Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det urinveisinfeksjon jeg har mon tro? Har aldri hatt det foer, tror jeg, men i dag merket jeg plutselig en skikkelig vond svie naar jeg tisset...au! :sur:

Er det UVI, eller? Maa jeg gjoere noe eller gaar det bort av seg selv? Stemmer det at man skal drikke masse vann?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Det går bort fortere med antibiotika.

Gjest gjest1
Skrevet

Youghurt, juice, tranebær...

Men jeg går alltid til legen og får behandling

Skrevet

Drikk masse - vann eller enda bedre noe med mye syre, som f.eks. appelsinjuice eller tranebærjuice. Det finnes også tranebær i kapselform som skal virke forebyggende. Gir det seg ikke, bør du dra til legen og få antibiotika.

God bedring!

Har sett at du er prøver,til opplysning var UVI første svangerskapstegn jeg opplevde...

Skrevet

Nei, ikke enda et legebesoek.... :forvirret: Saa det er sannsynligvis UVI??

Skrevet

Takk for tips, Frysepulver og Rosin!

Drikk masse - vann eller enda bedre noe med mye syre, som f.eks. appelsinjuice eller tranebærjuice. Det finnes også tranebær i kapselform som skal virke forebyggende. Gir det seg ikke, bør du dra til legen og få antibiotika.

God bedring!

Har sett at du er prøver,til opplysning var UVI første svangerskapstegn jeg opplevde...

Takk - da gaar jeg og hamstrer inn tranebaerjuice eller kapsler og drikker masse surt!!

Er paa dag 9 i syklusen, saa er nok ikke gravid..

Skrevet

UVI kan være livsfarlig dersom den ikke blir behandlet, kan gå over til nyrebekkenbetennelse...

Og gravide skal ALLTID til legen ;)

Jeg pleier å merke bedring en time etter jeg tar første antibiotika tabletten... Er selv masse plaget..

Skrevet

Er det forresten dumt aa :humpe: med UVI?

Skrevet
Det høres ut som du har symptomer på blærekatarr.

Her fant jeg litt du kan se på:

http://www.lommelegen.no/art/art1130.asp

Takk for link!

UVI kan være livsfarlig dersom den ikke blir behandlet, kan gå over til nyrebekkenbetennelse...

Og gravide skal ALLTID til legen ;)

Jeg pleier å merke bedring en time etter jeg tar første antibiotika tabletten... Er selv masse plaget..

:overrasket: Livsfarlig? Ringer legen jeg...Har en skikkelig ekkel halsbetennelse som ikke slipper taket i tilleggg, kanskje det er relatert?

Skrevet

UVI kommer ofte som en følge av :humpe: Derfor skal man alltid gå på do etterpå, for å tømme urinlederen for bakterier. UVI kommer av e-coli bakterier som kommer til urinveiene. Og under :humpe: blir de bakteriene ofte "pumpet" oppover....

Fordi jeg er så plaget at UVI etter :humpe: Har jeg fått antibiotika jeg skal ta i forbindelse med sex....

Skrevet

Ja, trodde ogsaa det var i forbindelse med det at jeg fikk det...men vil ikke avstaa heller, for snart er det el (om jeg er heldig, har pcos).

Takk for saa kjappe og informative svar, jenter! :tommelsmil:

Skrevet

Altså, du dør ikke av en vanlig UVI, men den kan utvikle seg... Og det er både vondt og farlig!!!

Tror at legen sjekker etter UVI på hver kontroll også...

Ring legen for sikkerhets skyld!!! Lurt...

Gjest gjest1
Skrevet

Altså, uvi kan gå over av seg selv også, men det er jo veldig plagsomt og vondt.

Hvorvidt uvi'en er relatert til halsbetennelsen- mulig du har litt nedsatt immunforsvar for tiden slik at du er mer mottakelig for infeksjoner.

Skrevet

Fikk beskjed om aa ringe i morgen tidlig hos legen for aa hoere om noen har avlyst, for det var fullt hele uken....

Har naa drukket appelsinjuice, en sitrondrikk og vann. Fortsetter aa drikke mye, er ikke vanskelig i denne varmen akkurat!

Takk for svar alle sammen!

Skrevet

Hvis det blir veldig vondt, så drar du på legevakten for å få antibiotika. Det har jeg gjort ett par ganger, når det er såååå smertefullt..

Du kan også kjøpe tranebærkapsler på apotek!!! Tranebær er veldig effektivt mot UVI....

Gjest Gjest
Skrevet

Du trenger strengt talt ikke time hos legen heller, bare de får en urinprøve og undersøker den. Men legekontoret er vel uansett stengt for dagen nå :)

Gjest Little me
Skrevet

Du kan få urosepsis av en vanlig UVI (bakteriene går over i blodet, og du har fått deg en nifs blodforgiftning), og det kan man faktisk dø av så man burde komme seg til legen med en gang. Man kommer inn på akutt time hvis man ringer tidlig på morgenen. :)

Gjest gjest1
Skrevet
Du kan få urosepsis av en vanlig UVI (bakteriene går over i blodet, og du har fått deg en nifs blodforgiftning), og det kan man faktisk dø av så man burde komme seg til legen med en gang. Man kommer inn på akutt time hvis man ringer tidlig på morgenen. :)

Ja man KAN få sepsis, men det er veldig liten sjanse for det hos ellers friske mennesker, og det er ikke vits i å bli hysterisk for en blærekatarr og tro at man kommer til å dø, som som det nesten virker som man bør her i denne tråden.

Hvis man skulle bli slått ut med høy feber og nedsatt almenntilstand osv må man selvfølgelig kontakte legevakten, men i utgangspunktet kan en blærekatarr gå over av seg selv i løpet av noen dager. Fordi det er smertefullt foretrekker de fleste å få antibiotika uansett, i tillegg bør man begynne på antibiotika hvis blærekatarren ikke går over, fordi det kan utvikle seg til nyrebekkenbetennelse.

Gjest Little me
Skrevet (endret)

Jeg er langt i fra hysterisk, men det er så mange som bagatelliserer uvi, og skaffer seg et mye lengre sykdomsløp enn nødvendig.

Alle veit da at man ikke dør av det, mange har jo dette ofte i løpet av barndommen.

Var bare for å nevne et eksempel.

Endret av Little me

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...