Gjest Timsidimsi Skrevet 6. juni 2006 #1 Skrevet 6. juni 2006 Vet jeg burde komme meg til en lege, men fastlegen min har ikke ledig time før om flere måneder. Tenkte å høre først om noen av dere har en ide om hva det kan være. Er ofte utrolig slapp og sliten. Var i en storby i helgen, og da ble jeg helt ufattelig slapp etter noen timers gåing (er normalvektig og i god form). Var såvidt jeg klarte å holde meg på beina, trodde et par ganger jeg skulle besvime. Ble også utrolig tørr på øynene og klarte knapt å holde de oppe. Må ofte tisse og de siste ukene har det luktet annerledes av urinen, mye skarpere lukt. Har ikke forandret kosthold eller noe sånt. Passer på å drikke mye væske. Noen ide om hva det kan være? Merket dette spesielt godt denne helgen jeg var bortreist, men har også merket det før. Lite energi, slapphet- og trøtthetsfølelse. Kan komme helt plutselig på, sitter og ser på tv, plutselig er øyenlokkene så tunge og kroppen så sliten at jeg må gå og legge meg og sove en times tid (klokken19). Jeg er blodgiver og hadde for et par år siden jernmangel. Har ikke fått noe beskjed om det de siste gangene jeg har vært der og har også tatt litt jern etter hver blodgivning. Hvis noen har en ide om hva dette kan være, setter jeg veldig pris på det. Så får jeg vente på legetime så lenge
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2006 #2 Skrevet 6. juni 2006 Kom deg til legen og få tatt blodprøver. Mest sannsynlig mangler du kanskje et vitamin eller mineral. Får du ikke time hos fastlegen din, ville jeg ha gått et annet sted. Det er uholdbart å måtte vente i månedsvis på en time.
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2006 #3 Skrevet 6. juni 2006 Urinveisinfekjson? Vitaminmangel?? jernmangel?? Du bør absloutt ringe å be om å ta blodprøve, ta med deg en urinprøve også. Skal da ikke være mulig å vente så lenge på legetime? En lege er vel til for pasienten, ikke pasienten som er til for legen.. Føler meg som deg.. har vært å tatt forskjellig prøver og venter nå på resultatet.. Legen tok meg heldigvis på alvor.. det gjorde ikke den jeg var til for noen mnd siden.. Du kan i utgangspunktet selv velge lege, må ikke gå til fastlege.
Maja23 Skrevet 6. juni 2006 #4 Skrevet 6. juni 2006 Det kan jo som sagt være mange grunner til at du er så sliten og trøtt,men noe som slo meg med en gang jeg leste innlegget ditt,var at det kan være vitamin B12 mangel. Jeg hadde dette selv for et par år siden,og det er helt grusomt. Ikke overskudd til noe. Må også si meg enig i at det ikke er holdbart å måtte vente så lenge på time.... god bedring!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå