Gjest gjesta Skrevet 6. juni 2006 #1 Skrevet 6. juni 2006 (endret) Ettersom vi venter baby i november, så ønsker vi oss en familiehund som går bra sammen med barn. Erfaringer? Vi tenker å anskaffe oss snarest. Endret 6. juni 2006 av Epica
Gjest Gjesta Skrevet 6. juni 2006 #2 Skrevet 6. juni 2006 Min egen rase, spinone, har rykte for å gå godt sammen med barn - men den får du ikke tak i snarest. Jeg har også hørt det samme om flatcoated retrivere. Vel så viktig som rase er det også at hunden sosialiseres med greie barn - og at familiens barn lærer å respektere hundens grenser. Jeg ville også vurdert en ekstra gang om det passer med hund akkurat nå. Dere kommer til å sitte med en hormonstyrt tenåringshund når barnet er bare et par måneder gamle og dere sannsynligvis har søvnmangel. Vet dere med sikkerhet at dere orker ansvaret både for en liten baby og det å oppdra en hund som kanskje ikke er så keen på å lytte og lystre?
Gjest epica ikke i. Skrevet 6. juni 2006 #3 Skrevet 6. juni 2006 Ok.. Men når kan vi anskaffe hund. Hvor gammel bør barnet eller hunden isåfall være? Jeg venter baby i november.
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2006 #4 Skrevet 6. juni 2006 Hei! Du må nok komme med litt mer informasjon om dere selv, for å få noen tilnærmet fornuftige svar. Hva skal dere bruke hunden til, er dere aktive eller sofagriser, stor hund, liten hund osv osv. Utdyp behovet litt, så får du sikkert noen gode forslag! Mvh Fido
Gjest Gjesta Skrevet 6. juni 2006 #5 Skrevet 6. juni 2006 Jeg har ingen fasitsvar, men vil tørre å påstå at det første halve året med valp er krevende, især de 3 første mnd(altså fra overtagelse, som er rundt 12 uker). Jeg vil tro det beste ville vært å skaffe hund nå, så den er nogenlunde "voksen og oppdratt" frem til babyen kommer Jeg vil anta at dere burde vente lengre med å få hund hvis barnet kommer først, si 2 år?
Gjest epica i.i. Skrevet 6. juni 2006 #6 Skrevet 6. juni 2006 Vi er interessert i å skaffe hund nå itilfelle, evt senere om det er lurest? babyen kommer i november.. Vi skal ikke bruke hunden til jakt, utstilling osv. En som ikke er for krevende med mosjon. Ønsker oss en familiehund som er sånn passe aktiv, og kan slappe av samtidig som den er leken og går godt med unger
Noorgie Skrevet 6. juni 2006 #7 Skrevet 6. juni 2006 Vi er interessert i å skaffe hund nå itilfelle, evt senere om det er lurest? babyen kommer i november.. Vi skal ikke bruke hunden til jakt, utstilling osv. En som ikke er for krevende med mosjon. Ønsker oss en familiehund som er sånn passe aktiv, og kan slappe av samtidig som den er leken og går godt med unger ← Da kan jeg anbefale Engelsk Bulldog! Den er kjempeglad i barn og trenger den mosjonen som du gir den. Forøvrig elsker den å slappe av
Gjest epica i.i Skrevet 6. juni 2006 #8 Skrevet 6. juni 2006 Da kan jeg anbefale Engelsk Bulldog! Den er kjempeglad i barn og trenger den mosjonen som du gir den. Forøvrig elsker den å slappe av ← Og det går fint å skaffe den nå, eller snart?
Noorgie Skrevet 6. juni 2006 #9 Skrevet 6. juni 2006 Og det går fint å skaffe den nå, eller snart? ← Nå vet jeg ikke hvordan det er med hvalper, du kan ta kontakt med Norsk Bulldogklubb, evt søke på nettet. Vi er veldig fornøyd med vår lille gutt
Gjest epica i.i. Skrevet 6. juni 2006 #11 Skrevet 6. juni 2006 Leste mer om bulldog nå.. Men den skal visst ikke ha formye mosjon. Kan gjerne ha en litt mer aktiv hund bare den ikke må ha 3 turer eller mer, om dagen
Hu i Svingen Skrevet 6. juni 2006 #13 Skrevet 6. juni 2006 Har dere hatt hund før, eller evt. erfaring med hund?
Gjest gjesta Skrevet 6. juni 2006 #14 Skrevet 6. juni 2006 Har dere hatt hund før, eller evt. erfaring med hund? ← Jeg har bare hatt katter, men mannen har hatt flere hunder
iss Skrevet 6. juni 2006 #15 Skrevet 6. juni 2006 Jeg tenker også at det kan være lurt å vente til etter babyen har kommet, for en tennårings hund og oppdragelse av hund er nok krevende! Tror nok dere ville fått mer glede av både HUNDEN og BABYEN på den måten... Kose dere mer med begge lissom....
Gjest Gjesta Skrevet 6. juni 2006 #16 Skrevet 6. juni 2006 Jeg tenker også at det kan være lurt å vente til etter babyen har kommet, for en tennårings hund og oppdragelse av hund er nok krevende! Tror nok dere ville fått mer glede av både HUNDEN og BABYEN på den måten... Kose dere mer med begge lissom.... ← Grunnen til at jeg anbefaler før er sikkert bare fordi jeg er så utolmodig.. Jeg hadde ikke klart å vente hvis jeg først hadde bestemt meg..
iss Skrevet 6. juni 2006 #17 Skrevet 6. juni 2006 Grunnen til at jeg anbefaler før er sikkert bare fordi jeg er så utolmodig.. Jeg hadde ikke klart å vente hvis jeg først hadde bestemt meg.. ← Sånn er jeg og!! Så hadde det vært meg så hadde jeg kanskje ikke fulgt mine egne råd
Gjest epica ikke i. Skrevet 6. juni 2006 #18 Skrevet 6. juni 2006 Jeg tenker også at det kan være lurt å vente til etter babyen har kommet, for en tennårings hund og oppdragelse av hund er nok krevende! Tror nok dere ville fått mer glede av både HUNDEN og BABYEN på den måten... Kose dere mer med begge lissom.... ← Har ikke lyst å vente lenge nei! men... Hvor gammel bør hunden og/eller babyen være før man skaffer seg hund?
Gjest Fruktfat Skrevet 6. juni 2006 #19 Skrevet 6. juni 2006 jeg har hørt at hunden bør være ca 2 år når man får barn, mener jeg leste det her et sted. men hvor riktig det er vet jeg ikke.
Gjest lillelou Skrevet 6. juni 2006 #20 Skrevet 6. juni 2006 Jeg ville nok ventet noen år før jeg skaffet hund, ikke minst for hundens skyld. Det kan være en ganske stor påkjennelse for en hund å vokse opp med et lite barn som gjerne vil kose/henge på hunden hele tida. Dessuten er det krevende- både å få barn og hund, så jeg ville nok ventet med det,hvis jeg var dere. Til barnet var såpass stort at det skjønte litt av hva det vil si å ha et dyr i familien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå