Gjest gotthard Skrevet 4. juni 2006 #1 Skrevet 4. juni 2006 jentungen har blitt så stor at hun skal slutte på sfo, rart og tenke på, jeg har bodd alene med hu i snart 8 år! og på de 8 åra har jeg jo sett hvordan kjøkenet ser ut når hu har smurt mat, hvordan alt blir sleppt der hun står når hun ikke trenger det mere osv.' til vinteren skal hun fyre i peisen, alene! hvor ensom blir hun ikke når hun står opp om morgenen... hvor leit blir det ikke og komme til tomt hus etter skolen..... osv osv osv.......... men, jeg gruer meg mer enn hu trur jeg, det går sikkert bra men pappa har ikke så lett for og se at lille jenta har blit stor og selvstendig. Han stoler ikke helt på at hun klarer dette, selv om han vet at hun gjør det. noen råd/erfaringer til en neglebitende far som vurderer og slutte i jobben nå?
Gjest gjest1 Skrevet 4. juni 2006 #2 Skrevet 4. juni 2006 Det går helt sikkert bra. Det er sikkert andre barn som slutter i sfo samtidig, slik at hun har noen å være med ? Men er det ikke litt tidligt å ha ansvaret for å fyre i peisen ? Jeg ville nok ha vurdert en panelovn ...
Gjest Elfrida Skrevet 4. juni 2006 #3 Skrevet 4. juni 2006 Når jeg var i den alderen syns jeg det var fint å komme hjem til tomt hus jeg! Da fikk jeg en time eller så for meg selv, og kunne pusle med mitt eget i ro og mak. Også følte jeg meg stor og flink. En 8-9-åring kan da fint fyre i peisen hvis hun har gjort det massevis av ganger med voksne til stede, ikke syns det er noe skummelt, og ikke minste IKKE har hang til å leke med ilden...
Gjest gotthard Skrevet 4. juni 2006 #4 Skrevet 4. juni 2006 hun er ti år og vant til og fyre i peisen(har trent på det i hele vinter). ja, hun vil sikrt nyte det......
Missbumblebee Skrevet 4. juni 2006 #5 Skrevet 4. juni 2006 Hvis hun ikke gruer seg er det nok ingen grunn til at du skal gjøre det! Jeg husker det som deilig å slippe å ha folk rundt meg hele dagen, noen timer med ro og fred etter en slitsom skoledag var helt suverent syns jeg.
Gjest Gjesta Skrevet 4. juni 2006 #6 Skrevet 4. juni 2006 Jeg hadde aldri i verden latt en unge fyre i peisen!!!!
Gjest Elfrida Skrevet 4. juni 2006 #7 Skrevet 4. juni 2006 I min tid som speiderleder (til sammen 14 år) har jeg latt unger fyre i peisen, tenne bål, bruke gassbrenner, propanapparat og stormkjøkken hundrevis av ganger. Det har uten unntak gått helt fint! Unger er lærenemme, og tar ansvar når de får ansvar og tillit. Så lenge hun føler seg helt trygg på det selv, og vet hva hun skal gjøre hvis noe går galt så kan jeg ikke skjønne at det skal være noe farlig.
Missbumblebee Skrevet 4. juni 2006 #8 Skrevet 4. juni 2006 Dersom ungen har lært å fyre i peisen så bør h*n forhåpentligvis ha lært hva man gjør dersom det begynner å brenne også. De fleste barn skjønner vel at ild ikke er noe man leker med!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå