Gjest Trulselinemor Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 Jeg er i det nysgjerrige hjørnet for tiden. Eier eller leier dere det husrommet dere bor i? Vi eier. Synes å leie er på en måte bortkastet penger. Du ser ikke igjen de pengene, men eier enn så får en se mer til pengene senere. Når huslånet er betalt og du er gjeldsfri.
Gjest 2324 Skrevet 7. juni 2006 #2 Skrevet 7. juni 2006 Vi leier. Har rett og slett ikke økonomi til å kjøpe på nåværende tidspunkt. Dessuten kommer vi ikke til å bli boende her så mye lenger, og da ser jeg ikke poenget i å kjøpe.
*Emma* Skrevet 7. juni 2006 #4 Skrevet 7. juni 2006 Vi eier. Rekkehus. Håper å kunne få råd til enebolig etterhvert...
Hu i Svingen Skrevet 7. juni 2006 #7 Skrevet 7. juni 2006 Leier en liten enebolig med utleiedel i kjelleren. Går det etter planen kjøper vi huset om en stund.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #9 Skrevet 7. juni 2006 Vi leier enebolig på gård med hage og garasjeplass, bor veldig fint, rimelig og nær en nokså stor by Skulle vi kjøpt nå hadde vi med vår økonomi kanskje hatt råd til en knøttliten to-roms samme sted eller en ettroms i byen, boliger som der vi leier finnes knapt til salgs, da med odel eller driveplikt eller til 3-4 millioner. Har hjemmekontor også, hadde vi bodd på mindre plass måtte jeg leid næringslokale. Så vi synes ikke det er bortkasta penger. Vi har høyere levestandard enn om vi hadde kjøpt. Samtidig drømmer vi vel om å kjøpe et eget lite småbruk med tid og stunder.
Ugla Skrevet 7. juni 2006 #10 Skrevet 7. juni 2006 Vi eier enebolig. Og vi har betalt tilbake hele lånet nå...
Gjest splæsj Skrevet 7. juni 2006 #11 Skrevet 7. juni 2006 Vi eier enebolig. Og vi har betalt tilbake hele lånet nå... ← Heldig! Jeg eier, og leiligheten er min om 25 år!
Arkana Skrevet 7. juni 2006 #14 Skrevet 7. juni 2006 Vi eier. Som deg synes vi at å leie er ganske bortkastet, og leiligheten vår har økt i verdi med 100 000 i året de seks årene vi har hatt den, det er penger vi ikke hadde fått om vi hadde leid.
Pilar Skrevet 7. juni 2006 #15 Skrevet 7. juni 2006 (endret) Leier enebolig med hage som dessverre ikke er til salgs, men er på utkikk etter noe å kjøpe, men forhaster oss ikke. Kjøper ikke bare for å kjøpe, det må være noe vi virkelig har lyst på, der det passer oss. Det er helt uaktuelt å kjøpe leilighet, så det må bli den rette eneboligen eventuelt kjøpe en hel tomannsbolig og leie ut halvparten, men jeg liker privatliv og slippe å ta hensyn til andre så jeg har mest lyst på enebolig (med hage.) Vi får se, først må det rette stedet dukke opp. Endret 7. juni 2006 av Pilar
Mossa Skrevet 7. juni 2006 #18 Skrevet 7. juni 2006 Eier gårdsbruk. Et nedlagt gårdsbruk, vil ikke drive gård..bare ha alt som hører med.
Sunbird Skrevet 7. juni 2006 #19 Skrevet 7. juni 2006 Vi har hus med stoor hage som vi har eid i snart fire år nå. Men var på utkikk i over ett år før vi fant drømmeboligen vår.
miss77 Skrevet 7. juni 2006 #20 Skrevet 7. juni 2006 Vi eier. Eller rettere sagt: Vi eier noen kvadratmeter Resten eier banken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå