Gå til innhold

Vanlig sjekk hos legen

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Pleier dere å ta en vanlig sjekk hos legen? Hva innbefatter dette?

Tar dere blodprøve og sjekker senkning, blodprosent og andre ting? (evt. hva)

Er det lurt å ta dette fra tid til annen?

Jeg kan ikke huske sist jeg kan ha gjort noe sånt. Men jeg ble anbefalt dette. Men hva sier jeg til legen når jeg skal bestille time?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ingen som tar en rutinesjekk hos lenge i ny og ne?

Gjest Gjest
Skrevet

Går ikke til legen annet enn om jeg ikke er i form og det ikke gir seg.

Skrevet

Nei, jeg går til legen når det plager meg noe. Men bestemor vet jeg går til rutinesjekk regelmessig da. ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg føler meg alltid dum / flau hvis jeg går til legen og det viser seg at det ikke er noe i veien. Føler at legen tenker: Der har vi en typisk hypokonder, ja! :ler: Så jeg må ha ganske store plager før jeg tar det skrittet å gå til lege... Har aldri vurdert å gå til rutinesjekk.

Gjest Virvel
Skrevet

Jeg har ikke vært hos lege på flere år. Ser ingen grunn til å gå dit så lenge det ikke feiler meg noe.

Skrevet

Nei, jeg tar ingen annen rutinesjekk enn celleprøve hvert tredje år.

Gjest Gjesta
Skrevet

Nei, jeg liker ikke å gå til legen. Jeg går til den vanlige sjekken for celleforandringer, men ellers må jeg ha en konkret grunn for å gå dit.

Skrevet

Nei her er det ytterst sjeldent. Aldri rutinesjekk.

Går ikke før jeg blir skikkelig syk, og det har jeg vært de gangene jeg har gått. Enten kraftig ørebetennelse, muskelinfeksjon eller halsbetennelse. Det er nå 3 år siden jeg var hos legen, og det var etter fødsel. Før der (utenom vanlig JM sjekk) så var det 3-4 år siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...