Gjest Gjesta Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 Har lest litt om brystreduksjon her inne.. Og lurer på om ikke dette kunne vært "redningen" min. Jeg bruker 70G/ FF for øyeblikket. Jeg går ned i kg om dagen , og regner med at jeg vil komme 70F når jeg er ferdig. Jeg lurer på hvilke kriterier som skal til før man får det dekket? Og så lurer jeg på hvor mange av dere som har gjennomført en slik operasjon som har mistet følelsen i brystvortene?
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #2 Skrevet 7. juni 2006 Ja, man kan få det dekket. Søk på temaet, det er en milelang trååd om det fra 1-2 år tilbake. Jeg har tatt reduksjon, og har mistet ganske mye av følelsen. Men jeg angrer ikke ett sekund.
Gjest Gjesta Skrevet 7. juni 2006 #4 Skrevet 7. juni 2006 Ja, man kan få det dekket. Søk på temaet, det er en milelang trååd om det fra 1-2 år tilbake. Jeg leste den laaange tråden igår, fant den ikke igjen idag. Der sto det noe om at noen krevde minimun 27(?)cm fra halsgropen ned til brystvorten. Jeg måler ca 25 cm. Så leste jeg på et annet forum at på offentlige sykehus så krevde de at man veide 110 mindre enn høyden sin, altså at en på 170 skulle veie 60 kg. Det har jeg ikke sett noen skrive om her inne?
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #5 Skrevet 7. juni 2006 Jeg leste den laaange tråden igår, fant den ikke igjen idag. Der sto det noe om at noen krevde minimun 27(?)cm fra halsgropen ned til brystvorten. Jeg måler ca 25 cm. Så leste jeg på et annet forum at på offentlige sykehus så krevde de at man veide 110 mindre enn høyden sin, altså at en på 170 skulle veie 60 kg. Det har jeg ikke sett noen skrive om her inne? ← jeg veide 73 kilo og er 165 cm da jeg fikk det dekket for 2.5 år siden. Fjernet 460 g og 480 g og bruker nå størresøle 80 c. Før operasjonen brukte jeg 85 dd men jeg skjønner jo at jeg må ha brukt alt for liten Bh siden jeg er en C nå og tross alt har fjerna ca 1 kilo.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #6 Skrevet 7. juni 2006 Så leste jeg på et annet forum at på offentlige sykehus så krevde de at man veide 110 mindre enn høyden sin, altså at en på 170 skulle veie 60 kg. Det har jeg ikke sett noen skrive om her inne? ← Det var ikke noe krav for meg. Jeg er 155 og veide 65 kg. Alt i alt vurderes det nok litt ulikt rundt omrking. Best å få en henvisning.
Gjest Gjesta Skrevet 7. juni 2006 #7 Skrevet 7. juni 2006 Jeg leste den laaange tråden igår, fant den ikke igjen idag. Der sto det noe om at noen krevde minimun 27(?)cm fra halsgropen ned til brystvorten. Jeg måler ca 25 cm. Så leste jeg på et annet forum at på offentlige sykehus så krevde de at man veide 110 mindre enn høyden sin, altså at en på 170 skulle veie 60 kg. Det har jeg ikke sett noen skrive om her inne? ← Jeg tror ikke de måla der har noe å si dersom du har plager med størrelsen.
Gjest Cosmic Girl Skrevet 7. juni 2006 #8 Skrevet 7. juni 2006 Jeg prøvde å få brystreduksjon dekket av staten for 7 år siden. Det var legen min som søkte, fordi jeg hadde så mye vondt i ryggen. Jeg fikk brev tilbake om at dette ikke var en prioritert operasjon, og at det derfor var lang ventetid. I løpet av 2-3 år ville jeg få konsultasjon hos lege, men måtte belage meg på å vente ytterligere mellom 2-4 år før jeg fikk operasjonen, hvis jeg ble godkjent. Droppet hele greia, og tok operasjonen privat. Da er det også lettere å klage, tenkte jeg. Betalte 30.000 (tror jeg), og er kjempefornøyd. Smått med synlige arr, full følelse i brystvorten og ingen problemer siden. Det er en beslutning jeg virkelig aldri har angret på! Det var absolutt verdt pengene. Innen jeg ville få operasjonen dekket, ville jeg jo hatt varige ryggplager. Mener forresten at jeg da kunne skrive operasjonen av på skatten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå