Jens Skrevet 4. juni 2006 #1 Skrevet 4. juni 2006 Gutten min på 13 måneder vil nesten ikke spise noe som helst. Fram til nå har han både spist grøt, middagsglass, brødskiver etc..men nå vil han ikke ha noe mat!Han har nesten ikke spist de siste dagene. Har prøvd å gi han, kokt pasta med smør, pølser, brødskiver, potetsalat, ris med kylling, kylling, banan, eple, men han spytter ut absolutt alt....Begynner å bli rimelig frustert. Vi har ingen rutine når det gjelder måltider, og jeg aner ikke hva jeg kan gi han. Hva liker 1 åringer?Vil også nevne att han får to flasker mme i døgnet. En på formiddagen før han skal sove, og en på sengen om kvelden, før han skal sove.
Mette Skrevet 4. juni 2006 #2 Skrevet 4. juni 2006 Kokte poter og gulerøtter som moses sammen har du prøvd det? Som sø kan du bare bruke litt av vannet du kokte poteter og gulrøtter i, for der ligger alt kraften med den gode smaken i
Gjest Gjest_zadine_* Skrevet 4. juni 2006 #3 Skrevet 4. juni 2006 Har hatt akkurat samme problem som deg, hun spiste ikke i det hele tatt, drakk kun 2 flasker melk til dagen, og spytta ut maten jeg gav, samme hva det var. Jeg ble så bekymret, (gikk over 2 uker dette), at jeg etter en uke ringte legen og helsestasjonen. De mente at jeg ikke skulle stresse med det. Alle barn hadde slike perioder mente de. Men hvis det drøyde mer enn et par uker til etter at jeg hadde ringt, så skulle jeg heller ta kontakt igjen. Etter nesten ei uke til, så begynte hun å spise litt igjen. Men hun er fortsatt noe småspist. Vil helst ha frukt til frokost osv. Nekter å spise grøt, nekter noen ganger brød, og noen ganger middag. Det er meget sjelden vi får i henne 3-4 fulle måltider, hun har kanskje 2 fulle måltider, og de to andre småspiser hun bare. Det som er viktig er å følge med allmenntilstanden til barnet. Virker barnet friskt og raskt så er det ikke noe fare ;-) Så er det viktig å ikke gi barnet noe å spise innimellom måltidene, slik at barnet er sultent når det skal spise. Men jeg var så fortvila at jeg gav henne noe hele tiden, forsøkte jo å få i henne noe...... Det har vi sluttet med nå;-)
Tora*81 Skrevet 4. juni 2006 #4 Skrevet 4. juni 2006 Kanskje han får tenner og matlysten ikke er på topp av den grunn
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå