Brunhilde Skrevet 7. juni 2006 #21 Skrevet 7. juni 2006 Jeg hørte faktisk på radio at det med einer og flått er en myte. Flåtten trives best i gress og det stemmer at det er mye flått der det er rådyr.
Gjest Hege Skrevet 7. juni 2006 #22 Skrevet 7. juni 2006 Her hos meg ser det ikke ut til at flåtten har fått med seg den opplysningen.
Hu i Svingen Skrevet 7. juni 2006 #23 Skrevet 7. juni 2006 Har kjent flåtten når jeg har klappet/klødd hunden. Hun har tett, sort pels, men ikke så veldig lang (rottis). Leter litt ekstra etter turer i tett vegetasjon. Bruker flåttmiddel (a lá Exspot) jeg da, men har en flåttpenn i beredskap, og anbefaler den absolutt! Har brukt den noen ganger, og den er genial til å fjerne flåtten med, får med alt. Den ser ut som en vanlig penn, men har en løkke i enden som man legger rundt flåtten. Vipp opp og vri, og faenskapet er vekk. Husk å brenne flåtten når du har fjernet den.
Gjest Fruktfat Skrevet 7. juni 2006 #24 Skrevet 7. juni 2006 her finnes det ikke einer, men masse høyt gress...
Cherie Skrevet 8. juni 2006 #25 Skrevet 8. juni 2006 Jeg har hørt at flott finnes i bjørkeskog og gress.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå