Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Må man ha pass for å kjøre i europa, jeg og mannen har, men ikke barna som er ganske små, bør vi ha til dem eller holder det med å få dem skrevet inn i våre pass? Vi skal innom danmark, tyskland, nederland,belgia og frankrike?

Videoannonse
Annonse
Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Ungene må ha egne pass. Det er ikke lengre mulig å skrive barna inn i foreldrenes pass.

Gjest gjest1
Skrevet

Er det ikke noe med at Schengen-land ikke har passkrav?

Skrevet

Pass er vel det eneste norske identitetsbeviset utenlandske myndigheter godkjenner. Ergo må man ha pass dersom man reiser utenfor Norden.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet
Pass er vel det eneste norske identitetsbeviset utenlandske myndigheter godkjenner. Ergo må man ha pass dersom man reiser utenfor Norden.

Det stemmer. Ergo er passfrihet innen Schengen ikke en realitet for normenn inntil vi får et nasjonalt id-kort.

Gjest gjesta
Skrevet
Det stemmer. Ergo er passfrihet innen Schengen ikke en realitet for normenn inntil vi får et nasjonalt id-kort.

:Nikke:

• 2 uker senere...
Skrevet

Noen nordmenn som ferierte i Danmark, var en svipptur over grensen til Tyskland. En hadde ikke passet med og fikk 5000 kr i bot.

Vi har opplevd en gang på Færøyene at de spurde etter pass. Så nå har to av barna tatt bilde til nye pass.

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

En annen ting, er at man stort sett alltid må gi fra seg passet når du sjekker inn på hotell. Som nordmann, som da ikke har annen legitimasjon, kan det bli særdeles vanskelig å få hotellrom uten pass...

Jeg tror ikke jeg har vært på et eneste hotell de siste 5 årene hvor jeg ikke har vist passet. Og jeg har vært i rundt 10-15 land i flere verdensdeler de siste 5 årene, så jeg regner med at dette er ganske utbredt..

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Litt uklart formulert; Du må ikke gi fra deg passet, men de ønsker å se passet ditt for å skrive deg inn, som igjen er et krav for å gi deg et rom

Gjest Gjest
Skrevet
Noen nordmenn som ferierte i Danmark, var en svipptur over grensen til Tyskland. En hadde ikke passet med og fikk 5000 kr i bot.

Hæ? Dette høres merkelig ut. Hva er dine kilder?

TS: Pass anbefales absolutt, men dere klarer dere uten så lenge dere voksne har. Og som nevnt over kan barna ikke lengre skrives inn i foreldrenes pass.

• 7 måneder senere...
Skrevet
Hæ? Dette høres merkelig ut. Hva er dine kilder?

To av de fire som var på svippturen. De bodde på samme sted som oss ved Tyskegrensen.

De tyske grensevaktene var strengere en de danske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...