Gå til innhold

Slette fil "som er i bruk"


Gjest lærer aldri

Anbefalte innlegg

Gjest lærer aldri

Jeg har lastet ned en film fra limewire (Jada, vet det!!! :murvegg: )

Og nå vil den ikke spilles av, ikke vise egenskapene sine, og alldeles ikke slettes. Da kommer det opp at den er i bruk. Har gått gjennom med ad-aware, og scanna den med virusprogrammet, men de finner ikke noe.

Men en film er det jo helt klart ikke.

Maskina vil også henge seg opp litt når jeg prøver å få den fjernet.

Jeg har hatt dette problemet en gang tidligere, men da klarte jeg å få filen fjernet etter en hel dag intens jobbing og prøving og feiling. Men jeg gjorde så mye annet da også at jeg har ikke lenger aning nøyaktig hva jeg gjorde for å få den vekk.

Så, er det noen der ute som kan fortelle meg hva jeg skal gjøre for å få den fjernet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lastet ned en film fra limewire (Jada, vet det!!!  :murvegg: )

Og nå vil den ikke spilles av, ikke vise egenskapene sine, og alldeles ikke slettes.  Da kommer det opp at den er i bruk.  Har gått gjennom med ad-aware, og scanna den med virusprogrammet, men de finner ikke noe.

Men en film er det jo helt klart ikke.

Maskina vil også henge seg opp litt når jeg prøver å få den fjernet.

Jeg har hatt dette problemet en gang tidligere, men da klarte jeg å få filen fjernet etter en hel dag intens jobbing og prøving og feiling.  Men jeg gjorde så mye annet da også at jeg har ikke lenger aning nøyaktig hva jeg gjorde for å få den vekk. 

Så, er det noen der ute som kan fortelle meg hva jeg skal gjøre for å få den fjernet?

Restart maskinen og hold inn F4 (eller F8 eller F11, det varierer). Da skal du få opp en meny, velg å starte maskinen i sikkerhetsmodus. Når du er inne finner du frem fila og sletter den. Det skal gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på at det kanskje er noe som har lagt seg i oppstartsmenyen, så jeg logget inn på maskina som en annen bruker. Når jeg da gikk inn på utforsk fikk jeg fjernet den. Og tregheten og opphenginga forsvant med det samme.

Hadde ikke det gått ville jeg nok prøvd rådet ditt SW20, så takk uansett!

Da vet jeg til neste gang jeg ikke klarer å vente til filmene kommer på DVD... :sprettoy:

(Vi bor laaangt unna kinoen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har du limewire stående å gå nede i systray? I såfall kan det være at du deler den nevnte fila(at noen laster ned fra deg) og da vil den komme opp som "i bruk" når du prøver å slette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

jeg har selv brukt Who Lock Me når jeg har støtt på lignende problem. dette programmet viser hvilken prosess som bruker programmet og som gjør at du ikke får slettet filen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Limewire var helt avsluttet da jeg prøvde å fjerne filen, vet jo at den fortsetter å kjøre om man kun trykker krysset i hjørnet. :)

Den der Who Lock Me skal testes neste gang, hadde ikke ant om den engang! Så tusen takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...