Gå til innhold

Din drømmestue?


smilla

Anbefalte innlegg

Hvis du fikk en helt tom stue som skulle innredes, hvordan ville du hatt det da? Da tenker jeg på alt fra vindustyper til tapet, gardiner, tepper, innredning forøvrig osv. osv.

Bor du i den stuen nå kanskje? Eller kommer til å flytte til den en dag :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest "Snobben" ?

Drømmestuen min har hems, grove bjelker i taket, en hel vegg av glass ut mot hagen, lyst bjørketregulv.... Med det grunnlaget er det nesten ikke behov for så mye mer enn en sofa. :lol:

Apropo snobbedebatten her inne for tiden...så drømmer jeg nok om en skikkelig luksuriøs, dyp sofa i Italiensk enkel design. Grå, rød eller lilla. Til sofaen er det en stor puff til bena. Bordet ser jeg kke helt klart for meg ennå. Gjerne en lilla eller orange "Egget" stol. (Arne Jakobsen)Fine bjørkepersienner til vindusveggen. En slags liggeplass til å kose på på hemsen, kanskje en tv der oppe. Og så henger det en og annen hengekøye og huske fra bjelkene.

I en ende leder stua åpent inn til kjøkkenet, og mellom dem står et stort og tykt trebord. Ikke helt sikker på stolene. En hel vegg er dekket av bøker, og litt annet som har affeksjonsverdi. Bilder i klynge®.

Tilhørende til drømmen er en godt betalt jobb uten alt for mye stress eller overtid... utopi? Vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skikkelig god gammel bonde stil.. med grovt tømmer på veggene.. laftet selvfølgelig.. stooor stein peis, store bjelker i taket, laaangt spise bord.. tjukt også benker i steden for stoler.. =) Ahh.. drøm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den typiske bonde-stilen er nok min favoritt også. Det er utrolig flott med gammel stil, men det må også være skikkelig gjennomført og jeg ville hatt hele huset i den stilen. Vi har masse gamle ting som også ville passet perfekt til en slik stue.

Sofaen skulle vært stor og ruvende, og kanskje med sauseskinn i, bordet i grovt tre og så måtte det ha vært en kjempestilig åpen stenpeis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAAAAAAAAA... hehe.. Vil ha meg en sæter på fjellet jeg... med bare gamle ting... og ja.. glemte stooor ruvende sofa med saueskinn i... masse sauseskinn.. godt og varmt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor dessverre ikke i min drømmestue ennå.....

Hadde jeg skulle bestemt interiøret i en stue, ville det enten bli :

1) Stue med Chesterfield-møbler!

Gjerne med brune høye bibliotek-hyller med innbundne bøker.

Vegger i mørkt tre eller tapet med mørke, varme, klare farger.

"Bibliotek"-lamper med grønne lampeskjermer i glass.....

Vinrøde eller burgunder gardiner med gullbroderi.

Sorte/smijerns gardin stenger og tilbehør.

Mørkt teppe på gulvet i matchende farger, jord, gull, brunt, osv....

Bord : Hmmmm, vet ikke helt, men noe som matcher

Chesterfield-salongen i allefall.

Barskap i mørkt tre og glass, evt. med litt smijern som rommer bl.a Cognac`en vår (disse gylne dråpene har vi i allefall :D)

I et passende hjørne av stua står plasmaTv`n vår.....( :ler: )

Vet ikke helt hva jeg ville hatt på veggene her, men kanskje gamle familiebilder med "antikk" ramme ?

*---------------*

2) Stue med krem og naturfarger!

Ville gjerne hatt sofaer 3 + 2 + 1 som er naturhvite med myke armlener, og store stabile puter. Har sett noen både på Ikea og "mer fancy" interiørsjapper.

Gjennomsiktig glassbord i modernistisk design.

Små hvilestoler drapert i, selvfølgelig,= hvitt eller cremefarget tykt stoff.

Gråhvitt eller cremefarget tapet - ikke noe mønster.

Cremehvite eller gråhvite brokadegardiner eller tykke bomullsgardiner med gullfargede/sølvfargede bånd (til å henge gardinene til siden ...)

Metallfarget/sølvfargede gardinstenger med spyd, kuler, spiraler, eller liljer som endeknotter.

Svale malerier på veggene med motiv : Sjø, himmel og landskap forøvrig.

Frostede hvite/lyseblå lamper.

Plasma Tv`n er med her og:)

Ville selvfølgelig hatt stereoanlegg i begge variantene da....

Og noen fotografier som min kjære har tatt på veggene - han er en kløpper til å ta vakre bilder :D

Tror vi må ha minst to stuer jeg........ :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...