Tiit Skrevet 3. juni 2006 #1 Skrevet 3. juni 2006 Vi får låne ei lita vogn nå i sommer, og jeg får så gode assosiasjoner fra min barndom med campingvognturer med mams, paps og søsken. veldig trivelige turer, og fine minner. Syns nå etterhvert at jeg ser veldig mye vogner stå rundt forbi hus, og kjøre på veiene. er det slik at vogner begynner å bli mer pop nå etterhvert? Det var nå iallefall ei stund at det var skikkelig ut på da på c.vogn-ferie. Jeg liker: frihetsfølelsen. Stopp der du finner et fint sted og ta en rast i vogna. Du har alt du trenger på faste steder i vogna, og kan pakke i ro og mak før du drar. Du har et "hjem" på reisen. Slipper fremmede hotell/hytter. Det blir billigere matlaging enn om du må "spise ute" hele tiden. Du kan holde litt mer fast på daglige rutiner enn på en hotellferie. Og så er det så koooselig med fortelt. Hva syns du om campingvogn-ferie?
Gjest Bellatrix Skrevet 3. juni 2006 #3 Skrevet 3. juni 2006 Det har jeg aldri vært på, men sikkert koselig.
Gjest Pet Skrevet 4. juni 2006 #4 Skrevet 4. juni 2006 Kunne gjerne hatt ei lita campingvogn, men da ville jeg brukt den sånn som trådstarter beskriver og ikke hatt fast plass på en campingplass. Tror jeg hadde fått noia etter et par dager, er ikke sosial nok til å feriere så klin oppå andre folk.
Ugla Skrevet 5. juni 2006 #5 Skrevet 5. juni 2006 Jeg liker: frihetsfølelsen. Stopp der du finner et fint sted og ta en rast i vogna. Du har alt du trenger på faste steder i vogna, og kan pakke i ro og mak før du drar. Du har et "hjem" på reisen. Slipper fremmede hotell/hytter. Det blir billigere matlaging enn om du må "spise ute" hele tiden. Du kan holde litt mer fast på daglige rutiner enn på en hotellferie. Og så er det så koooselig med fortelt. ← Helt enig! Har ferierte mange år med campingvogn... Men etter at vi fikk oss hytte har det blitt mindre av "camping-livet".
Gjest Varg-Menja Skrevet 6. juni 2006 #6 Skrevet 6. juni 2006 Jeg synes campingvogn er en bra ting, og skulel ønske vi hadde råd til det. Liker å feriere i Norge begge to, så det hadde passet oss ypperlig. Har også mange positive minner fra campingvognferier da jeg var liten.
Gjest Thalassa Skrevet 6. juni 2006 #7 Skrevet 6. juni 2006 har ikke opplevd "camping livet" selv, men det virker jo veldig sosialt og harry med grilldress, grilling, campingtelt, osv. Synes det tar litt av med dem som bygger veranda o.l utenfor campingvogna. Men det er vel fordi dem ikke har råd til hytte og er veldig sosiale da. Hadde sikkert vært kos med en flyttbar campingvogn/bil ja.
evilla Skrevet 6. juni 2006 #8 Skrevet 6. juni 2006 Jeg har reist litt med bobil og syns det var veldig koselig. Men vi har for det meste reist utenlands med den, (Sverige). Jeg syns forsåvidt at det er mer spennende med utenlandsreiser(lengre enn til Sverige), så vi kommer nok ikke til å kjøpe vogn eller bobil, heller bruke penger på lengre reiser. Tror jeg hadde blitt litt lei av å bare reise rundt i Norge og Sverige på bobil/c.vogn tur... Syns også at du bor veldig tett oppi andre folk på campingplasser, og det er ikke helt meg, går fint en helg eller to, men ikke mer.
Gjest Cosmic Girl Skrevet 6. juni 2006 #9 Skrevet 6. juni 2006 Jeg skulle ønske samboeren min synes det var fint med campingvogn. Jeg har kjempelyst på! CAMPING ER ABSOLUTT INN!!!
Gjest LilSweetie Skrevet 6. juni 2006 #10 Skrevet 6. juni 2006 Jeg tror ikke camping er så veldig "in", men hvilken rolle spiller vel det hvis man trives med det? Jeg har aldri vært på campingferie selv, siden vi har hytte og ikke campingvogn, men det er sikkert hyggelig!
punktom Skrevet 6. juni 2006 #11 Skrevet 6. juni 2006 Campingvogn er verken ut eller inn for tiden. Men mer popis blant andre enn den typiske campingturist har det blitt i det siste. trendsniffer
Gjest gjest1 Skrevet 6. juni 2006 #12 Skrevet 6. juni 2006 Campingvogn har vel aldri vært spesielt "in" her i Norge, og tv-serier som Campingliv hjelper vel ikke akkurat på fordommene mange har. Harry? Tja, det er vel mange som mener det. Selvsagt er det harry mennesker som camper, men setter du deg på et charterfly til syden så er det ikke rent få harry-tryner du ser der heller. Selv digger jeg campinglivet! Og camping er på ingen måte ensbetydende med Norgesferie. Vi har vært på tur med campingvognen hvert år siden jeg var helt liten og har på den måten fått oppleve store deler av Europa. Jeg hadde aldri fått sett og opplevd så mye om vi skulle reist på hotellferier o.l. Vi har vært på storbyferier, badeferier og mer friluftsliv-rettede ferier med vognen på slep. De siste årene har vognet vært vinterlagret sør i Tyskland noe som gjør at en raskere kommer seg rundt (er kjipern nå trekke vognen helt fra Norge til Spania f.eks, men fra sør-tyskland går det så fort atte) Det er en unik frihetsfølelse når en reiser med vogn synes jeg. En kan reise hvor en vil når en vil. Sånn omtrent hvertfall. Da jeg var yngre syens jeg det var helt topp fordi det alltid var mange andre barn på campingplassene som jeg kunne leke med. Joda, en bor ganske tett opp til naboene når en er på camping. Men en trenger ikke være supersosial med resten av plassen av den grunn. En gjør som en vil, som på en hvilken som helst annen type ferie. Om vi sitter utenfor vognen vår så er vi jo egentlig ikke tettere opp i naboene enn om vi satt på altanen til et syden-hotel. Men så klart. Camping passer ikke for alle. Men for meg og mine er det en helt topp måte å feriere på! :-D
cbc Skrevet 6. juni 2006 #13 Skrevet 6. juni 2006 Vi skal også låne camping-vogn av en kompis i sommer, gleder meg som en unge. Hva andre synes om det driter jeg i, så praktisk da...
Tiit Skrevet 6. juni 2006 Forfatter #14 Skrevet 6. juni 2006 Jeg syns egentlig det er mer kult med ei litt gammel og retro vogn, enn ei skikkelig diger, ny vogn... ser frem til å campere med vårt irrgrønne retro fortelt, og den herlige spritevogna fra 1980.... hehe
Gjest Absolutt uten grilldress Skrevet 6. juni 2006 #15 Skrevet 6. juni 2006 Jeg synes campingvogn er kult jeg. Vi ferierte mye på campingplasser da jeg var liten, men vi slo oss til på en plass og ble der om sommeren (så trålet vi området for severdigheter, opplevelser, byshopping osv. ) Var i Danmark dette her da. Pappa sa det var krevende å kjøre med campingvogn bakpå, så det ble ikke noe "lofferliv" på oss (like greit, det har man telt eller bobiler til?) Fin måte å feriere på!
Klips Skrevet 7. juni 2006 #16 Skrevet 7. juni 2006 Kunne godt tenke meg å prøve en gang. Bryr meg filla om det er in eller ut. Og at jeg vil bli sett på som Harry er bare morsomt
Gjest Alive Skrevet 7. juni 2006 #17 Skrevet 7. juni 2006 Ta med campingvogn og kjøre litt rundt på forskjellige steder er helt ok. Men å ha vogn stående fast et sted og tilbringe hele sommeren der, frister ikke.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #18 Skrevet 9. juni 2006 Campingvogn er et billig alternativ til hytte hvis du har den stående fast et sted. Da kan du bruke litt penger på vogn og hvis du vil og har flere penger til over så kan du jo reise på tur i tillegg:). Altså vi har ei gammel vog stående fast med tretelt og alt harrytilbehør som jo er veldig praktisk. Det er veldig ok å ha et sted å reise til i helger osv, uten at det koster alt vi eiger og har. Vi har vel egentlig lyst på hytte, men da må vi bare ha det for "alltid" for det er dyrere enn vi kan betale nå. Så altså med campingvogn får vi i pose og sekk: vi har et ted å reise til i helgene, og vi kan ta oss en lengre ferie når det passer! Elmat
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå