Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er stort sett alltid tørst, og tisser hele tida. Føler meg som regel som en stor saltklump.

Våkner hver morgen og lurer på om jeg har vært full kvelden før (det har jeg som regel ikke). Hva kan det være? Er det noen væske som er bedre å drikke enn vann for å hindre dette? Er også veldig sliten og utmattet, det er sannsynligvis noe annet (postviralt utmattelsesyndrom), men følte det burde nevnes... Tips om hvordan jeg kan få kroppen til å holde på væske, og hva kombinasjonen tørst/utmattet kan bety?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg høres det ut som om du har diabetes. Jeg ville tatt meg en tur til legen, jeg.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Det er neppe noen her som kan svare på hva som feiler deg. Bestill deg heller time hos legen :)

Skrevet
For meg høres det ut som om du har diabetes. Jeg ville tatt meg en tur til legen, jeg.

:Nikke:

Skrevet
Det er neppe noen her som kan svare på hva som feiler deg. Bestill deg heller time hos legen :)

Time er bestilt, nærmere bestemt skal jeg dit i slutten av august :forvirret:

Vet heller ikke hvordan legen er (noen sjekker deg ikke for noen ting før du spør om det omtrent), derfor tenkte jeg å høre folks tanker her.

Sjekka meg for diabetes for et år siden og hadde det ikke, men det er vel fullt mulig at det har kommet (den gang var det ikke i forbindelse med disse symptomene...).

Uff... :sur:

Skrevet

Hvis du nå skulle ha diabetes er det altfor lenge å vente til august med å få legekontroll! Du må ringe legekontoret ditt og forklare situasjonen og be om å få en konsultasjon tidligere.

Skrevet
Hvis du nå skulle ha diabetes er det altfor lenge å vente til august med å få legekontroll! Du må ringe legekontoret ditt og forklare situasjonen og be om å få en konsultasjon tidligere.

Skal prøve å finne en løsning sånn at de nødvendige blodprøvene iallfall blir tatt i forkant :) Så får jeg prøve å få en hastetime hvis de ser dårlige ut. Takk for svar, folkens! Har folk andre tanker, setter jeg også pris på det! :sjenert: Diabetes høres liksom så fjernt ut for meg, og siden det er en mulig forklaring på trøttheten min så kan jo tørsten være noe annet.. men hva da, og hva kan jeg prøve å gjøre utenom å helle i meg vann til alle døgnets tider? :forvirret:

Skrevet
men hva da, og hva kan jeg prøve å gjøre utenom å helle i meg vann til alle døgnets tider?  :forvirret:

Prøv å holde blodsukkernivået stabilt. Unngå sukkerholdig mat/drikke og annet som øker blodsukkernivået for mye, spist mindre men flere måltider. Har du hatt andre typiske diabetes-symptomer som vektnedgang, hyppige soppinfeksjoner e.l.?

Skrevet
Prøv å holde blodsukkernivået stabilt. Unngå sukkerholdig mat/drikke og annet som øker blodsukkernivået for mye, spist mindre men flere måltider. Har du hatt andre typiske diabetes-symptomer som vektnedgang, hyppige soppinfeksjoner e.l.?

Veier meg aldri, og svinger alltid i vekt, men jo jeg tror faktisk jeg har gått litt ned de siste par månedene.

Soppinfeksjon har jeg ikke hatt, men litt kløe nå og da. Kan det komme av sukker i urinen, er det så? :forvirret:

Gjest KATTAstrofe
Skrevet
Veier meg aldri, og svinger alltid i vekt, men jo jeg tror faktisk jeg har gått litt ned de siste par månedene.

Soppinfeksjon har jeg ikke hatt, men litt kløe nå og da. Kan det komme av sukker i urinen, er det så?  :forvirret:

Ja, det kan det. Og diabetikere (type 1) går som regel ned i vekt før de blir behandlet. Hvis jeg var deg hadde jeg bestilt hastelegetime, eller levert en urinprøve allerede tirsdag. Dersom det påvises mye sukker i urinen (tar ca ett minutt å teste) får du time hos lege så og si umiddelbart.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg blir veldig tørst av allergimedisiner..

Skrevet

Var og tok en fastende blodprøve i dag, blodsukkeret var normalt...

Spiste rimelig lite i går også, får ikke i meg så mye for tida.

Kan det at jeg har spist lite de siste par dagene ha "kompensert" for at blodsukkeret mitt "egentlig" er for høyt? Siden det er normalt til tross for at jeg kun spiste fire små yoghurter i går?

Det var iallfall sånn jeg tolket det ettersom de tok enda en prøve for sikkerhets skyld, en som jeg må vente en uke på for å få svar. Den het noe med insulin...

Gjest Gjest
Skrevet

Vet ikke hva som feiler deg.. men jeg er også utrolig slapp og sliten for tiden.. Og føler meg fyllesjuk når jeg våkner som du nevnte..

Var til lege i vinter..h*n tok meg ikke på alvor.

Vært til en ny lege nå, h*n tok meg på alvor, tatt mange prøver..venter nå på resultatet..

Det er ikke normalt å gå rundt sånn i lang tid.. periodevis tror jeg alle har det litt sånn egentlig, men ikke hele tiden.

Prøv å spis litt mer.. men jeg vet, har også dårlig matlyst..

Skrevet
Vet ikke hva som feiler deg.. men jeg er også utrolig slapp og sliten for tiden.. Og føler meg fyllesjuk når jeg våkner som du nevnte..

Var til lege i vinter..h*n tok meg ikke på alvor.

Vært til en ny lege nå, h*n tok meg på alvor, tatt mange prøver..venter nå på resultatet..

Det er ikke normalt å gå rundt sånn i lang tid.. periodevis tror jeg alle har det litt sånn egentlig, men ikke hele tiden.

Prøv å spis litt mer.. men jeg vet, har også dårlig matlyst..

Heldigvis har jeg kontakt med en nevropsykolog som tar meg på alvor... Så om legen er dust skal ikke han få slippe unna uansett ;)

Dritt med sånne leger, bra at du endelig får vite hva som feiler deg.

Spiser egentlig mer enn det jeg har gjort de siste tre dagene (matlyst vekk pga kjæresteturbulensgreier). Det er ikke stor forskjell om jeg spiser sånn eller sånn, i grunn... Bortsett fra at jeg ofte blir kvalm og dårlig av å spise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...