Gå til innhold

Hjelp: jeg ser gravid ut

Fremhevede innlegg

Gjest Dunderklumpen
Skrevet

I dag skjedde det igjen. En bekjent spurte om vi skulle ha barn igjen. Og det skal vi jo ikke, det er bare jeg som ikke blir kvitt mageflesket.

Jeg blir så lei meg når folk spør om slikt, selv om jeg jo vet at det kan se slik ut.

Jeg er stor (str 46 - 48) og magen er både fleskete og oppblåst. Jeg ser rett og slett gravid ut. :tristbla: I løpet av de siste månedene har jeg fått høre det flere og flere ganger, og nå merker jeg at det går på selvtilliten løs. Jeg føler meg stygg, og håper bare sola holder seg borte lenge slik at jeg slipper å ta av meg klær og vise den fæle kroppen min. Jeg er nesten i ferd meg å bli redd for å hilse på nye mennesker fordi jeg føler meg så stygg og er redd for at de også skal tro jeg er gravid igjen.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg prøver å slanke meg, men det er så vanskelig. Jeg har to små og full jobb, og har akkurat begynt å jobbe igjen etter svangerskapspermisjon. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få tid til å trene også. Og egentlig så liker jeg jo å trene.

Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg gikk ned 15 kg etter mitt svangerskap i fjor. Da brukte jeg www.vektklubb.no (via VG). Det funket kjempe fint! Jeg trente 2-3 ganger i uken. Har man ikke tid til å trene skriver man det i profilen og får litt ferre kcal å "rutte med" pr dag. Det er jo mye kcal å tjene på å gjøre dagligdagse ting også.....gå til toget.....gå trappene istedenfor å ta heisen....gå av bussen et stopp for tidlig å gå siste delen....gå turer med barna dine i helgene....lek aktivt med dem ute....ha masse sex :ler:

Mulighetene er mange!

Skjønner at det må være utrolig kjipt å få sånne kommentarer :klem:

Du kan sikkert gjemme noe av det du ikke liker med riktig klær til din figur også. Rett antrekk tar ofte mange kg vekk...

Endret av *Emma*
Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Uff, dette skjønner jeg at er leit.

Utrolig at folk ikke kan lære seg høflighet, og skjønner at man aldri skal spørre folk om de skal ha barn!

Hvis man er gravid, vil man jo uansett gjerne være den som forteller det selv, uoppfordret.

Nei, jeg blir provosert over at folk spør deg om slikt. Og synes synd på deg som får disse spørsmålene.

Eneste råd jeg kan gi deg, er å gå ned i vekt. Det har jeg selv nå gjort, og får ikke lenger spørsmålet. Har mye mindre oppblåst mage enn tidligere, også.

Håper det ordner seg for deg. Ikke la det gå på selvtilliten løs, at folk rundt deg er utenksomme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...