Gå til innhold

Hvordan passordbeskytte mappe?


Gjest Lille Solstråle

Anbefalte innlegg

Gjest Lille Solstråle

Jeg og kjæresten har felles pc, men jeg har en del dokumenter, dagbok og sånt, jeg gjerne skulle puttet i en mappe som han ikke får sett... Er det mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det enkleste er å passordbeskytte de dokumentene du ikke vil han skal lese. Det er kjapt og enkelt!

I word gjør du følgende:

Verktøy - alternativer - sikkerhet

Og så legger du inn ønsket passord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, begge to!!

Sunshine, det var GENIALT!!  :klem:

I know ;)

kjekt når man har nysgjerrige personer i hus og må ha en liste over julegaver :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest På gjennomreise

Dersom du vil gjøre tingene skikkelig, så kan du forsøke denne:

http://www.truecrypt.org/

Fullstendig gratis, og den som vil få tilgang til filene dine nå, vil få alvorlige problemer (i motsetning til den fjollete passordbeskyttelsen i Word).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest padawan

jeg har selv brukt Folder Access ganske lenge og det fungerer helt utmerket til formålet. når en prøver å åpne en mappe som er beskyttet av dette programmet blir en bedt om å skrive passord for å se innholdet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Solstråle
Dersom du vil gjøre tingene skikkelig, så kan du forsøke denne:

http://www.truecrypt.org/

Fullstendig gratis, og den som vil få tilgang til filene dine nå, vil få alvorlige problemer (i motsetning til den fjollete passordbeskyttelsen i Word).

Jeg syns overhodet ikke den er fjollete!! Det er da trygt og enkelt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For helt vanlige brukere er det svært lite nøvendig med noe mer avansert. Sitter man med ytters sensitive data derimot er saken noe annet.

Men at en vanlig bruker skal trenge avansert passordbeskyttelse er det dummeste jeg har hørt. Som oftest ender det bare opp i problemer for brukeren selv, ingen vits i å gjøre ting komplisert når man har lite kjennskap til data. Det har jeg dessverre sett altfor mange eksempler på ("kompisen min som er dataguru sa at jeg skulle gjøre sånn og sånn og nå funker ingenting")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg bruker kryptering på datamaskinen min. Ikke nødvendigvis fordi dataene er så utrolig sensitive, men fordi det fort kan bety trøbbel dersom eksempelvis laptoppen blir stjålet.

Jeg bruker såkalte sterke passord på alt som passordbeskyttes (web, programvare, etc). Det blir etter hvert en del passord, slik at jeg må lagre dem et sted og da de krypteres slik at en tyv, selv om han er en datanerd, ikke får tak i dem. En del andre brev og dokumenter blir også kryptert på harddisken.

Noen eksempler på å gå rundt passordbeskyttelsen i Word:

Link 1

Link 2

Link 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...