Gå til innhold

Noe ekkelt seigt i mensenblodet!

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Oppdaget at det hadde kommet ut noe stort ekkelt sammen med menstruasjonsblodet. Så ut som en slags hinne, var seig og forferdelig ekkel. Jeg kan ikke ha vært gravid uten å merke det siden jeg ikke har hatt sex på nesten ett år. Hva kan dette ha vært?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kardemomme
Skrevet

Kanskje bare koagulert blod?

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Jeg hadde det ikke før, men siste året har jeg hvertfall fått masse blodklumper ut, istedetfor bare tyntflytende. Det er visstnok helt vanlig.

Endret av Binna
Gjest Gjest
Skrevet
Oppdaget at det hadde kommet ut noe stort ekkelt sammen med menstruasjonsblodet. Så ut som en slags hinne, var seig og forferdelig ekkel. Jeg kan ikke ha vært gravid uten å merke det siden jeg ikke har hatt sex på nesten ett år. Hva kan dette ha vært?

Det er nok helt sikkert slimhinnen fra livmoren.

Gjest Gjesta
Skrevet
Det er nok helt sikkert slimhinnen fra livmoren.

Jeg trodde den var gjennomsiktig? Har hendt noen ganger at det kommer ut sånn seig gjennomsiktig, trodde det var fra slimhinnen jeg.. (veit at det ikke var sperm, så ikke prøv dere).

Gjest Gjest
Skrevet

Høres ut som koagulert blod ja, eller blodklumper som mange kaller det.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har store blodklumper veldig ofte de første dagene. Ikke farlig, bare ekkelt. Før fikk jeg høre av mamma at det var fordi jeg ikke drakk nok vann at jeg fikk sånne klumper, men det trur jeg at jeg kan avkrefte, har drukket to til tre liter vann per dag over lang tid nå og det klumper seg ennå. Var nok bare mammas bekymring for at jeg drakk mer brus enn vann på den tiden.... :ler:

Skrevet
Jeg trodde den var gjennomsiktig? Har hendt noen ganger at det kommer ut sånn seig gjennomsiktig, trodde det var fra slimhinnen jeg.. (veit at det ikke var sperm, så ikke prøv dere).

Livmorslimhinnen er ikke gjennomsiktig, den er innvevd med blodårer og tar farge av blodet. Noen ganger kan hinnerester også være grålige, men aldri blanke.

Uæk, dette ble litt ekle detaljer, ser jeg....

Gjest Gjesta
Skrevet
Livmorslimhinnen er ikke gjennomsiktig, den er innvevd med blodårer og tar farge av blodet. Noen ganger kan hinnerester også være grålige, men aldri blanke.

Uæk, dette ble litt ekle detaljer, ser jeg....

Tja, kanskje det var grålig? Det var hvertfall seigt og ikke sperm.. joda, bra det er advarsel i overskriften om ekle beskrivelser. Det hendte at jeg fikk noe sånt innemellom da jeg gikk på ppiller hvertfall, har ikke sett det siden jeg sluttet for noen år siden..

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor mister man litt av livmorslimhinnen? Skjer dette hver mnd? Er det normalt?

Gjest Very Victoria
Skrevet
Hvorfor mister man litt av livmorslimhinnen? Skjer dette hver mnd? Er det normalt?

Hvis man ikke blir gravid støtes livmorslimhinnen ut av kroppen fordi det ikke er bruk for den. Det er det som er menstruasjon.

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk for svar. Sikkert noe jeg burde ha visst men.. Takk for at du ikke lo av meg ;)

• 3 år senere...
Gjest wondering21
Skrevet

Hvis man ikke blir gravid støtes livmorslimhinnen ut av kroppen fordi det ikke er bruk for den. Det er det som er menstruasjon.

Dette har jeg og lurt på en stund, ble litt glad når jeg fant dette på nettet og fikk bekreftet mine teorier ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...