Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2006 #1 Skrevet 3. juni 2006 Jeg tar idag en bachelor og har 2 år igjen. Synes det er spennende, vil ganske så sikkert få jobb etter endt studietid. Master innenfor dette emnet er imidlertid ikke aktuelt før etter man har vært i jobb en stund. Men så tenker jeg på å begynne på et annet bachelorprogram etter å ha avsluttet det første. Pga masse fritak vil jeg kun trenge å studere i 1-1,5 år for å få en bachelor. Er det bare tull å ta to bachelorgrader, burde jeg heller satse på en master? (men må da jobbe noen år først) Verdsettes ikke allsidighet, men må man ta denne veldig innsnevrede spesialiseringen? Er ikke lett å bestemme seg nei
LilleLy Skrevet 3. juni 2006 #2 Skrevet 3. juni 2006 Det er som du sier selv sikkert vanskelig å bestemme seg, men det er bare du som vet hva du kan, vil, er flink til osv. Trenger du bare 1 år på en bachelor til så spiller det kanskje ikke så stor rolle, da kan du jo bare jobbe noen år etter dette, og så ta en master også. Uansett hvordan man tenker, en master er jo en høyere grad en bachelor, og kan jo i mange tilfeller bli sett på som mer positiv enn bachelor! Men det fins ikke fasit på slikt:) Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå