Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vurderer å kutte ut p-pillene for en stund. Ser ikke kjæresten min på lenge nå, siden vi skal være en del borte fra hverandre..... Har en anelse om at p-pillene mine gjør en negativ innvirkning på humøret mitt, så jeg er villig til å se om det skjer noen forandring.

Såå... Når jeg vil begynne på p-pillene igjen, må jeg vente til jeg har fått mens igjen? Har hørt at det kan ta flere mnd.... Jeg har egentlig tenkt å begynne på igjen om ca. 1 mnd.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har lagt inn i feil forum dessverre.

Moderator??

Gjest gjest1
Skrevet

Tror sånt varierer veldig. Jeg har alltid fått tilbake mensen med det samme, men har lest om mange her på KG som venter i evigheter...

Gjest Gjest
Skrevet

Men må jeg vente helt til jeg har fått mensen igjen, til jeg kan begynne på p-piller på nytt?

Og, jeg vil gjerne slutte i morgen. Men jeg hadde sex i dag. Har hørt at sæceller lever så og så lenge i kvinnekroppen. Er jeg beskyttet mot graviditet hvis jeg slutter i morgen?

Skrevet

Gå ferdig brettet før du slutter. Du kan begynne igjen når du vil, men hvis du ikke begynner på første dag av mensen er du ikke beskyttet før etter to uker. Ellers synes jeg det er unødvendig mye hormonsurr ved å slutte i én måned for så å begynne igjen..... :forvirret:

Gjest gjest1
Skrevet
Gå ferdig brettet før du slutter. Du kan begynne igjen når du vil, men hvis du ikke begynner på første dag av mensen er du ikke beskyttet før etter to uker. Ellers synes jeg det er unødvendig mye hormonsurr ved å slutte i én måned for så å begynne igjen..... :forvirret:

:Nikke:

Gjest Gjesten
Skrevet

Det tar ganske lang tid før hormonbalansen din er seg sjølv igjen, gjerne opp mot eit år. Så eit forsøk på ein månad vil ikkje hjelpe deg mykje nei. Hadde eg vore deg ville eg enten slutta for minimum 6 mnd, eller så berre fortsatt på pillen. Det er faktisk ganske intenst å slutte også, eg blei i alle fall veldig "hormonell" då eg slutta, og det tok fleire månader før eg var meg sjølv att.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...