Gå til innhold

Hvor er etternavnet ditt i fra?

Fremhevede innlegg

Gjest Miloine
Skrevet

Jeg har 2 etternavn jeg!

Mammas er fra Lommedalen, og pappas er fra Vestlandet (Haugesund)

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

et veldig vanlig etternavn. var vel en fyr som het Hans en gang....

:ler:

Gjest Miloine
Skrevet
et veldig vanlig etternavn. var vel en fyr som het Hans en gang....

:ler:

Å, er det du som er dikter(n) Hansen :overrasket:

:)

Gjest Miloine
Skrevet
hehe kanskje det...?

:overrasket: ååå, er du den kjente dikter Hansen :ler:

Skrevet

mitt etternavn er fra sverige, og jeg er i slekt med den svenske kongefamilien. og det er 88 med samme etternavn registrert på gulesider.no

Gjest King James
Skrevet

mitt er fra en gård i telemark..

Skrevet (endret)

Jeg vet ikke opphavet til det, men oldemor og oldefar bodde på sørlandet i allefall!

Mange tror det er svensk, men det er i allefall helt norsk! :)

Forresten: Spurte pappa nå og han mente det kom fra en gård i Setersdalen eller noe! Da vet jeg det! :sjarmor:

Endret av Cuba
  • 3 uker senere...
Skrevet

Mitt er det samme som en foss i Kvinesdal der jeg kommer fra. Rafoss. Ble tatt i bruk av en eller annen tipp tipp osv, for ca. 100, give or take.

Skrevet

Ingen vet helt hvor vårt etternavn kommer fra. Det er få i Norge som heter det (bare familien min), men vi har funnet folk i Nederland, Tyskland og Belgia med samme navn.

Skrevet

Mitt pikenavn er et kjedelig sen navn, og når jeg ble separert så tok jeg min mors pikenavn. Dette navnet stammer fra en familiegård i Lyngen kommune i Troms.

Med den skrivemåten vi bruker er navnet beskyttet.

Skrevet

Mine efternavn (det er nemlig to ;) ) kommer fra respektivt Nord-Tyskland og Danmark.

Når jeg gifter meg så regner jeg med at jeg beholder det peneste av de to navnene, og tar efternavnet til mannen i tillegg.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg har ikke noe stedsnavn som etternavn. Begge mine etternavn var faktisk fornavnene til to av mine oldefedre, og det er ikke noen -sen-navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...