m.Hagen Skrevet 3. juni 2006 #1 Skrevet 3. juni 2006 Har tvillinger som nylig passerte 2 år. Jeg og samboeren min har lyst til å prøve ut en meningsmåling: Hva mener dere om tvillinger og gaver... bør de få identiske gaver eller forskjellige?
Arkana Skrevet 3. juni 2006 #2 Skrevet 3. juni 2006 De bør, som alle andre barn, få det de ønsker seg uavhengig av om de ønsker seg det samme eller ikke.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2006 #4 Skrevet 3. juni 2006 Jeg er vel egentlig enig at man bør kjøpe det barna ønsker seg. Som tante til tvillinger, vet jeg at enkelte ting bør man kjøpe likt! Kanskje noen tvillingpar er flinkere til å dele leker enn mine tantebarn, men større ting som traktor eller trehjulsykkel hadde jeg valgt å kjøpe likt. Gjerne i forskjellige farger.
Pasha Skrevet 3. juni 2006 #5 Skrevet 3. juni 2006 store ting likt og små ting forskjellig trur behovet for 2 sykler er større en f.eks 2 like filmer
Gjest Gjesta Skrevet 3. juni 2006 #6 Skrevet 3. juni 2006 Tvillinger bør behandles som individer, ikke som tvillinger, i størst mulig grad.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2006 #7 Skrevet 3. juni 2006 Dessuten, kjønn er litt avgjørende. Jeg har en av hver. Med tydelige preferanser i henhold til leker. Store ting får de likt, små ting får de tilpasset interesser.
Gjest Kane Skrevet 3. juni 2006 #9 Skrevet 3. juni 2006 Tvillinger bør få gaver etter interesse på linje med andre barn og ikke ha det samme bare fordi de er to.....
katla Skrevet 3. juni 2006 #10 Skrevet 3. juni 2006 Men når de er så små er det jo ikke så lett å få vite hva de ønsker seg. Enklere med eldre barn....
Gjest Trulselinemor Skrevet 3. juni 2006 #11 Skrevet 3. juni 2006 Jeg vil først og fremst passet på at det koster like mye til de begge. Er det en gutt og ei jente, så blir det ulike gaver. Er det samme kjønn, så like gaver men med forskjellige farger.
Usikker Skrevet 3. juni 2006 #12 Skrevet 3. juni 2006 Jeg er tante til tvillinger - og hos meg (oss) har dette variert veldig i årenes løp. Noen ganger har de fått like ting - andre ganger det de ønsker seg, og andre ganger igjen; noe mor sier de trenger/behøver. Noen ganger blir det også ulikt verdi - spiller ingen rolle ( så sant det ikke dreier seg om stooore forskjeller da). Små barn skjønner seg ikke på penger uansett. De er fornøyde om de får ei pakke. For 2-åringer som trådstarter nevner, så vil jeg si at det ikke spiller noen rolle. Noen ganger så blir unger sinte fordi de ikke har det samme som søsken har (tvilling eller ikke), andre ganger er de stolte for at det er kun den ene som har akkurat den tingen. Når mine tante-barn var på 4-års kontroll så skulle de få velge seg en "premie" sjøl fordi de var flinke. Kontrollene var på forskjellige dager (vektlagt av helsestasjonen) - og den ene kom hjem med ei dokke, den andre en CD. Begge to var like fornøyde For et lite barn som er det mye morsommer å få 10 krone-stykker enn èn 20-kroning f.eks. Tenk det a - tenk å få 10 penger
Dina Skrevet 3. juni 2006 #13 Skrevet 3. juni 2006 Har en veldig god venninne som har tvillinger. Jeg kjøper alltid ulike gavert til dem, fordi de er veldig forskjellige personligheter, og ønsker seg forskjellige ting. De er 6 år.
Gjest Embla s Skrevet 4. juni 2006 #14 Skrevet 4. juni 2006 Det er da mange som kjøper like gaver til søsken som ikke er tvillinger også. For å unngå sjalusi eller at den ene skal få noe finere enn den andre osv. Hvis jeg var i tvil om hva de ønsket seg ville jeg nok kjøpt mest mulig lik gave til tvillinger. Som jeg ville gjort til andre søskenpar som var ganske like i alder.
majva Skrevet 4. juni 2006 #15 Skrevet 4. juni 2006 Eg er sjølv tvilling, og det med felles gåver var ofte oppe til diskusjon i vår familie. No er ikkje vi einegga(bror og søster), men vi vart alikvel kalla tvillingane Mi erfaring er at det er kjekt å få sin eigen presang. Det blei ofte knuffing over kven som skulle åpne. Han åpna meir en meg osv. Om ein har muligheit er det ofte greit å gi kvar ein liten ekstragåve saman med fellesgåva, då blir det meir personleg. Men, tvillingar er ofte vant med å få felles gåver, og eg trur det skal mykje til før ein føler seg såra. Då er nok ulike gåve verre. Men ville ikkje vore min kjære (lille)bror forutan nei
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå