Gå til innhold

Sjukemeld


Linn3c

Anbefalte innlegg

Eg er gravid og 100% sjukemeld frå jobben min, med bekkenplager. Og endeleg har eg tid til å gjera litt ting på føremiddag, som å pusle rundt heime, rydde og kanskje ta ein tur til frisøren. Det som er er at eg får dårleg samvit om eg forlet huset, for eg er jo sjukemeld.. Eg burde jo strengt tatt vore nærast sengeliggande, føler eg sjølv. Men eg er relativt oppegåande, eg har berre for vondt til å klara å jobba i det tempoet eg må for å vera på jobb.

Er det vanleg å ha slik dårleg samvit når ein er sjukemeld?

Andre som har vore oppe i same situasjon med graviditet og sjukemelding; kva gjorde/gjer de då de var/er sjukemelde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

jeg er 50% sykemeldt pga bekken, og har skikkelig dårlig samvittighet! føles så rart å gå hjemme, eller få oppfølging fra fysioterapeut når jeg ikke har vondt. Grunnen til at jeg ikke har vondt er jo at jeg er sykmeldt og får all denne oppfølgingen. Men det føles kjemperart likevel.

Det hjelper litt å tenke på at jeg ikke går hjemme bare for min egen skyld, men også for at jeg skal klare å ta meg best mulig av barnet når det kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du forlater husets fire vegger selv om du er sykemeldt.

Si til deg selv at det er en grunn til at du ikke er arbeidsfør om dagen, og at man trenger ikke sitte inne for det.

Tenk deg hvordan du vil få dersom du bare skulle sitte inne, trolig vil du fly på veggen.

Nei, kom deg ut og kos deg du, det kan være den beste medisin for noen.

Lykke til med videre svangerskap og fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen merkar godt at eg ikkje er i jobb om dagane. Når han kjem heim og er sliten etter jobb er eg klar for å finna på noko. Og det er ikkje han... :ler:

Men i dag skal eg i alle fall klippe meg, og ein ny tur til legen, så får me sjå. Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære jenter!

Kos dere så godt dere kan! Dere er tross alt sykmeldt, men er ikke under husarrest!

Det er din rett å bli sykmeldt ved svangerskapsplager, og ABSOLUTT INGENTING å ha dårlig samvittighet for. Skulle bare mangle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ha dårlig samvittighet. På jobben vår har gravide vært 100% sykemeldte pga bekkenløsning, og de har vært innom en gang i uka for å lunsje med oss. Ingen reagerer på det, vi vet jo at de ikke kan jobbe.

Kom deg ut, gjør ting som er bra for deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Ut og kos deg, så holder du deg frisk nok til å LEVE, selv om du for en kortere periode ikke er frisk nok til å JOBBE. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...