Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #1 Skrevet 4. juni 2006 Jeg har så vondt i den høyre armen min... Den er ikke så veldig vond om dagen, bare litt "sliten" og særlig når jeg bruker den. Men om natta våkner jeg og må stå opp for at det skal roe seg. Kjennes ut som den har "sovnet", men mye verre. Fingrene hovner opp og det prikker i fingertuppene. Dette har skjedd hver natt nå i over en uke. Kan noen fortelle meg hvordan senebetennelse kjennes ut, for jeg håper at det ikke er noe verre (tenker da på sirkulasjonssvikt). Jeg har en fysisk tung jobb, så jeg er vel ganske utsatt for å få senebetennelse. Skal til legen på tirsdag.
Gjest Gjesta Skrevet 4. juni 2006 #2 Skrevet 4. juni 2006 Jeg har senebetennelse i armen, hatt det i et par år, og det du beskriver høres ikke helt likt ut. Det gjør mest vondt når den blir belastet, og jeg hovner heller ikke opp. Vrir jeg på håndleddet lager det merkelige knirkelyder, og det kjennes som en ilende smerte som brer seg gjennom armen. Men selvsagt, det kan helt sikkert oppleves forskjellig fra person til person!
CoolDuckie Skrevet 4. juni 2006 #3 Skrevet 4. juni 2006 Jeg har så vondt i den høyre armen min... Den er ikke så veldig vond om dagen, bare litt "sliten" og særlig når jeg bruker den. Men om natta våkner jeg og må stå opp for at det skal roe seg. Kjennes ut som den har "sovnet", men mye verre. Fingrene hovner opp og det prikker i fingertuppene. Dette har skjedd hver natt nå i over en uke. Kan noen fortelle meg hvordan senebetennelse kjennes ut, for jeg håper at det ikke er noe verre (tenker da på sirkulasjonssvikt). Jeg har en fysisk tung jobb, så jeg er vel ganske utsatt for å få senebetennelse. Skal til legen på tirsdag. ← "Prikking" og oppphovnede fingre er neppe senebetennelse. Dette høres ut til å være sirkulasjonsrelatert. "Prikking" kan også være forårsaket av perifer nervepåvirkning, at nerven er i klem eller lignende. Det er meget mulig at du har karpal-tunell syndrom. Kule And
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #4 Skrevet 4. juni 2006 Ok. Leste litt i en bok jeg har og forstod det som at sener sitter i forbindelse med ledd. Jeg har ikke akkurat vondt i noen ledd, det er mer en jevn smerte i hele armen og særlig i overarmen. Grunnen til at jeg er litt nervøs er at jeg gikk på Diane p-piller, men sluttet for to og en halv måned er siden. Jeg røyker og fikk ingen skikkelig undersøkelse hos legen da jeg fikk resepten. Er redd for at det kan ha gjort noe med sirkulasjonen min, men syns det er litt rart at problemene har kommet først nå. Tenker også på at jeg fortsatt kan ha en del vann i kroppen etter p-pillene, og at siden jeg vanligvis ligger på høyrearmen min (det har jeg alltid gjort), så er vannet med på å delvis blokkere blodomløpet. Kan legge til at jeg er 28 år, så jeg føler meg litt for ung til å ha slike problemer. Jeg får bare vente og høre hva legen sier på tirsdag. Det er sikkert ikke noe farlig
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 4. juni 2006 #5 Skrevet 4. juni 2006 Oj, nå blir jeg hvertfall redd. MS kommer opp ofte når jeg googler symptomene....
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #6 Skrevet 4. juni 2006 Når nerven som forsyner tommel, pekefinger, langfinger og halve ringfinger ligger i klemme kan det gi plager som arter seg som prikking og bortdovning i fingrene. Noen opplever også nedsatt følelse og kraft i hånden. Dette kalles Carpal Tunnel Syndrom. Den første fingeren som dovner bort er lillefingeren, så det er CTS nok ikke. Har kikket litt mer nå, og ser at det mest sannsynlig er en belastningsskade.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå