Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2006 #1 Skrevet 6. juni 2006 Datteren som nettopp fylte 10 år kom til meg i morges og fortalte at hun kjente en kul i den ene "puppen". (Jada, kaller det pupper vi, selv om det strengt tatt ikke har vært noe pupp der ) Jeg kjente etter og syntes jammen meg det kjennes ut som en brystkjertel i full utvikling! Hun hadde merket den for noen uker siden, sa hun. Er det ikke litt vel tidlig å begynne å få bryster nå!? Det er kul bare på den ene siden, på andre siden er det helt flatt. Når jeg sa til henne at det sikkert var det det var ble hun litt fortvilet, og jeg kan bare tenke meg hvordan det føles å være den (eller en av de) første i klassen når det gjelder akkurat det. For det kan vel ikke være stort annet? Kanskje jeg skal ta henne med til legen for å få undersøkt det? Herlighet, hun er da så lita, sped og barnslig, jeg greier ikke å forestille meg at det skal være bryster på gang allerede!
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2006 #2 Skrevet 6. juni 2006 Det er da helt naturlig å starte med bryster når man er 10 år.
Gjest gjest1 Skrevet 6. juni 2006 #3 Skrevet 6. juni 2006 Joda, det er helt sikkert puppene som er på anmarsj. Jeg tror også det er helt innenfor normalen. Menstruasjonen pleier jo å komme en del år senere enn puppene.
Gjest Gjesta Skrevet 6. juni 2006 #4 Skrevet 6. juni 2006 Bryster i tiåralderen er helt normalt. Sjøl fikk jeg mensen da jeg var litt over ti år, og både jeg og avkommet begynte å utvikle pupper da vi var ni.
Gjest gjest1 Skrevet 6. juni 2006 #5 Skrevet 6. juni 2006 Jeg begynte å få bryster da jeg gikk i fjerde klasse. Tror jeg var litt tidlig, men vil ikke tro det er unormalt.
diddi Skrevet 13. juni 2006 #7 Skrevet 13. juni 2006 Jeg var 7-8 år da jeg var øm og hadde kul under brystvortene. Mamma tok meg med til legen, som klappet meg på hodet og sa jeg begynte å bli voksen. Gjett om mamma var flau (Hun fikk ikke før hun var 13-14 år selv. Så hun hadde ikke drømt om at de kunne være begynnende pupper.)
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #8 Skrevet 13. juni 2006 Mine bryst begynte å koma då eg var 9, og det var ikkje noko kjekt nei! Mensen kom då eg var 11, og då kunne eg verkeleg ikkje fordra kroppen min.
Gjest Ninakanin Skrevet 13. juni 2006 #9 Skrevet 13. juni 2006 Stryk henne på kinnet og gratuler henne med å begynne så smått å utvikle sin voksne kropp, og gjør det til en positiv ting Hun trenger støtte hjemme nå som hun skal bli offer for lange blikk i skolegården, som ei av de første med pupper...
Vannflaske Skrevet 13. juni 2006 #10 Skrevet 13. juni 2006 Er det ikke da de fleste begynner å få pupper? Hoho. Det overrasker meg mer at hun faktisk kom bort til deg og spurte hva det kunne være - og fikk deg til å kjenne! Det hadde aldri jeg gjort som ti-åring hvertfall..
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #11 Skrevet 13. juni 2006 HELT normalt, trådstarter! Jeg begynte å få kuler i brystene da jeg var 9. Mensen da jeg var 11. Og mange med meg. Det er ingenting som er "for tidlig"(bortsett fra hvis hun hadde vært 7 da, kanskje...). Snakk med henne, og få henne til å føle seg trygg!!!
Gjest Kardemomme Skrevet 14. juni 2006 #12 Skrevet 14. juni 2006 Tror jeg også fikk "kuler" i 10-års alderen.
la Flaca Skrevet 14. juni 2006 #13 Skrevet 14. juni 2006 Stedatteren min har a-cup omtrent, og er 8 år. Men det kommer nok mer av at hun har en god del kilo for mye. Jeg har ikke spurt om å få kjenne på konsistensen, så jeg vet sannelig ikke.
Gjest Gjesta Skrevet 14. juni 2006 #14 Skrevet 14. juni 2006 Datteren min hadde også små kuler da hun var ti.
Gjest gjest1 Skrevet 14. juni 2006 #15 Skrevet 14. juni 2006 Husker jeg og i 3-4 klasse merket en kul i "puppen" og turte ikke skifte i gymmen Enda verre var det at disse mørke flekkene kunne gå utover hvis du klemte lenge nok på de(stive brystvorter for de som ikke skjønte), så til slutt tok jeg motet til meg og spurte mamma om jeg hadde kreft. Hun sa bare jeg ble voksen høhø
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2006 #16 Skrevet 14. juni 2006 stedatteren min er 11 år og har snart samme puppestørrelse som meg og de er ikke bittesmå akkuratt.
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2006 #17 Skrevet 14. juni 2006 Skjønner at du synes det er tidlig. Som du sier, de er jo så små. Har selv datter på 9 som heldigvis ikke har begynt å utvikle pupper, men hun har ei i klassen + 1 kusine på samme alder som har pupper og har brukt BH i ca 2 år. Men i begge tilfellene er det snakk om overvektige barn, å det er nok derfor de har pupper.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå