evilla Skrevet 4. juni 2006 #1 Skrevet 4. juni 2006 Vi gifter oss på høsten og ønsker å legge bryllupsreisen til usa. Vi ønsker ikke å reise rundt i hele usa, men litt reising er ok. Vi ønsker å oppleve mye og vi vil være på et varmt sted. Noen som har noen anbefalinger eller forslag på ting en kan oppleve der borte?
Gjest a. Skrevet 5. juni 2006 #2 Skrevet 5. juni 2006 New York er så å si mitt andre hjem, så jeg vil absolutt anbefale å dra dit (obs! Sommeren varer til oktober minst!), og reise litt rundt i New England og Massachusetts, Boston, Yale osv - høsten er nydelig der. Mye å se. Ellers ville jeg reist til California - Los Angeles er en veldig spesiell by og må oppleves, og San Francisco er flott.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #3 Skrevet 5. juni 2006 Enig med a; velg dere ut et område og lei bil så dere kan kjøre rundt og oppleve forskjellige steder. Jeg ville valgt california; der er det varmt (spesielt i sør-cali), mange fine byer (både små idylliske og spennende storbyer) og masse morsomme ting å oppleve! det kommer jo an på hva dere liker, men jeg ville tatt turen innom Sea World, der dere kan se delfiner, spekkhuggere osv på nært hold
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #4 Skrevet 5. juni 2006 Reis først Norge-New York. Og så videre til San Fransisco. Lei bil og kjør Highway 1 til Los Angeles og deretter videre til Las Vegas. Ta så fly til New York igjen og vær der noen dager før dere reiser hjem. Been there, done that... -fantastisk!!!
Lillebi Skrevet 5. juni 2006 #5 Skrevet 5. juni 2006 New York (Manhattan) - mye å gjøre der. Og så leie bil og kjøre til Niagara falls. Vi leide bil fra flyplassen, for å kjøre rundt på Manhattan selv virket litt håpløst... Evt kjøre langs kysten fra San Fransisco til LA. (Og ta en tur til the Grand Canyon).
evilla Skrevet 5. juni 2006 Forfatter #6 Skrevet 5. juni 2006 Åh, så mange gode tips!! Takker Takker!!! Har tenkt litt på New York, jeg har veldig lyst til å reise dit, elsker store byer, mens han liker det litt landlig, så vi må nok ha litt av begge deler.. Jeg så at sommeren varer helt til oktober i New York, men hvordan er da været og tempen i november/desember? Vil ikke ha snø og kaldt Seaworld hørtes bare helt fantastisk ut!!! Åh, nå ble jeg reisesyk
evilla Skrevet 5. juni 2006 Forfatter #7 Skrevet 5. juni 2006 Har også lurt litt på Houston, Texas, New Orleans og kanskje Florida, det er vel mye å fint å se på den siden og?
Gjest HB Skrevet 6. juni 2006 #8 Skrevet 6. juni 2006 New Orleans er vel ikke helt "ryddet" ennå etter stormen Katarina? Vil anbefale å farte rundt i Califonia. Ikke legg opp til alt for mye, for det tar litt tid å bevege seg rundt. Hilsen Lille meg
evilla Skrevet 6. juni 2006 Forfatter #9 Skrevet 6. juni 2006 Åja, det hadde jeg ikke tenkt på. California er kanskje et bedre mål ja. Nei vi kan ikke legge opp for mye, da det er så store avstander mellom de forskjellige stedene der borte. Hvordan er flyprisene innenlands? Er det rimelig, eller svarer det seg å leie bil istedet?
Gjest HB Skrevet 6. juni 2006 #10 Skrevet 6. juni 2006 Vi bestilte hele reisen via USA-spesialisten da vi reiste for to år siden. Hvis du vil ha det meste klart på forhånd anbefaler jeg dem på det sterkeste. Veldig bra service! Hilsen Lille meg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå