Gå til innhold

Telefonen ringer


yvoesp

Anbefalte innlegg

Hva kan man gjøre når man er plaget med faxoppringinger.

Vi blir oppringt 4-5 dager i mnd opptil 10 ganger per dag, av noe som høres ut til å være en fax. Piper osv...

Det er utrolig irriterende å løpe som en gal etter telefonen om og om igjen, når ingen egentlig prøver å få kontakt med meg... :sur:

Har telefon via NextGenTel. Har kontaktet NGT + sett på kontoutskrift/samtaleutskrift via nettet, men det er ingen hjelp å få derfra.

Nummeret er registrert med mange XXX (hemmelig ...)

Har prøvd på gule sider med å lete etter tlfnr. som er ganske likt vårt og finner to bedrifter.

Men- kan jo ikke akkurat kontakte dem heller...

Noen som har vært ute for noe sånt & funnet ut av problemet/ løst det?

En løsning er å skifte telefonnr selvfølgelig, men det er mye stress å få ordnet alt til det + at det skjer jo gjerne med det ev. nye nr. også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prestekrage

Dette problemet hadde jeg tidligere. Det viste seg at telefonnr jeg hadde tidligere hadde tilhørt en firmas telefax. Og for å gjøre det vondt værre- et regnskapsbyrå presterte å sende ut faktura for kunden hvor dette nr var påskrevet (trass i at det ikke hadde vært i bruk på lenge)!!!

Etter uendelig mange telefoner til både kunden og telenor var faktisk eneste løsningen å bytte tlf nr!!!

Problemet her var at kunden som hadde hatt dette nr før var en avis og dermed var det mange som hadde lagt inn nr på en "felles-utsendelses"- knapp!

Når det gjaldt regnskapsbyrået som sendte ut post med dette nr påskrevet, fikk jeg krevd dem for "tort og svie"- de måtte betale omkostningene for at jeg måtte bytte nr!!!

Var jeg deg ville jeg tatt kontakt med firmaene å sjekket om det var en av de som hadde hatt nr tidligere og bedt de i allefall sjekke at nr var fjernet fra alt de evt sendte ut!!

Endret av prestekrage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vet ikke om du har prøvd å søke hos opplysningen 1881(www.opplysningen1881.no). Mulig det er innbildning, men jeg synes ofte jeg får mer treff der enn f.eks. hos telefonkatalogen.no - kanskje spesielt når det gjelder nr i en nummerserie.

Det kan være en faks fra et større firma som prøver å sende, og disse har ofte ikke alle nummerene sine registrert i telefonkatalogen(altfor dyrt), så det kan være derfor du ikke får noen treff. Prøv å søke på samme nr som det som ringer deg, men bytt ut siste siffer med 5 eller 0 slik at du kanskje finner et sentralbordnummer eller lignende.

(Forutsatt at du har nummerviser på telefonen din og faktisk kan se nummeret da. Dersom du ikke har det har kanskje du eller noen du kjenner en mobiltelefon som du kan låne og viderekoble hustelefonen din til slik at du vil få nummeret opp på mobilens display når den ringer)

Problemet med slike faksoppkallinger er at dersom faksen ikke får sent det den skal, så har den innprogramert at den skal prøve igjen og igjen med jevne mellomrom. Derfor kan slike oppringinger bli jæ%#"& irriterende etterhvert. Selvfølgelig kan du kontakte firmaet dersom du finner ut hvor faksen hører hjemme slik at de kan få satt en stopper for galskapen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

I den situasjonen du er i, kommer jeg ikke på noe annet enn å koble til en faksmaskin, og se hva det er som kommer? Da kan du jo eventuelt kontakte de som sender ting ut, og si ifra om at de sender til feil nummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...