Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #1 Skrevet 5. juni 2006 I fjor fikk vi noe så sinnsykt med flått på katten vår. Hadde håpet å unngå det i år. Noen med god erfaring på midler som virker ?
wind-up bird Skrevet 5. juni 2006 #2 Skrevet 5. juni 2006 Jeg har flere venninner som har katt og som bor i område med mye flått, de har alle prøvd forskjellige ting som anti-flått halsbånd o.l., men ingenting har funket desverre. Så de sitter hvert år og fjerner flått fra kattene sine. Får følge med tråden og se om det er noen gode tips jeg kan bringe videre
Gjest gjest1 Skrevet 5. juni 2006 #3 Skrevet 5. juni 2006 Jeg bruker Frontline flåttdråper. Dette er dråper som skal dryppes i nakken og virker 4-6 uker. Synes det virker veldig bra faktisk, så jeg ahr ingen planer om å bytte.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #4 Skrevet 5. juni 2006 En annen tråd om flått http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=200264
Gjest ~trådstarter Skrevet 5. juni 2006 #5 Skrevet 5. juni 2006 En annen tråd om flått http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=200264 ← Ja, men den handler om hund. Tror ikke du bruker de samme midlene på hund og katt.
Gjest Hege Skrevet 5. juni 2006 #6 Skrevet 5. juni 2006 Jeg bruker Frontline flåttdråper. Dette er dråper som skal dryppes i nakken og virker 4-6 uker. Synes det virker veldig bra faktisk, så jeg ahr ingen planer om å bytte. Jeg ville anbefale deg å forsøke dette jeg. Veldig effektivt på hunden min, og flått er flått også på en katt. Men vær oppmerksom på risikoen for at dyret kan ha allergi mot visse stoffer.
Brunhilde Skrevet 6. juni 2006 #7 Skrevet 6. juni 2006 Man må ikke bruke samme antiflåttmiddel på katt og hund. I Norge finnes det ikke godkjente halsbånd til katt, her er Frontlinedråper et godt alternativ. Når det gjelder hund så bruker jeg halsbånd som jeg kjøper hos veterinær. Har brukt dette de siste 3 årene og ikke plukket en eneste flått av hundetingen. Vi bor i et område med utrolige mengder av den lille blodsugeren og jeg anbefaler derfor halsbåndet til de jeg kjenner.
Titti72 Skrevet 6. juni 2006 #8 Skrevet 6. juni 2006 Jeg har brukt dråper og tror vi kun fikk et par stk. på slutten av de ukene den skal virke. Ellers så har jeg brukt disse halsbåndene som lukter sterkt av sitron, men er usikker på om det er de som ikke er bra for dyra. De selges i dyrebutikken og fungerer bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå