Gjest Gjest_Minimy_* Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 Jeg trenger å få en legetime for diverse blodprøver o.l. Er sterkt plaget av slapphet, trøtthet og kvalme (ikke graviditet altså), og jeg må få gjort noe med det før ferien. Har fastlegen min hos Studenthelsetjenesten på Blindern, men hun har ingen ledige timer før langt ut på sommeren. Har hørt at kapasiteten der har vært helt sprengt de siste ukene / månedene, har det roet seg nå? Siden eksamen snart er over og sånn. Funker det best å ringe og be om en time eller skal jeg rett og slett møte opp der når kontoret åpner og be om en time? Jeg er ikke akkurat noe "akuttilfelle", men føler at jeg trenger hjelp veldig raskt fordi hverdagen min er sterkt redusert. Er redd for å bare bli kastet ut derfra når jeg kommer fordi jeg ikke har noen alvorlige symptomer. Noen som vet hva som lønner seg? Setter stor pris på svar.
brumma* Skrevet 7. juni 2006 #2 Skrevet 7. juni 2006 Jeg ville nok uansett ringt og forhørt meg om ventetid. Eventuelt om det var ok å bare komme en morgen. Om det er mindre folk nå enn i den verste eksamenstiden vet jeg ikke, men regner nesten med det. Det var nesten en måneds ventetid når jeg ringte sist (i begynnelsen av mai...). Hvis du ikke må ha en bestemt lege, er det ofte ikke så lang ventetid!
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #3 Skrevet 7. juni 2006 Helt sikkert lurt å ringe først, så slipper du å vente i evigheter... Jeg fikk time hos en annen enn min fastlege der, det fungerte helt fint, og jeg fikk time mye raskere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå