Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #1 Skrevet 8. juni 2006 Jeg og kjæresten min begynner å bli seriøst lei kondomer, så jeg sjekker ut andre prevensjonsmetoder. Greia er at jeg er veldig fornøyd (hvis man kan bruke et slikt uttrykk) med mensen som jeg har i dag. Den varer i tre dager og sjelden vondt og fint og flott. Så det jeg lurer på er om p-piller og plaster og sprøyter og slike prevensjonsmetoder som påvirker hormoner kan påvirke mensen min negativt (etter mitt synt) sånn at den varer lengre og blir mer smertefull etc.? Litt uvitende om sånt, jeg...
Gjest 2324 Skrevet 8. juni 2006 #2 Skrevet 8. juni 2006 De aller fleste opplever mindre smerter og mindre blødninger ved bruk av p-piller, men det finnes selvsagt unntak.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #3 Skrevet 8. juni 2006 Mer blødninger er ikke uvanlig, mer smerter er mer uvanlig. Men du bør være klar over at når du slutter på de, så kan det bli et par helvetesmåneder for å få ting tilbake til normalen igjen.
Gjest joje Skrevet 8. juni 2006 #4 Skrevet 8. juni 2006 Mer blødninger er ikke uvanlig, mer smerter er mer uvanlig. ← Det varierer sikkert fra person til person, men jeg blør vesentlig mindre nå som jeg går på pillen enn hva jeg gjorde før. Og de eneste gangene jeg har hatt blødninger utenom mensen, er når jeg har vært slurvete med å ta den. En annen ting som jeg synes er veldig positivt, er at jeg får mensen på den samme dagen og omtrent på samme tidspunkt hver måned. Før varierte det ofte med tre-fire dager.
Gjest d'Arc Skrevet 8. juni 2006 #5 Skrevet 8. juni 2006 Det er veldig lite sannsynlig at pillene vil virke negativt på syklusen din.
celice Skrevet 8. juni 2006 #6 Skrevet 8. juni 2006 Jeg har en mer stabil mens på pillen enn uten. Mindre blødning, dog noe mer langvarig. Menssmerter er omtrent likt med og uten.
Gjest gjest1 Skrevet 8. juni 2006 #7 Skrevet 8. juni 2006 Jeg går på pillen og fortsetter uten stopp, tar ikke sukkerpiller og har aldri mensen. Dersom jeg slumper til å ha den likevel har jeg kortere mens, mindre kraftig mens og det er ikke så vondt som uten piller
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå