Gå til innhold

Gjest kontra fast bruker

Gjest Gjest_TRÅDSTARTER_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Jo, man kan ha et nick, men enkelte nick ser ut til å få fram det værste i gjengen her. Ser de enkelte nick så kan man nesten skrive hva som helst, og man blir ikke tatt seriøst.

Dessverre så popper det opp et og annet forumstroll, og da er det ikke alltid like lett å ta "brukeren" seriøst. Noen ganger er det ikke helt lett å avgjøre om det er et forumstroll eller ei heller ;)

Uansett bør man behandle alle med like stor høflighet, og være forsiktig med hva man svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Helt enig, og en enkelt bruker skrev opptil 12 ufine inlegg som handlet om det samme krasse, nedsettende svaret etter det andre.

Denne "enkelte brukeren" er jo kjent for å være firkantet og kvass, så det ville forbause meg om trådstarter hadde forventet seg noe annet fra den kanten.

Selv hopper jeg glatt over hennes innlegg. Jeg behøver ingen moralens vokter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et poeng her Regine.

Jeg har lest igjennom tråden på nytt, og for min egen del er jeg ikke i tvil: Jeg står for mine svar, og ville svart likedan om TS hadde vært innlogga.

Jeg har forresten lyst til å snu litt på flisa:

Har dere tenkt over hvordan dere behandler innlogga brukere?

Er det ikke i stor grad slik at man behandler klikken sin pent? Uansett hva folk mener, sier eller tror?

Er det ikke også slik at noen brukere får pepper uansett?

Er det ikke slik at enkeltbrukere på KG blir utsatt for den rene heksejakten?

Har dere lagt merke til at både gjester og registrerte brukere leter etter ting å "ta" andre brukere/gjester for?

Har dere lagt merke til at brukere blir stalka her? At utsagn fra en tråd blir henta fram igjen i andre tråder, og tatt ut av sin sammenheng blir utsagnet et helt annet? Manns minne er kort, men på KG varer alle utsagn evig.

Har dere lagt merke til at enkeltbrukere på KG blir hånt av andre? Ofte gjentatte ganger?

Vi KGere som gruppe behandler ikke gjestene som gruppe spesielt godt, og enkelte registrerte brukere får atskillig mer pepper enn de fortjener. Vi KGere som gruppe behandler i mange tilfeller folk svært dårlig. Mobbekulturen her har vokst seg sterkere opp gjennom åra. Dessverre.

Dette er jeg veldig enig i. Jo mer kjent jeg blir på KG, jo mer går det opp for meg at det er en klikk, en vennegjeng som kjenner hverandre, som alltid bakker hverandre opp og står sammen om å rakke ned på trådstartere, være seg gjester eller faste brukere. Det virker som om det rett og slett pågår en mobbekampanje av gjester og mindre populære brukere.

Byner å bli drittlei KG sjøl. skjønner godt at folk vil slette seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bare innom

Jeg er enig med de aller fleste her, det virker som om det er lettere å gi "pepper" til gjestene.

Når det er sagt, så synes jeg at denne aktuelle "gjesten" fikk godt i overkant av hva som ellers oppleves som normen.

Min erfaring er at "de erfarne brukerne" heller har en tendens til å overse gjester eller nye brukere så fremt det ikke er et spesielt engasjerende tema som blir tatt opp.

Veldig ofte har jeg sett en gjest, eller en ny registrert bruker, ta opp et tema uten å få respons. Et par dager senere lager en av "de erfarne" en tråd om nøyaktig samme emne, og får "bøttevis" med svar. Da kan det ikke akkurat være tema som er kjedelig, da er det mer sannsynlig at det er "feil" bruker som tar opp dette tema...

Selv har jeg logget inn som "fast bruker, utlogget nå" en gang.

Da opplevde jeg flere konstruktive innspill og mye mer støtte enn når jeg har vært innlogget. Kanskje var det "usikkerheten" om hvem som befant seg bak nicket som gjorde at tonen var en helt annen.. ??

Jeg tviler på at dette er en bevisst handling fra "de erfarne brukernes" side, det er vel heller slik at de en "kjenner" er de en oftest samtaler med, men ved å totalt ignorere nye brukere/gjester, eller gi dem så mye pepper at de kutter ut, da vil forumet bli ganske snevert til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg tror at dersom det er en bruker man føler man har sansen for, vil man trå varsommere fram. Dette fordi en har et mer flerdimensjonalt bilde av vedkommende. En gjest dømmes kun pga det ene innlegget, mens en bruker oppfattes på bakgrunn av mange innlegg.

Endret av Sukkerert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Her kan det kanskje tilføyes at enkelte gjester virker som om de kun er innom for å slenge noen teite kommentarer i ny og ne, og gjester generelt blir stemplet pga disse få - man ser jo ikke hvem som er hvem av dem, og det er jo en diskusjon som har vært oppe et utall ganger. Ergo kan det hende at noen av brukerne her inne har klørne ute, klar til hogg så fort de ser en gjest. Ikke vet jeg.

Jeg ville svart som gjorde uansett om jeg visste at det var LL som startet den tråden eller ikke, og for the record: jeg var ikke en av dem som pepret henne, jeg var en av de få som faktisk syntes moren hennes var frekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Og når det gjelder forumstroll - de legger ikke ut så avanserte problemstillinger og ordlegger seg så godt som det LL gjorde i denne tråden, ikke svarer de høflig og tar imot argumenter heller, så den burde vært avklart rimelig kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorte Får Bææ
Dette er jeg veldig enig i. Jo mer kjent jeg blir på KG, jo mer går det opp for meg at det er en klikk, en vennegjeng som kjenner hverandre, som alltid bakker hverandre opp og står sammen om å rakke ned på trådstartere, være seg gjester eller faste brukere. Det virker som om det rett og slett pågår en mobbekampanje av gjester og mindre populære brukere.

Byner å bli drittlei KG sjøl. skjønner godt at folk vil slette seg.

Årsaken til de klikkene, ofte etter min mening, er vel så mye de tråden hvor brukere forteller hvem de synes er smarte, morsomme o.s.v. Ikke alle innleggene der er direkte suck-ups, men en del er det. Det er som regel klikkene som nevner hverandre, det finnes atskillig smartere mennesker enn mange av de som ble nevnt i de trådene, som ikke stikker seg ut.

Endret av Slangen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ofte lettere å slenge med leppa til gjester fremfor registrerte brukere ja - selv om man aldri vet om en gjest er en utlogget bruker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde79

Er det ikke slik at enkeltbrukere på KG blir utsatt for den rene heksejakten?

Har dere lagt merke til at både gjester og registrerte brukere leter etter ting å "ta" andre brukere/gjester for?

Har dere lagt merke til at brukere blir stalka her? At utsagn fra en tråd blir henta fram igjen i andre tråder, og tatt ut av sin sammenheng blir utsagnet et helt annet? Manns minne er kort, men på KG varer alle utsagn evig.

Jepp!! Har merket det, og hadde ikke vært her så lenge da jeg oppdaget det første gangen. Syns det er smålig og trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hjertesukk

Ja, jeg føler at især gjester blir peppret ekstra, og spesiellt en sarkastisk fast bruker klarer å få med seg flere til utfrysning av trådstartere - evnen til å tråkke på, og å prøve å få andre til å føle seg dumme er tydligvis sterk.

"Synd men sant"

Helt enig, og en enkelt bruker skrev opptil 12 ufine inlegg som handlet om det samme krasse, nedsettende svaret etter det andre.

Denne "enkelte brukeren" er jo kjent for å være firkantet og kvass, så det ville forbause meg om trådstarter hadde forventet seg noe annet fra den kanten.

Selv hopper jeg glatt over hennes innlegg. Jeg behøver ingen moralens vokter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
men synes ikke det fører til spesielt mye pepper. Har av og til startet nye emner, og synes kanskje at andre gjester er mer kritiske enn de som er registrert.

Det er helt greit, synes heller ikke at de at de registrerte er spesielt uvennlige, eller mer rettidige enn andre.

Er det så stor forskjell på å være gjest og registrert  - man kan jo gjemme seg bak et nick også - eller hva ? Det å ha et nick er vel ingen garanti for at alt som skrives er noe man skal ta kjempeseriøst...

Hvis dette ødelegger forumet bør kvinneguiden heller innføre en regel om at alle må registrere seg før man får poste innlegg.

Egentlig enig i det meste her. Jeg har startet flere tråder som gjest hvor jeg har fått flere sider med svar. Selvsagt har jeg også startet noen tråder som jeg IKKE har fått respons på, men det har hatt mer med tema å gjøre. At man lettere kan bli feiltolket kan nok hende, det er vel egentlig ikke så rart når andre bare har ett enkelt innlegg å forholde seg til. Føler ellers ikke at jeg har blitt "grovt misforstått" så mange ganger.

Ellers er det vel noen brukere her som har en tendens til å slenge med en unødvendig sleivkommentar når de svarer på et gjesteinnlegg, mens de kanskje virker høfligere når de svarer andre faste brukere. Det SKULLE vært overflødig å slenge på en "hvor dum du er, furusofa er så grønnjævlig, du misbruker helt sikkert trygd siden du får fødselspenger" e.l når trådstarter eller den de svarer faktisk bare prøver å spørre om en konkret ting.

Samtidig, som gjest tar jeg meg ikke så nær av sånn dritt. Jeg svarer kanskje der og da, i neste omgang har jeg glemt det. Jeg vet jo at de ikke ser MEG, det er ikke MEG de slenger dritt til egentlig. Sånn sett tror jeg det er vanskeligere å være fast bruker her når noen har bestemt seg for å snu værhanen mot deg (hm. Feil uttrykk sikkert), for når du har et fast nick føles det vel mer personlig når noen kritiserer og forfølger deg?

Jeg husker for et års tid siden hvor det på grunnlag av enkeltutsagn i en tråd ble startet nye tråder for å regelrett latterliggjøre et par unge brukere her, selv om det tydelig skinte gjennom at den/de det gjaldt mente det de gjorde pga vanskelige ting i oppveksten. Det var ganske stusslig å sitte og se på at voksne kvinnfolk (i ordets negative betydning) rett ut håner brukere på 18-19 år til de faktisk ble jagd vekk fra forumet. En ting er å kritisere eller kommentere en holdning, jeg var også uenig med de yngre, men det går an å holde det på et saklig og vennlig nivå. Det er det endel her som IKKE er flinke til, om de i det hele tatt prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren

Jeg har stor respekt for LL. Synes hun skrev mye bra. Men... når hun ber folk synse rundt et tema så må hun ta høyde for både ris og ros. Tror ingen bevisst gikk inn for å mobbe henne vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1
Jeg har stor respekt for LL. Synes hun skrev mye bra. Men... når hun ber folk synse rundt et tema så må hun ta høyde for både ris og ros. Tror ingen bevisst gikk inn for å mobbe henne vekk.

Hun taklet helt fint både risen og rosen... det var MÅTEN enkelte brukere uttrykket seg på som var godt over grensen for ufint.

Og når man etter at man får vite hvem trådstarter var, kommer med unnskyldninger - da har man virkelig lagt egget.

Det kom én god ting ut av det, og det var at disse gjestene som påstår at de blir dårligere behandlet fordi de er gjester, fikk bevist at de har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...