Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Flått er ikke flott, nei... :frustrert:

Hvordan er det med deres hunder når de har fått flått? Blir det en liten kul (og merke, kanskje...) etter der flåtten har sittet en liten stund og sugd blod?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Det blir som et stort og hissig myggestikk.

Skrevet

Min tapir får ofte flått, da er den rød og nummen i fler dager etterpå.

Gjest vimse
Skrevet

Noen ganger blir det ikke noe merke, andre ganger en kul og et lite merke, det er som ymse.

Skrevet

Flåttpenne er genial ja. Og ja, det blir en liten kul hvis flåtten får sitte en stund...

Skrevet

Jeg håper å være kvitt flåtten på bikkjene nå. Kjøpe Expot hos veterinæren sist. Vurderte flåtthalsbånd som varer hele sesongen, men pga. barna lot jeg være det.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har en flått"penn" som ser ut som mini grønt kubein, funker ypperlig!! Får de i to størrelser i pakken, for mindre flått, og større flått.

Gjest Fruktfat
Skrevet

fikk akkurat fjernet en flått på hunden her, den kan ikke ha sitti lenge -maks ett døgn- men det er fortsatt en kul der. fikk beskjed om å vaske daglig med klorhexidin på bittstedet.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal kjøpe flåttband til min hund!

Den har en stor kul på halsen etter en flått som sikkert har sittet der noen dager.

Hun har endel pels, så det er vanskelig å oppdage flåtten før den blir litt stor.

I fjor hadde hun masse flått, det vil vi ikke ha noe av i år, derfor kjøper jeg et flåtthalsband!

Gjest Gjest
Skrevet

Tror heller det kommer an på hunden, jeg. :)

De har alle forskjellig immunforsvar, og det er ikke sikkert din hund tåler flåtthalsbånd selv om min gjør det, og det er ikke sikkert min tåler hvitløkstabletter, selv om din gjør det.

Skrevet

Jeg sverger til Hopp off

Skrevet

Jeg har brukt ExSpot tidligere, men synes det har vært et herk med oljete pels og at jeg må gjenta behandlingen flere ganger i løpet av sommeren. I fjor fikk jeg flåtthalsbånd for første gang, og det fungerte som bare det. Skal jeg vaske bikkja, er det bare å ta av båndet og sette det på på nytt. Jeg har et sånt et som er bestilt på resept fra veterinær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...