Gå til innhold

Reise til Gran Canaria pga atopisk eksem

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hører så mye om at Gran Canaria er såååå fantastisk for atopikere, men hva med andre steder? Har en treåring som er sterkt eksemplaget, så tanken på klimaendring har så absolutt vært tilstede. Men så er det dette med Gran Canaria da... Slitsom turiststed er det første jeg tenker på, sikkert også litt grunnet "Charterferie". :ironi: Jada, vet det ikke er heeelt sånn, men dere skjønner hva jeg mener... Dyrt er det der også, så jeg vet ikke helt hvordan man skal få økonomien til å gå rundt. Har hørt at jobbmulighetene (samt lønn) ikke er all verden, pluss at boutgifter omtrentlig tilsvarer norske? Correct me if I'm wrong.

Noen som har (eller har hørt om andres) erfaringer med andre steder?

PFT! :klem:

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde K S
Skrevet

I Spania ligger det en sjø som heter Mar Menor. Den ligger ti minutter fra flyplassen til Norwegian. Der skal det være veldig bra for alle typer eksem, gikt og andre plager.

Gjest prestekrage
Skrevet

Sliter selv med psoriasis og har vært på behandlingsreise flere ganger. Nå skriver jo ikke du om det er med tanke på å flytte/ langtidsopphold eller om det kun er snakk om ferie...

Gunnnen til at GC til stadighet nevnes i forbindelse med atopisk/ pso etc er fordi rikshospitalet leier et behandlingssted der nede og faktisk sender pasienter ned dit i steden for å legge oss inn på hudavdeling ved et norsk sykehus!!

Grunnen til at de har valgt Valle Marina på GC er fordi det er mest stablit bra vær, sommer som vinter. Men om du snakker om en ferietur for at poden skal bli bedre for en periode kan du like gjerne reise til Tyrkia- Hellas- Thailand... Er sol, varme og saltvann som er vidunderkuren- hvor i verden du velger å oppsøke dette er vel irelevant!!!

Håper at dettte ikke ble for rotete skrevet. Tenkte bare jeg skulle svare litt kjapt innimellom alt annet her....

Gjest gjest - trådstarter
Skrevet

Takk for svar begge to. :klem:

Prestekrage: I utgangspunktet var det langtidsopphold/flytting i perioder av året jeg tenkte på. Er det i det tilfellet noen steder som er bedre enn andre? Tenkte ikke på å skrive det direkte, men tenkte det kom fram ved

Dyrt er det der også, så jeg vet ikke helt hvordan man skal få økonomien til å gå rundt. Har hørt at jobbmulighetene (samt lønn) ikke er all verden, pluss at boutgifter omtrentlig tilsvarer norske? Correct me if I'm wrong.
Gjest prestekrage
Skrevet

Har ingen erfaring ved lagttidsopphold, eller andre steder. Ei heller noe rundt jobb/lønn etc...

Eneste jeg kjenner til er GC i forhold til behandling. Vet at Den Norske Skolen der skal være bra og at de har alt fra barnehage til videregående skole!

Skrevet

Ja, det er dyrt å leie hus/leiligheter på GranC.- Har selv vært klimaflyktning der, og er nå også på jakt etter andre steder/alternativer.

Det er faktisk nordmenn selv som har vært med på å presse prisene opp, dvs nordmenn er i utlandet betraktet som veldig rike, og når vi heller ikke pruter, så blir det deretter........området rundt den norske skolen og Valle Marina er jo like dyrt som her hjemme.

Selv om man kan spare inn på feks matutgifter, så syns jeg at det gikk opp i opp.

Det er fristende å gå ut og spise, men hvis man gjør det litt ofte, så hjelper det ikke om det er litt billigere enn hjemme.

Ja, det var et lite svar på spørsmålet,tror jeg.

Ellers er jeg som sagt interessert i å høre om andre steder i verden,som egner seg til klimaflukt og der man ikke bor seg i hjel.

Skrevet

Må det være i Europa da?

Som sagt tidligere, overalt med sol og saltvann er fantastisk, og det er virkelig mange slike steder å ta av i verden!! :enig:

Personlig anbefaler jeg asia, som jeg er head over heels forelsket i! Men jeg ville ikke dratt til Thailand, for det er så overturistifisert blitt! Kommer jo seff an på hva man ønsker. Kanskje det er fint med såpass mange vestlige fasiliteter når man reiser med barn?

Nå blir det jo snart badevennlig her i Norge også, så da skal du nok se at det blir bedre. Jeg og huden min gleder seg i hvertfall noe veldig! :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...