Gjest Gjesteline Skrevet 8. juni 2006 #1 Skrevet 8. juni 2006 Kjæresten min og jeg har lyst på en helg for oss selv neste helg (16-18.6), og er ute etter gode forslag. Han er engelsk og vil gjerne se mer av Norge, så vi kan gjerne kjøre noen timer. Gjerne et sted hvor vi kan gå lange turer sammen, fjell eller skog, men vi er ikke 'villmarksmennesker' (rimelig uerfarne). Stedet bør være stort nok til at det finnes en bar/kafé hvor man kan ta en drink, og en restaurant hvor man kan gå og spise en god middag. Vi vil gjerne bli litt mer 'fjell og skog-mennesker', så vi kan godt prøve oss på en versjon av dette (merkede løyper?) som kanskje passer til uerfarne bymennesker... Det bør være en viss standard (ikke utedo eller bad på gangen, liksom...). Blir det vellykket, kommer vi til å gjenta det med en helg i juli. Forslag anyone?
Gjest Gjesteline Skrevet 8. juni 2006 #2 Skrevet 8. juni 2006 Glemte å nevne at vi bor i Oslo-regionen.
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 8. juni 2006 #3 Skrevet 8. juni 2006 Beitostølen? Ligger ved foten av Jotunheimen, 3 timer fra Oslo. Nydelig tur-terreng, og et lite sentrum med alt du trenger (hoteller, barer, butikker osv). Eller hva med å dra sørover, til en idyllisk sørlandsby?
Gjest Cosmic Girl Skrevet 8. juni 2006 #4 Skrevet 8. juni 2006 Vi har vært en del på Sanderstølen, og trives kjempegodt. Det er et bra sted å gå turer, de har god mat, svømmebasseng og egen spa-avdeling. Har tenkt meg dit selv, om ikke lenge. Tar ca 3 timer å kjøre fra Oslo.
Gjest Gjesteline Skrevet 8. juni 2006 #5 Skrevet 8. juni 2006 Beitostølen hørtes ut som en god idé! - tusen takk! Skal sjekke hva jeg finner på nettet av info. Hvor ligger Sanderstølen?
Lemona Skrevet 8. juni 2006 #6 Skrevet 8. juni 2006 Hva med Lillehammer da? Hvis dere ønsker et litt større sted hvor det er litt å kikke på i byen også tenkte jeg... http://www.lillehammerturist.no/ Eller Trysil, Hemsedal eller Geilo?
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #7 Skrevet 8. juni 2006 Hva med å reise med toget til Voss? Da kan dere nyte naturen på veien i toget. Voss er et kjempefint sted. Nesten som en liten landsby. Har fint hotell Fleischer og mange andre overnattingstilbud.
Gjest Gjesteline Skrevet 12. juni 2006 #8 Skrevet 12. juni 2006 Da ser det ut som det blir Trysil! Noen som har anbefalinger mtp hvor vi bør bo? Trenger ikke være veldig fancy, men vi har som sagt noen minstekrav... Vil også gjerne bo sentralt, så vi kan gå ut og ta oss et glass vin og spasere hjem etterpå. Naturen virker flott, og vi gleder oss til å gå lange turer, så jeg håper flere har gode tips og idéer til oss.
Gjest prestekrage Skrevet 13. juni 2006 #10 Skrevet 13. juni 2006 Sjekk med trysilbooking. Er masse lekre hytter og leiligheter med alle fasiliteter som også ligger sentralt. Vil tro at prisene ikke er så høye nå utenfor sessong!
Gjest 2324 Skrevet 13. juni 2006 #11 Skrevet 13. juni 2006 Sjumilskogen. Her er det en link til forskjellige bomuligheter. En liten anbefaling, ta en flåtetur nedover trysilelva, gjorde det selv for ikke så lenge siden, er en flott tur!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå