Gå til innhold

Talkum?


Huldra:)

Anbefalte innlegg

Leste i en tråd her om at talkum blir brukt mot gnissing mellom lårene. Hva er talkum og hvor kjøper man det? Er det et pudder men tar på om morgenen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Talkum er et hvitt pulver som virker tørrende/ kjølende. Du får kjøpt det på apoteket. Du tar det på om morgenen og evt ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_CurlySue_*

Du kan også kjøpe Natusan Babypudder, det er akkurat det samme og de har det på alle daglivarebutikker.

Jeg bruker bare vanlig potetmel, det er akkurat samme konsistensen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg vet ikke hvordan det er med natusan sitt, men det jeg kjøpte på apoteket er parfymefritt talkum. Bruker det mot gnissing mellom lårene,og mot svette under/ mellom puppene på varme dager/ trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan det er med natusan sitt, men det jeg kjøpte på apoteket er parfymefritt talkum. Bruker det mot gnissing mellom lårene,og mot svette under/ mellom puppene på varme dager/ trening.

Er det dyrt eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker talkum når jeg er på steder med høy luftfuktighet. De siste to somrene når jeg har vært i New York har det vært ekstremt varmt og fuktig, og deodorant hjelper ikke mye. Men talkum under armene og under BHen, og mellom bilringer om man har det :), det hjelper faktisk en hel del. Og på føttene.

jeg har brukt talkum fra Crabtree&Evelyn. Føles litt mer luksuriøst :) og dufter godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker talkum når jeg er på steder med høy luftfuktighet. De siste to somrene når jeg har vært i New York har det vært ekstremt varmt og fuktig, og deodorant hjelper ikke mye. Men talkum under armene og under BHen, og mellom bilringer om man har det :), det hjelper faktisk en hel del. Og på føttene.

jeg har brukt talkum fra Crabtree&Evelyn. Føles litt mer luksuriøst :)  og dufter godt.

Bruker du det i stedet for deodorant eller tar du det på etter deoen?

Og hvor kjøper du det luksuriøse merket ditt? hva koster det i forhold til på apoteket, og hva er forskjellen?

Som dere skjønner har jeg ikke mye erfaring :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du det i stedet for deodorant eller tar du det på etter deoen?

Og hvor kjøper du det luksuriøse merket ditt? hva koster det i forhold til på apoteket, og hva er forskjellen?

Som dere skjønner har jeg ikke mye erfaring :rodme:

Jeg har brukt det enten istedet for deodorant, eller de andre stedene hvor jeg ikke bruker deo - kommer litt an på om man skal sitte eller stå mye faktisk. Skal man sitte, trenger man mellom "bilringene" :ler: og i knehasene av alle steder.

Crabtree&Evelyn-produkter finnes i begrenset opplag i Norge - tror de har bare fire av duftseriene. Jeg kjøpte mitt herlige talkum i New York da jeg hadde akutt behov for det. Ellers kan du finne parfymert talkum på enkelte parfymerier, i sånne gammeldagse britiske/fransk blomsteraktige merker som de fremdeles har fordi det er så mange gamle damer som liker dem :) Husker ingen navn. Yardley kanskje? Spør i parfymeriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i en tråd her om at talkum blir brukt mot gnissing mellom lårene. Hva er talkum og hvor kjøper man det? Er det et pudder men tar på om morgenen??

Bare husk at du ikke må bruke talkum hvis du skal ha "Stay-ups". Da vil de sannsynligvis bare skli ned.

(Så får du ikke noen overraskelser av det på dagen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at du ikke må bruke talkum hvis du skal ha "Stay-ups". Da vil de sannsynligvis bare skli ned.

(Så får du ikke noen overraskelser av det på dagen!)

Å, det var bra du sa! Jeg trodde nemlig at det var motsatt, at de satt ekstra bra med talkum. :rodme: Takk! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Tove Kambuås

Jeg selger økologisk talkum. Lavendel eller fikente. Gå inn på link fjernet. Jeg kan sende varer.

Inlägget ändrat. /Furstina (mod)

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Elfrida
leste i går at talkum var kreftfremkallende:S
Det leste jeg også - men det gjaldt de som brukte talkum i underlivet (altså utenpå) regelmessig gjennom mange år.

Jeg bruker også talkum i varme og fuktige omgivelser. Bruker det under armer, under pupper, på innsiden av albuen, mellom lår, knehasene, korsryggen ikke minst!, og litt på hals og nakke som jeg klapper vekk alt det overflødige av. Jeg føler meg mye freshere og tørrere av det - men altså varme og fuktige omgivelser.

Jeg syns ikke det hjelper noe særlig mot gnissende lår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Mener jeg leste inn på bryllupsklar.dk at de brukte spray deo med stort hell mot gnissing mellom lårene. Kanskje det er verdt å prøve?

Jeg har iallefall tenkt å prøve det ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...