2 Skrevet 8. juni 2006 Ungene må ha egne pass. Det er ikke lengre mulig å skrive barna inn i foreldrenes pass.
Gjest gjest1 Skrevet 8. juni 2006 #3 Skrevet 8. juni 2006 Er det ikke noe med at Schengen-land ikke har passkrav?
Miami Skrevet 8. juni 2006 #4 Skrevet 8. juni 2006 Pass er vel det eneste norske identitetsbeviset utenlandske myndigheter godkjenner. Ergo må man ha pass dersom man reiser utenfor Norden.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 8. juni 2006 #5 Skrevet 8. juni 2006 Pass er vel det eneste norske identitetsbeviset utenlandske myndigheter godkjenner. Ergo må man ha pass dersom man reiser utenfor Norden. ← Det stemmer. Ergo er passfrihet innen Schengen ikke en realitet for normenn inntil vi får et nasjonalt id-kort.
Gjest gjesta Skrevet 8. juni 2006 #6 Skrevet 8. juni 2006 Det stemmer. Ergo er passfrihet innen Schengen ikke en realitet for normenn inntil vi får et nasjonalt id-kort. ←
meta2 Skrevet 21. juni 2006 #8 Skrevet 21. juni 2006 Noen nordmenn som ferierte i Danmark, var en svipptur over grensen til Tyskland. En hadde ikke passet med og fikk 5000 kr i bot. Vi har opplevd en gang på Færøyene at de spurde etter pass. Så nå har to av barna tatt bilde til nye pass.
Gjest Cosmic Girl Skrevet 21. juni 2006 #9 Skrevet 21. juni 2006 En annen ting, er at man stort sett alltid må gi fra seg passet når du sjekker inn på hotell. Som nordmann, som da ikke har annen legitimasjon, kan det bli særdeles vanskelig å få hotellrom uten pass... Jeg tror ikke jeg har vært på et eneste hotell de siste 5 årene hvor jeg ikke har vist passet. Og jeg har vært i rundt 10-15 land i flere verdensdeler de siste 5 årene, så jeg regner med at dette er ganske utbredt..
Gjest Cosmic Girl Skrevet 21. juni 2006 #10 Skrevet 21. juni 2006 Litt uklart formulert; Du må ikke gi fra deg passet, men de ønsker å se passet ditt for å skrive deg inn, som igjen er et krav for å gi deg et rom
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #11 Skrevet 23. juni 2006 Noen nordmenn som ferierte i Danmark, var en svipptur over grensen til Tyskland. En hadde ikke passet med og fikk 5000 kr i bot. ← Hæ? Dette høres merkelig ut. Hva er dine kilder? TS: Pass anbefales absolutt, men dere klarer dere uten så lenge dere voksne har. Og som nevnt over kan barna ikke lengre skrives inn i foreldrenes pass.
meta2 Skrevet 26. januar 2007 #12 Skrevet 26. januar 2007 Hæ? Dette høres merkelig ut. Hva er dine kilder? To av de fire som var på svippturen. De bodde på samme sted som oss ved Tyskegrensen. De tyske grensevaktene var strengere en de danske.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå