Gå til innhold

Gjest kontra fast bruker

Gjest Gjest_TRÅDSTARTER_*

Anbefalte innlegg

Gjest splæsj

Huff. Å hakke på andre skaper et felleskap og tilhørighet, og gjør det derfor lettere å gå over streken. Hver for seg var ikke svarene så ille, men det var mange negative svar, det ble gjentatt flere ganger, og det var et stort fellesskap rundt de negative svarene. En tilhørighet. Håper det gjorde godt. :forvirret:

Det var sannsynligvis veldig tøft for TS å lese.

:klem: til Lois.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Tar utgangspunktet i denne tråden TS. FRAMSTÅR SOM GJEST, MEN ER EGENTLIG EN FAST BRUKER SOM SLETTET SEG ETTER DETTE

Her viste det seg at T.S. egentlig var en fast bruker, der T.S. fikk mye pepper, og til slutt sto fram som en fast bruker (INLEGG 183)  og som til slutt ba om å få bli slettet!

Er det vanskeligere å såre andre når noen står fram med nick, enn om TS er en gjest?

Ja, gjester bærer med seg en viss odør her på kvinneguiden.

Men mye av kritikken er fortjent, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Det er vel liten tvil om at de fleste av oss endrer atferd ut i fra hvem vi snakker til? (se f.eks i tråden om "pene jenter"...). De fleste tenker vel litt mer på hvordan de formulerer seg hvis det er svar til noen de "kjenner" og/eller liker/har respekt for. Jeg merker i allefall med meg selv at jeg er mye mer sleivete til udefinerbare gjester :fy_fy: og det hender også at jeg lar være å svare i tråder til "venner" hvis jeg er sterkt uenig, rett og slett fordi jeg ikke vil diskutere med vedkommende. Innimellom er et godt forhold mer verdt enn det å på død og liv si sin mening om alt mulig.

Syns det er synd at LL er borte, håper hun kommer tilbake i en eller annen form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Det er ikke tvil i min sjal at TS hadde fått mindre krasse svar om hun hadde stått fram med nick.  Meningene hadde nok vært de samme, men de hadde vært anderledes formulert.

Det tror jeg også. Det er lov å være uenig, det er lov å ha helt andre meninger. Man må da kunne klare å opptre høflig likevel?

Det er helt i orden at man synes TS ikke opptrådte korrekt i denne sammenheng, men leser man gjennom alle svarene, så kan man få bakoversveis...

Man kan virkelig begynne å lure på hvordan enkelte oppfører seg IRL ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Det motsatte er forresten et like stort problem; Gjester og "gjester" som legger vekk alle hemninger så snart de ikke har et nick å gjemme seg bak. Så dette går nok begge veier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snille gjest

fy faen så slemme dere her inne her. jeg lurer faen meg på om dere er sånn i det virkelige liv?

blir helt kvalm av oppførselen deres. dere klarer via nett å skvise ut en person. og dere klager over at det er så mange mobbetråder her. hva faen er det ikke dere gjør da?

jeg blir flau over at jeg tilhører det samme kjønnet som mange av dere i den forrige tråden er. nemlig kvinnekjønnet. jeg er heldigvis ikke så ond og slem.

hvordan klarer slike bitcher som dere å se dere i speilet om morningen egentlig?

få dere et liv i stedet for å rakke ned på andres!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Emera
Huff. Å hakke på andre skaper et felleskap og tilhørighet, og gjør det derfor lettere å gå over streken. Hver for seg var ikke svarene så ille, men det var mange negative svar, det ble gjentatt flere ganger, og det var et stort fellesskap rundt de negative svarene. En tilhørighet. Håper det gjorde godt.  :forvirret:

Det var sannsynligvis veldig tøft for TS å lese.

:klem: til Lois.

Dette er jeg helt enig i!

Starteren av den tråden krympet seg under de svarene hun fikk, og tok dem helt klart til seg. Som gjest kunne TS godt ha hoppet ned i skyttergropa og skutt i alle retninger, slik noen gjester har en tendens til å gjøre. Men det gjorde hun ikke, hun var høflig og selvransakende hele veien. Og da fatter jeg ikke hva slags morbid glede de krasseste brukerne hadde av å fortsette pepringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Det motsatte er forresten et like stort problem; Gjester og "gjester" som legger vekk alle hemninger så snart de ikke har et nick å gjemme seg bak. Så dette går nok begge veier...

Det er jeg enig i. Man må kunne være høflig både som bruker og gjest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Dette er jeg helt enig i!

Starteren av den tråden krympet seg under de svarene hun fikk, og tok dem helt klart til seg. Som gjest kunne TS godt ha hoppet ned i skyttergropa og skutt i alle retninger, slik noen gjester har en tendens til å gjøre. Men det gjorde hun ikke, hun var høflig og selvransakende hele veien. Og da fatter jeg ikke hva slags morbid glede de krasseste brukerne hadde av å fortsette pepringen.

Helt enig, og en enkelt bruker skrev opptil 12 ufine inlegg som handlet om det samme krasse, nedsettende svaret etter det andre.

Tråden ble ryddet 2 ganger, og det handlet da om direkte personangrep på denne TS. som viste seg at var en fast bruker!

Enkelte kjærringer klarer ikke å styre sitt bedre jeg her inne, men de er nok ikke så mye bedre selv i det virkelige liv, selvom de fremstår som perfekte her inne!

:forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
fy faen så slemme dere her inne her. jeg lurer faen meg på om dere er sånn i det virkelige liv?

blir helt kvalm av oppførselen deres. dere klarer via nett å skvise ut en person. og dere klager over at det er så mange mobbetråder her. hva faen er det ikke dere gjør da?

jeg blir flau over at jeg tilhører det samme kjønnet som mange av dere i den forrige tråden er. nemlig kvinnekjønnet. jeg er heldigvis ikke så ond og slem.

hvordan klarer slike bitcher som dere å se dere i speilet om morningen egentlig?

få dere et liv i stedet for å rakke ned på andres!!!

*fnis*

Ja, du fremstår jo som mildheten selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvorfor sånnt ramaskrik nå?

Vi er flere gjester som blir hudfletta når vi starter en tråd eller svarer på innlegg.

Dette er hverdagen til flere av oss, å det er opptil flere ganger forsøkt å si ifra at enkelte går for langt med drittkasting til spesiellt gjester.

Kan dere faste brukere for en gangs skyld bøye dere i støvet, og la være å gi krasse nedsettende svar der en gjest er TS?

Nå har dere også sett det sort på hvitt at en som skriver som gjest faktisk også har følelse og kan bli lei seg for alle krasse svar enkelte gir.

Tenk dere om neste gang dere har lyst til å slenge med leppa. Det kan være en "kjenning" bak tråden. Det vi vet er at det er ett menneske med følelser bak tråden.

Takk for oppmerksomheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å være uenig.

Det er også lov til å la være å lese allt som ble skrevet i den andre tråden som trigget

denne tråden.

Det er også helt greit  å ikke mase slik hvis du ikke gidder å sette deg inn i temaet.

Til opplysning: Jeg gir også f'** i hvem du er .

:ironi:  Dette er et ironi flagg.

Ergo, du var helt enig med meg.  :sjarmor:

:ler:

Vil ikke akkurat kalle det mas - jeg lurte på hva du mente, bare. Det må da være lov.

Ang. ''samme faen meg slurry er'' så lå det ikke mer i de ordene enn at man normalt ikke kan gå ut ifra at alle har lest alle innlegg på et nettforum, og heller ikke nødvendigvis er interessert i å lete det opp.

Men det er greit, selvfølgelig, dette var da bare en bagatell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Slurry_*
:ler:

Vil ikke akkurat kalle det mas - jeg lurte på hva du mente, bare. Det må da være lov.

Ang. ''samme faen meg slurry er'' så lå det ikke mer i de ordene enn at man normalt ikke kan gå ut ifra at alle har lest alle innlegg på et nettforum, og heller ikke nødvendigvis er interessert i å lete det opp.

Men det er greit, selvfølgelig, dette var da bare en bagatell.

Helt greit. :)

Poenget mitt var at du kunne lese det selv istedenfor at jeg måtte komme med en lang utdypning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest regine

Tråden som denne diskusjonen startet med utgangspunkt i, viser jo nettopp at de faste, godt kjente, brukerne er opptatt av å jatte med hverandre og å være grei med hverandre. Hva den enkelte mener blir jo borte i behovet av å være likt...

Jeg leste hele tråden, og ja, noen gikk over streken i karakteristikker av trådstarter. Men - jeg vedder ganske mye på at dersom ikke trådstarter til slutt hadde "stått fram" og fortalt hvilken fast bruker hun egentlig var, så hadde INGEN ment at svarene og reaksjonene hun fikk var så ille som det da plutselig ble. Da var det ikke måte på hvor ille alt ble. Og hvor synd det var på henne, og på hvor mye vi måtte forstå....

Så - både den ene og andre faste bruker burde nok gå i seg selv mht. hvordan de svarer på tråder postet av "ukjente". ;)

Og dette er også en av grunnene til at jeg ikke vil registrere meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste hele tråden, og ja, noen gikk over streken i karakteristikker av trådstarter. Men - jeg vedder ganske mye på at dersom ikke trådstarter til slutt hadde "stått fram" og fortalt hvilken fast bruker hun egentlig var, så hadde INGEN ment at svarene og reaksjonene hun fikk var så ille som det da plutselig ble. Da var det ikke måte på hvor ille alt ble. Og hvor synd det var på henne, og på hvor mye vi måtte forstå....

Du har et poeng her Regine.

Jeg har lest igjennom tråden på nytt, og for min egen del er jeg ikke i tvil: Jeg står for mine svar, og ville svart likedan om TS hadde vært innlogga.

Jeg har forresten lyst til å snu litt på flisa:

Har dere tenkt over hvordan dere behandler innlogga brukere?

Er det ikke i stor grad slik at man behandler klikken sin pent? Uansett hva folk mener, sier eller tror?

Er det ikke også slik at noen brukere får pepper uansett?

Er det ikke slik at enkeltbrukere på KG blir utsatt for den rene heksejakten?

Har dere lagt merke til at både gjester og registrerte brukere leter etter ting å "ta" andre brukere/gjester for?

Har dere lagt merke til at brukere blir stalka her? At utsagn fra en tråd blir henta fram igjen i andre tråder, og tatt ut av sin sammenheng blir utsagnet et helt annet? Manns minne er kort, men på KG varer alle utsagn evig.

Har dere lagt merke til at enkeltbrukere på KG blir hånt av andre? Ofte gjentatte ganger?

Vi KGere som gruppe behandler ikke gjestene som gruppe spesielt godt, og enkelte registrerte brukere får atskillig mer pepper enn de fortjener. Vi KGere som gruppe behandler i mange tilfeller folk svært dårlig. Mobbekulturen her har vokst seg sterkere opp gjennom åra. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BagLady

Alle her, både gjester og faste brukere kan være tjent med å gå i seg selv.

Jeg reagerte også på den tydelige holdningsendringen i den tråden det her er snakk om, før og etter at trådstarter sto fram med sin egentlige identitet. At brukeren var LoisLane var bare tilfeldig, og jeg har ingen grunn til å tro at hun sto fram for å få sympati. Det er klart at man får et forhold til de faste brukerne utifra dagbøker og innlegg, og man danner seg et bilde av denne personens holdninger og handlingsmønster. Det er også åpenbart at svarene kan bli mer nøyaktige til en bruker man vet litt om, og kjenner bakgrunnen til - og at svar til gjester blir basert kun på det ene innlegget som er skrevet. Imidlertid bør vi alle prøve å huske at det bak ethvert gjesteinnlegg sitter en virkelig person, en som LoisLane, og tolke innlegget i beste mening og svare med samme tone tilbake.

Synes LoisLane var ydmyk og ærlig i sine innlegg, men likevel ble hun regelrett sablet ned og kalt egoistisk, dum og uempatisk. Hadde hun fått disse karakteristikkene dersom hun hadde skrevet åpningsinnlegget under sitt eget navn, tro? Eller hadde muligens svarene vært litt mer nyanserte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest jada, jeg er gjest...

men synes ikke det fører til spesielt mye pepper. Har av og til startet nye emner, og synes kanskje at andre gjester er mer kritiske enn de som er registrert.

Det er helt greit, synes heller ikke at de at de registrerte er spesielt uvennlige, eller mer rettidige enn andre.

Er det så stor forskjell på å være gjest og registrert - man kan jo gjemme seg bak et nick også - eller hva ? Det å ha et nick er vel ingen garanti for at alt som skrives er noe man skal ta kjempeseriøst...

Hvis dette ødelegger forumet bør kvinneguiden heller innføre en regel om at alle må registrere seg før man får poste innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er det så stor forskjell på å være gjest og registrert  - man kan jo gjemme seg bak et nick også - eller hva ? Det å ha et nick er vel ingen garanti for at alt som skrives er noe man skal ta kjempeseriøst...

Jo, man kan ha et nick, men enkelte nick ser ut til å få fram det værste i gjengen her. Ser de enkelte nick så kan man nesten skrive hva som helst, og man blir ikke tatt seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Tråden som denne diskusjonen startet med utgangspunkt i, viser jo nettopp at de faste, godt kjente, brukerne er opptatt av å jatte med hverandre og å være grei med hverandre. Hva den enkelte mener blir jo borte i behovet av å være likt...

Så - både den ene og andre faste bruker burde nok gå i seg selv mht. hvordan de svarer på tråder postet av "ukjente".  ;)

Og dette er også en av grunnene til at jeg ikke vil registrere meg.....

Feil - JEG ville i hvert fall blitt like forbannet enten det var henne eller en vilkårlig gjest som fikk sånne kommentarer slengt etter seg. Og særlig da fra en bruker som klarte å slenge samme dritten i 12 individuelle innlegg i samme tråd. :overrasket:

Men det er fordi jeg antakelig ville gjort det på samme måte som henne selv.

Det er frekt å medinvitere egne gjester i en konfirmasjon, og det var mitt utgangspunkt.

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Synes LoisLane var ydmyk og ærlig i sine innlegg, men likevel ble hun regelrett sablet ned og kalt egoistisk, dum og uempatisk. Hadde hun fått disse karakteristikkene dersom hun hadde skrevet åpningsinnlegget under sitt eget navn, tro? Eller hadde muligens svarene vært litt mer nyanserte?

Enig med deg i dette. Hun svarte ordentlig hele veien på all møkka hun fikk slengt til seg, men "bermen" fortsatte å spytte og kaste sten. Det er helt usmakelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...