Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #41 Skrevet 8. juni 2006 Jeg blir gal av å ikke vite hva som foregikk i den konfirmasjons-tråden alle snakker om.. Et par dagers kg-pause, og jeg går glipp av alt! ← Først leser du her! TS. viser seg i inlegg 183 er en meget populær, kjent bruker! http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=201129 Her melder hun seg ut av KG. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=201727 Diskusjonen fortsetter her! http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=201791
Gjest Gjest_pia_* Skrevet 8. juni 2006 #42 Skrevet 8. juni 2006 Er ikke greit å være gjest her nei...men det finnes da morsomme og ålraite folk her åsså, heldigvis.... Sexy Cath, denne er til deg Jeg sitter alltid med et smil om munnen når jeg leser dine innlegg:) Jeg trenger ikke være enig med deg i alt du skriver, men du skriver på en utrolig fengende måte!
Gjest Miloine Skrevet 8. juni 2006 #43 Skrevet 8. juni 2006 Kunne ikke ha vært mer enig. Disse kosemoseoverdose-trådene. "Hvem er klokest? hvem er penest? Hvem er snillest? Uæææææææh...hvorfor har ingen nevnt meg???????? Sånn...der nevnte jeg deg. Håper du er fornøyd. Hva annet kan man gjøre enn å SE og LE? ← sant nok
Gjest tidligere bruker Skrevet 8. juni 2006 #44 Skrevet 8. juni 2006 Jeg fikk utrolig mye dritt som registrert bruker; kunne ikke skrive et ord omtrent uten at noen (registrerte brukere og gjester) slengte med leppa eller sendte ubehagelige PM'er. Og vi snakker ikke akkurat om oppsiktsvekkende innlegg her, snarere mine svar på spørsmål av typen hvordan rengjøre en vannkoker eller hvilket flyselskap er billigst til Latin-Amerika... Startet jeg en tråd selv, fikk jeg aldri et eneste svar. Lurer fortsatt på hva som var så utrolig provoserende med meg Men, istedenfor å gjøre som Tispa fortalte om lenger opp i tråden, skiftet jeg ikke nick. Jeg skiftet avatar. Fra en intetsigende sak til et bilde av en vakker kvinne. Og plutselig endret alt seg. Det var slutt på drittkastinga, jeg fikk plutselig ordentlige svar på ting og mine svar og tips ble tatt på alvor. Så jeg gjorde et eksperiment: Jeg kopierte store deler av mine tidligere innlegg ordrett og postet de på nytt. Med et helt annet resultat. De ble denne gangen tatt på alvor, og drittkastinga uteble. Konklusjonen min ble at jeg, av en eller annen grunn var mislikt, helt til alle "fikk vite" (det var nok ikke meg på det bildet, nei ) at jeg var pen. Da kunne jeg plutselig tas på alvor. Kvalmende. Jeg slettet derfor nicket mitt, og er nå her lite. Og bare som gjest.
Gjest Embla s Skrevet 9. juni 2006 #46 Skrevet 9. juni 2006 Og snart snur vinden og det blir en konkurranse om å slenge mest mulig dritt til de som slang dritt sist. Two wrongs osv. ← Du er inne på noe der! Det er litt snodig å se at noen føler seg så harme over svarene TS fikk at de syns de har rett til å henge ut disse gang på gang på gang på gang... De mener vel at de fortjener det, akkurat som de mest harme på utvekslingsstudentens vegne mente at mims fortjente det? Snodig.
Gjest Embla s Skrevet 9. juni 2006 #47 Skrevet 9. juni 2006 Gjest over Hu i svingen; utrolig! Samtidig er jeg ikke veldig sjokkert. Avatar, brukernavn osv er jo en del av "en pakke" som representerer deg her inne og som man forbinder deg med. Virker pakka tiltalende, spennende eller interessant, eller virker pakka kjedelig, intetsigende eller dum? Tror det er enkle og ubevisste mekanismer som styrer mye av det sosiale samspillet her som alle andre steder. Mange sier jo også at de "tror" brukerne ser ut som på avataren, eller at de i høy grad forbinder brukerne med avatarbildet. Blir kanskje litt det samme som med reklame? Kanskje det hadde vært morsomt å fått en reklameguru til å analysere brukerprofiler her :nerd:
Gjest Miloine Skrevet 9. juni 2006 #48 Skrevet 9. juni 2006 Og snart snur vinden og det blir en konkurranse om å slenge mest mulig dritt til de som slang dritt sist. Two wrongs osv. ← Svarte på det samme i går kveld, men leste det anderledes i dag enn jeg gjorde i går! De eller dem det gjelder har veldig mye fornuftig å si også, så det blir skikkelig dårlig gjort å gjøre det sånn! Noe ala: "du slang dritt i den mims tråden, deg slenger jeg dritt til hver gang du sier noe, uansett hvor lurt det er det du kommer med" DET BLIR FOR DUMT. La oss håpe det ikke skjer! Da blir det jo bare drittslenging i hele forumet til slutt!
Gjest titte-innom Skrevet 9. juni 2006 #49 Skrevet 9. juni 2006 Gjest over Hu i svingen; utrolig! Samtidig er jeg ikke veldig sjokkert. Avatar, brukernavn osv er jo en del av "en pakke" som representerer deg her inne og som man forbinder deg med. Virker pakka tiltalende, spennende eller interessant, eller virker pakka kjedelig, intetsigende eller dum? Tror det er enkle og ubevisste mekanismer som styrer mye av det sosiale samspillet her som alle andre steder. Mange sier jo også at de "tror" brukerne ser ut som på avataren, eller at de i høy grad forbinder brukerne med avatarbildet. Blir kanskje litt det samme som med reklame? Kanskje det hadde vært morsomt å fått en reklameguru til å analysere brukerprofiler her :nerd: ← Jeg er gjest, har valgt å ikke registrere meg av ulike årsaker og jeg bruker forskjellige nick etter humør og tema, men jeg bruker alltid nick så de som ønsker det får hengt riktig gjest. Det er ikke så ofte jeg blir hengt, stort sett blir jeg ignorert - men jeg har nå fått sagt mitt for det. Og jeg ser at gjester er forskjellige akkurat som de faste brukerne, noen er saklige og andre usaklige. Det er vel sånn et forum er, vanskelig å finne et forum hvor alle er snille og greie hele tiden og er det et mål i seg selv? Da er det bedre å ha en reaksjon overfor de som er ekstrem usaklig eller lære seg å ignorere teite innlegg. Jeg ser ikke på avaterene til de registrerte brukerne, jeg kjenner dem igjen på navnet. Jeg vet hva Mysan står for og hva Sexy C står for og enkelte andre og det er i grunnen hovedsaken for meg, ikke hvordan de fremstår i en avatar.
Diktern Skrevet 9. juni 2006 #50 Skrevet 9. juni 2006 Jeg synes det i større grad har danna seg "venneklubber" på KG, eller kanskje det bare er meg som har begynt å legge mer og mer merke til det? Det er om å gjøre å være med i "det gode selskap". Har i hverfall vært her i over et år. Klimaet har ikke endra seg til det bedre.
Gjest Neffi Skrevet 9. juni 2006 #51 Skrevet 9. juni 2006 (endret) vel, har massevis å si om dette som jeg ikke har tid til nå. En ting som er sikkert er at de fleste iallefall ikke kan skille nick og sak Noen skrivefeil er bare utrolig!? Endret 9. juni 2006 av Neffi
punktom Skrevet 9. juni 2006 #52 Skrevet 9. juni 2006 (endret) Men, istedenfor å gjøre som Tispa fortalte om lenger opp i tråden, skiftet jeg ikke nick. Jeg skiftet avatar. Fra en intetsigende sak til et bilde av en vakker kvinne. Og plutselig endret alt seg. Det var slutt på drittkastinga, jeg fikk plutselig ordentlige svar på ting og mine svar og tips ble tatt på alvor. Så jeg gjorde et eksperiment: Jeg kopierte store deler av mine tidligere innlegg ordrett og postet de på nytt. Med et helt annet resultat. De ble denne gangen tatt på alvor, og drittkastinga uteble. hehe, har samme erfaringer selv. Bare motsatt vei. Ikke like tiltalende avatar, ikke fullt så tiltalende nick, og dermed mindre respons. Man skal ikke kimse av førsteinntrykk. Selv om det er ganske så irrasjonelt. Selv har jeg nesten startet å mislike skuespillere på grunn av meninger til brukere med bilde av dem som avatar. Endret 9. juni 2006 av punktom
Gjest Hilde79 Skrevet 9. juni 2006 #53 Skrevet 9. juni 2006 (endret) Gjest over Hu i svingen; utrolig! Samtidig er jeg ikke veldig sjokkert. Avatar, brukernavn osv er jo en del av "en pakke" som representerer deg her inne og som man forbinder deg med. Virker pakka tiltalende, spennende eller interessant, eller virker pakka kjedelig, intetsigende eller dum? Tror det er enkle og ubevisste mekanismer som styrer mye av det sosiale samspillet her som alle andre steder. Mange sier jo også at de "tror" brukerne ser ut som på avataren, eller at de i høy grad forbinder brukerne med avatarbildet. Blir kanskje litt det samme som med reklame? Kanskje det hadde vært morsomt å fått en reklameguru til å analysere brukerprofiler her :nerd: ← Tror du er inne på noe der! Avatarene blir en merkelapp som representerer hele personen. Kul avatar, kul person Endret 9. juni 2006 av Hilde79
Gjest gjest1 Skrevet 9. juni 2006 #54 Skrevet 9. juni 2006 (endret) Da jeg var ny her for noen år siden fikk jeg nesten sjokk av alt som ble skrevet, og hadde mest lyst å melde meg ut, men jeg vet jo at det sitter kverulanter overalt, og av og til kan også jeg kverulere, tror jeg... Dessuten er det vanskelig å vite hvor skoen trykker, man kan skrive noe som sårer et annet menneske uten å vite det. Jeg har vært litt krass mot en bruker som har meldt seg ut, og det angrer jeg på, men jeg tror ikke hun meldte seg ut pga. meg. Før hun meldte seg ut, skjønte jeg at selv om vi ofte var uenige, så hadde hun som oftest masse fornuftig å si (en periode leste jeg ikke det hun skrev, men jeg var også lenge borte fra kg på den tida), men siden vi hadde vært i en liten heftig debatt, så "leste" jeg bare det jeg ville lese...og oppfattet henne som arrogant. Jeg tror ikke hun heller likte meg noe særlig, men slik er det jo også irl. Man liker ikke alle, men verden ville sett rar ut om alle gikk rundt og slengte dritt... (tror det er en del her som slenger dritt på kg i stedet for å sparke bikkja...) Det er lett å stemple et menneske/nick bare ved å lese første innlegg av vedkommede, men jeg behandler ikke gjester annerledes enn faste brukere og de gjestene som er ute etter å provosere, orker jeg ikke svare om jeg ikke er i humør til det. Virker det som et tulleinnlegg, men likevel kan være sant, så hender det at jeg svarer. Jeg synes det er en ukultur å slenge dritt, særlig til gjester. F.eks. jeg vil tåle det fordi jeg har sett så mye her, men du kan aldri vite om det sitter en attenåring med store nerveproblemer bak pcen sin... Som gjest slenger jeg aldri dritt. Grunnen til at jeg noen ganger er gjest, er fordi jeg ikke vil at vega skal virke så altfor bløt... Jeg har ikke avatar og vil ikke ha det... Endret 9. juni 2006 av Vega
Gjest Gjest_Frida_* Skrevet 9. juni 2006 #55 Skrevet 9. juni 2006 Jeg opplevde det samme, blant annet av folk som nå er blant de som klager over dobbelmoral, mobbing og hetsing. Mange hadde mye imot Melk. Som gjest kunne jeg imildertid få riktiig så fine svar på det jeg lurte på av de som kunne være direkte ufine mot meg når jeg hadde nick. Jeg har vært her i mange år, og synes igrunnen ikke det er mer mobbing her nå enn før. Synes imidlertid det er blitt mer klaging og surting, for ikke snakke om koseklubbtendenser. Jeg slettet meg, men kommer innom i ny og ne. Noen ganger nå når jeg skriver noe kritisk i en tråd kan jeg få meldinger om at "så feigt å være gjest". Vel, jeg ER gjest, og har ikke noe nick. Noe troll har jeg imidlertid aldri vært, ei heller nå som jeg opptrer mer i det skjulte. -Melk ← Jeg husker deg veldig godt Melk og husker når og hvorfor du slettet deg. Du hadde mye bra å komme med og jeg blir alltid glad når du skriver her som gjesteMelk
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #56 Skrevet 9. juni 2006 At jeg kommer med enkelte generaliserende tråder her innimellom er noe helt annet. Jeg går på en hel gruppe... dere er derimot drit feige og går alle i mot EN! ← Angriper du en gruppe og stempler dem som dumme og sosialt uintelligente (f.eks. unge mødre) angriper du også enkeltmennesker. Synes ikke det er så fantastisk mye bedre.
Snasen Skrevet 9. juni 2006 #57 Skrevet 9. juni 2006 Angriper du en gruppe og stempler dem som dumme og sosialt uintelligente (f.eks. unge mødre) angriper du også enkeltmennesker. Synes ikke det er så fantastisk mye bedre. ← jeg syns det er bedre når man går på en gruppe i sin helhet enn å gå alle i mot en. hver sin mening.
Velvet Skrevet 9. juni 2006 #58 Skrevet 9. juni 2006 Tror du er inne på noe der! Avatarene blir en merkelapp som representerer hele personen. Kul avatar, kul person ← Hvis det virkelig er slik er det rett og slett latterlig. Da snakker vi om snobberi.
Gjest Hilde K S Skrevet 9. juni 2006 #59 Skrevet 9. juni 2006 Jeg har vært her en del år. Brukere har kommet, gått og kommet tilbake igjen. Den største forandringen, synes jeg, er en del uttalelser fra gjester som er langt over kanten. Jeg mener dette skjer oftere enn før. Bortsett fra det, forbauser det meg at noen kan få lov til å si ting som at det noen mener er teit, uholdbart eller latterlig, mens andre blir omentrent satt i gapestokken om de skulle si noe lignende. Dette gjør at det er en god del brukere her inne jeg tidvis mister respekten for. Det morsomste er at disse brukerne har sin egen heiagjeng som synes disse menneskene er så fantastiske og feilfrie. Dette til tross for at de trår over streken gang på gang.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #60 Skrevet 9. juni 2006 men hvem er "disse brukerne" med heiagjeng osv? det kan virke som det snakkes om de samme personene. nysgjerrig jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå