Gå til innhold

Anbefale Roma i august?

Gjest Gjest_Silje_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Silje_*

Vi har ikke helt bestemt om vi skal dra til Roma eller til London den første uken i august... Har det for meg at august ikke akkurat er den beste tiden å dra til Roma på, med tanke på varmen...Det er vel da det er som varmest, og man kanskje ikke orker å gjøre så mye..Har du noen erfaringer med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Very Victoria

Jeg har vært i Roma både i august og februar og vil helt klart anbefale deg å dra i den kjøligere årstid. Varmen kan være kvelende og energinivået stuper. Det ble mye tid på hotellet som hadde air-condition.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro dit de to første ukene i juli en gang.. Vil ikke tro august er noe mildere.. Liker du ekstrem varme så... ;)

Til informasjon kan London også være ubehagelig i sommerhalvåret pga smoggen og varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Very Victoria

London, Paris, Roma, Venezia, Firenze- alle er byer jeg anbefaler å dra til i vinterhalvåret. Behagelig temperatur, færre turister og jeg personlig føler at jeg får mer ut av oppholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Silje_*

ok, takk for svar! Men hvor varmt er det det er snakk om? 32 C er nok max for meg før jeg ikke orker noe særlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi var i Roma i juli og det var opp mot 40 grader. (Og med så mange turister der så kjennes det enda verre ut.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Juli og august skal være ganske likt når det gjelder hete. Vært der i september og juli hvorav september absolutt var å foretrekke hva angår temperatur. 38++ uten et vindpust ER varmt, og det eneste vi orket i juli-ferien var å sitte på skyggesiden av piazzaene og drikke hvitvin. Vellykket ferie allikevel med andre ord ;) men vil helt klart neste gang legge ferien dit utenom juli og august..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Ikke bare er det veldig varmt i begynnelsen av august, det er tjukt av turister også. Roma er supert i april/mai og september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...