Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har en fotvorte mellom lilletåa og ...den ved siden av.

Har prøvd Verusid, men er allergisk så jeg får masse kløende utslett etter noen dager. Har klart å "skrape" den av et par ganger, men den kommer igjen. Ellers har jeg ingen problemer med føttene. Hvordan blir jeg kvitt den hersens vorta?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Gå på apoteket, så finner de hjelp til beste vortefjernemiddel. Hvis du ikke kan bruke noe der på grunn av allergi, bør du gå til lege. Synes ikke du skal prøve å skjære eller skrape vekk vorta selv. Det synes jeg er litt :overrasket:

Gjest Little me
Skrevet

Vorteplaster fungerte som bare det på meg. :)

Skrevet

Prøv å kjøp sånn flaske med spray som fryser bort vorta. Funket på min datters vorter på hendene.

Gjest Gjesta
Skrevet

Eterisk sitronolje skal hjelpe mot fotvorter.

Gjest Gjest
Skrevet

Gå på apoteket og kjøp Lapis. Det er er en liten stift som skal fuktes før du tar den på huden. Lapis etser bort vorten, og bør påføres i noen omganger. Men du bør være oppmerksom på at Lapis inneholder sølvnitrat, noe som gjør den behandlede delen av huden helt svart. Derfor bør du være pinlig nøye og søle minst mulig hvis du ikke her lyst til å gå rundt med svarte fingre i dagesvis...

Lapis er hvertfall det som har vært mest effektivt og minst pes for min del...

Gjest Gjest
Skrevet

Det som funket på min fotvorte var å skjære en bit av ett bananskall og plastre det over fotvorta (med innsiden av skallet mot vorta) og sove med dette flere netter (skifte skall hver gang selfølgelig) :)

Skrevet

Vortemiddelet "Verucid" kan kjøpes på apoteket. Smøres på daglig over en periode.. Men en ting du bør være obs på når det gjelder vorter, er at det ikke er noe som bare ligger utenpå.. Så slutter du behandlingen med en gang du tror den er borte, er muligheten stor for at den kommer tilbake ganske snart...

Kan også gå til fotterapeut og få denne til å skjære bort og legge på et middel som tar resten....

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg er nok allergisk mot verucid jeg og.. Har nylig brukt det på en vorte på foten. Jeg fikk ekstrem kløe og masse blemmer rundt, selv om jeg "bare" tok på vorta.

Men så tror jeg at jeg er kvitt den nå.. hvis ikke tror jeg den bør fryses bort?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde også fotvorter som jeg hadde problemer med å få vekk. Prøvde først alt av midler fra apoteket. Fikk så anbefalt blank neglelakk. Ingenting av dette hjalp, så jeg gikk på legekontoret og fikk en legesekretær til å fryse di bort, dette blei gjort flere ganger, men hjalp ikke. Til slutt var jeg hos en kirurg som brant di bort. Var utrolig effektivt! Men såklart, det må jo bli en siste utvei da..

• 6 år senere...
Gjest Anne Jacobsen
Skrevet

Jeg hadde også fotvorter som jeg hadde problemer med å få vekk. Prøvde først alt av midler fra apoteket. Fikk så anbefalt blank neglelakk. Ingenting av dette hjalp, så jeg gikk på legekontoret og fikk en legesekretær til å fryse di bort, dette blei gjort flere ganger, men hjalp ikke. Til slutt var jeg hos en kirurg som brant di bort. Var utrolig effektivt! Men såklart, det må jo bli en siste utvei da..

Ikke siste utvei ! ...... det kan danne seg arr og de blir der for resten av livet å vil skape problemer. Bruk en aut. fotterapeut som bruker egne middler og skraper/går inn og fjerner vorte og røtter.

Anne - Fotbalanse

AnonymBruker
Skrevet

Tråden er 7 år gammel....

Anonym poster: a59cf2e49d1d1fb78d56b4014647d395

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...