Gå til innhold

Anbefale Roma i august?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Silje_*
Skrevet

Vi har ikke helt bestemt om vi skal dra til Roma eller til London den første uken i august... Har det for meg at august ikke akkurat er den beste tiden å dra til Roma på, med tanke på varmen...Det er vel da det er som varmest, og man kanskje ikke orker å gjøre så mye..Har du noen erfaringer med det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Very Victoria
Skrevet

Jeg har vært i Roma både i august og februar og vil helt klart anbefale deg å dra i den kjøligere årstid. Varmen kan være kvelende og energinivået stuper. Det ble mye tid på hotellet som hadde air-condition.

Skrevet

Dro dit de to første ukene i juli en gang.. Vil ikke tro august er noe mildere.. Liker du ekstrem varme så... ;)

Til informasjon kan London også være ubehagelig i sommerhalvåret pga smoggen og varmen.

Gjest Very Victoria
Skrevet

London, Paris, Roma, Venezia, Firenze- alle er byer jeg anbefaler å dra til i vinterhalvåret. Behagelig temperatur, færre turister og jeg personlig føler at jeg får mer ut av oppholdet.

Gjest Gjest_Silje_*
Skrevet

ok, takk for svar! Men hvor varmt er det det er snakk om? 32 C er nok max for meg før jeg ikke orker noe særlig..

Gjest Gjest
Skrevet

Vi var i Roma i juli og det var opp mot 40 grader. (Og med så mange turister der så kjennes det enda verre ut.)

Gjest Very Victoria
Skrevet

38-40 grader er ikke uvanlig i Roma.

Gjest Gjest
Skrevet

Juli og august skal være ganske likt når det gjelder hete. Vært der i september og juli hvorav september absolutt var å foretrekke hva angår temperatur. 38++ uten et vindpust ER varmt, og det eneste vi orket i juli-ferien var å sitte på skyggesiden av piazzaene og drikke hvitvin. Vellykket ferie allikevel med andre ord ;) men vil helt klart neste gang legge ferien dit utenom juli og august..

Gjest Very Victoria
Skrevet

Det gikk med endel vin og vann ja :)

Gjest Elfrida
Skrevet

Ikke bare er det veldig varmt i begynnelsen av august, det er tjukt av turister også. Roma er supert i april/mai og september.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...