Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 6. juni 2006 #1 Skrevet 6. juni 2006 Vi har ikke helt bestemt om vi skal dra til Roma eller til London den første uken i august... Har det for meg at august ikke akkurat er den beste tiden å dra til Roma på, med tanke på varmen...Det er vel da det er som varmest, og man kanskje ikke orker å gjøre så mye..Har du noen erfaringer med det?
Gjest Very Victoria Skrevet 6. juni 2006 #2 Skrevet 6. juni 2006 Jeg har vært i Roma både i august og februar og vil helt klart anbefale deg å dra i den kjøligere årstid. Varmen kan være kvelende og energinivået stuper. Det ble mye tid på hotellet som hadde air-condition.
Superlammet Skrevet 7. juni 2006 #3 Skrevet 7. juni 2006 Dro dit de to første ukene i juli en gang.. Vil ikke tro august er noe mildere.. Liker du ekstrem varme så... Til informasjon kan London også være ubehagelig i sommerhalvåret pga smoggen og varmen.
Gjest Very Victoria Skrevet 7. juni 2006 #4 Skrevet 7. juni 2006 London, Paris, Roma, Venezia, Firenze- alle er byer jeg anbefaler å dra til i vinterhalvåret. Behagelig temperatur, færre turister og jeg personlig føler at jeg får mer ut av oppholdet.
Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 7. juni 2006 #5 Skrevet 7. juni 2006 ok, takk for svar! Men hvor varmt er det det er snakk om? 32 C er nok max for meg før jeg ikke orker noe særlig..
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #6 Skrevet 7. juni 2006 Vi var i Roma i juli og det var opp mot 40 grader. (Og med så mange turister der så kjennes det enda verre ut.)
Gjest Very Victoria Skrevet 7. juni 2006 #7 Skrevet 7. juni 2006 38-40 grader er ikke uvanlig i Roma.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #8 Skrevet 7. juni 2006 Juli og august skal være ganske likt når det gjelder hete. Vært der i september og juli hvorav september absolutt var å foretrekke hva angår temperatur. 38++ uten et vindpust ER varmt, og det eneste vi orket i juli-ferien var å sitte på skyggesiden av piazzaene og drikke hvitvin. Vellykket ferie allikevel med andre ord men vil helt klart neste gang legge ferien dit utenom juli og august..
Gjest Tita K Skrevet 7. juni 2006 #10 Skrevet 7. juni 2006 (endret) Stranda utenfor roma Endret 3. september 2006 av Tita K
Gjest Elfrida Skrevet 8. juni 2006 #11 Skrevet 8. juni 2006 Ikke bare er det veldig varmt i begynnelsen av august, det er tjukt av turister også. Roma er supert i april/mai og september.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå