Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Finnes det? Vet du i så fall om ei nettside jeg kan hente det fra? Har sett på LO sin side men finner ikke noe der.....

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Det er vel opp til hver enkelt bedrift, er det ikke?

Skrevet

Det finnes omtrent like mange bonusordninger som det finnes firmaer. Det er ikke regulert av loven bortsett fra når det kommer til feriepenger og skatt.

Gjest Gjest
Skrevet

Oki, kan jo spesifisere litt hva jeg lurer på.... Kan bedriften gi bonus til kun en utvalgt gruppe av de ansatte og ikke til resten? Alle gjør samme jobb og lever under samme press. Jeg er usikker på om det er ulovlig, men det er i hvert fall forskjellsbehandling. Jeg er en av de som får bonusen, så det her er ikke misunnelse fra min side......... ;) Noen som vet?

Skrevet

hvordan er bonusen oppnådd? dersom gruppen din nådde et gitt resultat (db) som de andre gruppene ikke har nådd så er det vel fullt lovlig å gi bonus til de som klarer målene sine.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Det er vel nokså vanlig ta feks ledere får bonus, selv om det er de som er på et lavere nivå som har utført selve jobben.

Gjest Gjest
Skrevet
hvordan er bonusen oppnådd? dersom gruppen din nådde et gitt resultat (db) som de andre gruppene ikke har nådd så er det vel fullt lovlig å gi bonus til de som klarer målene sine.

I så tilfelle skulle jeg forstått det, det er jo normalt med slik motivasjon, men bonusen er ikke basert på noe resultat, jobben kan ikke måles i resultater. Har tenkt at kanskje det har med hvor lenge vi har vært ansatt å gjøre, eller lite eller null sykefravær å gjøre, men ingen av disse stemmer heller. Bare en tilfeldig valgt gruppe av oss får bonus. :klø: Er lavtlønnet jobb, så egentlig kjempeglad for å få litt ekstra, men føles jo litt ..... feil, når jeg ikke vet hvorfor jeg er en av de heldige, og skjønner veldig godt hva de må tenke de som ikke får..... :klø:

Gjest Gjest
Skrevet
Det er vel nokså vanlig ta feks ledere får bonus, selv om det er de som er på et lavere nivå som har utført selve jobben.

Og vi er ikke ledere noen av oss som får, vanlige arbeidere slik som de som ikke får.....

Skrevet

hørtes rart ut! nærmest en trynefaktor-bonus m.a.o? Bonusordninger er jo til for å motivere de ansatte, men denne ordningen høres mer ut til å demotivere folk.

Gjest Gjest
Skrevet

Hm, det høres jo veldig mystisk ut, og ikke særlig artig for dem som ikke får!!! Og ganske ekkelt for dem som får, også.

Du må vel kanskje spør ledelsen, da. Si at du synes det kjempefint å få bonus, og spør hva dere får den for. Du vil jo gjerne ha bonus neste år også, og da er det jo greit å vite hva du skal gjøre det neste året for å havne blant "de heldige" da også.

Kom på en ting: det kan jo være at de som har fått bonus, har forhandlet seg fram til det da de ble ansatt. De som er ekstra ettertraktet kan vel få gjennomslag for det, selv om ikke alle de andre ansatte i bedriften har bonus også.

Gjest lilletroll
Skrevet

Det der høres jo helt merkelig ut!!! Jeg ville spurt på hvilket grunnlag bonusen ble gitt. Rett og slett spurt hva jeg hadde gjort for å fortjene bonus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...