Gjest Diva Skrevet 11. desember 2002 #1 Skrevet 11. desember 2002 Nå fikk jeg meg en liten støkk her : Jeg har søkt på utallige deltidsstillinger og ekstrahjelpstillinger. Fikk utrolig nok en telefon i stad fra en av mine potensielle arbeidsplasser - Dolly Dimple! Jippi, tenkte jeg. Men så skjedde det noe mer . . . . . Gjengir samtalen sånn cirka her : SAMTALE MED PERSONALANSVARLIG DOLLY DIMPLE : Kl. 15.35 oppringt av NN v Dolly Dimple : Mann i telefonen : ”Hei, det er xxxxxx fra DollyDimple - Skien” Jeg : ”Ja, hei!” Mr.x sier : ”jeg ser du har søkt på stilling hos oss ?”. Jeg : ”Ja, det stemmer!” Mr.x : ”Ja, hvor mye kan du jobbe ?” Jeg : ”Ca 2-3 ganger i uken/evt dagvakt fredag , gjerne en av dagene i helgen. Hvor ofte trenger dere meg til å jobbe ?” Mr.x : ”Vi trenger jo deltid da” Jeg : ”Ja, jeg går jo på skole, men jeg kan som sagt et par dager i uken og evt en dag i helgen.” Mr.x : ”Det høres bra ut, kan du komme på intervju ?” Jeg : ”Ja, klart det!. Når skal jeg komme ?” Mr.x : ”Så fort som mulig” Jeg : ”Tja, kan vi si om en time?” Mr.x : ”(stusser litt), ja vi kan vel si i halv fire tida. Jeg : ”Kjempeflott! Da møter jeg på Dolly Dimple nevnte klokkeslett” Mr.x : ”Greit” Jeg : ”Den er god” Mr.x : ”Forresten,- du har førerkort ?” Jeg : ”Neeei ? Det har jeg ikke” Mr.x : ”(Litt resignert), ooookei. Da sees vi snart!” Jeg : ”Ja, da sees vi!” Mr.x : ”Hadet” Jeg : ”Hadet” ------------------------------------- 4 minutter senere :---- Kl. 14.42 oppringt igjen av Mr.x v/ Dolly Dimple : Mr.x : ”Hei det er xxxxxx fra Dolly Dimple igjen” Jeg : ”Hei!” Mr.x : ”Du, kan vi ta intervjuet en annen gang ?” Jeg : ”Jaaa? Det kan vi godt. Skal jeg komme imorgen i stedet ?” Mr.x : ”Kan jeg heller ringe deg igjen siden og avtale tid ?” Jeg : ”Ja, klart det” Mr.x : ”Du skjønner det er mye styr nå og jeg har ikke helt oversikten” Jeg : ”Greit det.” Mr.x : ”Ok, da ringes vi” Jeg : ”Det gjør vi” Mr.x : ”Hadet bra” Jeg : ”Hadet bra” Jeg sitter igjen med en underlig følelse og begynner å tro at fyren disser meg fordi jeg ikke har førerkort!?!?!?!?!? På en servitør / pizzakokk stilling ? Det sto ingenting om at jeg søkte som pizzabud hos dem i søknaden min....... Sambo rynket og på nesa. Tviler av en eller annen grunn på at han ringer meg igjen. Hva tror dere ?
kit-kat Skrevet 11. desember 2002 #2 Skrevet 11. desember 2002 Jeg har jobbet for en "sånn" sjef. Hærregud, virker ikke som han din heller virket helt stø. Vinglete, vil jeg si. Syntes nå det hørtes ut som han ikke var interessert siden du ikke kunne kjøre ut pizzaesker. Litt sløvt at han ikke klarte å lese søknaden din ordentlig før han ringte, da. Da hadde han jo ikke spurt om førerkort....
RoadQueen Skrevet 11. desember 2002 #3 Skrevet 11. desember 2002 Det høres ut som punktet med førerkort var det avgjørende - men det burde mannen ha klart å sagt til deg hvis det var et kriterie for å få jobben. Ingenting i verden ergrer meg mer enn å bli løyet til/ikke fortalt sannheten når det grunngis for valg ved ansettelse.
Gjest Anonymous Skrevet 11. desember 2002 #4 Skrevet 11. desember 2002 Det er noen arbeidsgivere som tenker sånn at du ikke kan komme på kort varsel dersom det trengs og du ikke har førerkort. Har opplevd det selv.
Gjest Diva Skrevet 11. desember 2002 #5 Skrevet 11. desember 2002 Det er noen arbeidsgivere som tenker sånn at du ikke kan komme på kort varsel dersom det trengs og du ikke har førerkort. Har opplevd det selv. Jamen, jeg bor jo bare 12 minutters gange fra sjappa :cry:
Gjest Lea Skrevet 11. desember 2002 #6 Skrevet 11. desember 2002 Har de utkjøring av pizza også eller? Det er en mulighet for at de enkelte ganger har behov for en sjåfør og vil ha en kokk e.l. som også kan stille opp som sjåfør ved fravær o.l. Jeg vet at f.eks Peppes bruker kokker, servitører o.l. som sjåfør når det er krise. Evt. at det er to kokker og den ene kan ta utkjøringer når det er lite å gjøre på kjøkkenet. Men det er jo rart at de ikke sier det som det er da.
Gjest Diva Skrevet 11. desember 2002 #7 Skrevet 11. desember 2002 Hei Lea! Vi har aldri sett mer enn EN pizzabil utenfor hos sjappa. Tror ikke de har så mange biler, men er ikke sikker. Det er sjelden det er mulig å få levert pizzaen på døra. De har nesten aldri anledning.... Merkelig. Dessuten søkte jeg jo som servitør...... Men, men, gjøken må vel ha misforstått. Men jeg synes han kunne ha sagt det til meg da, i stedet for å gi meg falske forhåpninger........ Det er jeg rimelig lei av nå.... Men takk for svar folkens :D Jeg får søke og søke og søke videre. Klem,
Gjest Lea Skrevet 11. desember 2002 #8 Skrevet 11. desember 2002 Tror at du har svaret der kattepus! De vet nok at de har dårlig kapasitet mht utkjøring, men har kanskje ikke den helt store pågangen heller. Derfor har de kanskje mange kokker og vil bruke disse til utkjøring når det trengs. Dersom de hadde ansatt en sjåfør, så måtte de jo ha betalt en sjåfør (uten at det var noe å kjøre ut). Hvis de betaler en kokk/servitør, så vil det alltid være NOE å gjøre, om ikke annet så kan de bruke den nyansatte som sjåfør.
Gjest Diva Skrevet 11. desember 2002 #9 Skrevet 11. desember 2002 Uff, Lea, nå kverulerer jeg fælt her. Men dette er et lite sted. De gangene vi har vært der (fredagskvelder, lørdagskvelder, onsdagskvelder for den saks skyld), har det vært en i kassa/ servitør, en pizzakokk og en (så vidt vi vet) sjåfør...... Tror de bare har EN bil og...... Skjønner ingenting jeg. Men skulle gjerne ringt duden og bare fått en forklaring. DA kunne jeg gått videre og kanskje vært litt mer motivert. Jeg ble SÅ UTROLIG glad i stad da det endelig ringte noen. I mine innerste tanker, skulle den mannen få svi verbalt, men jeg kan selvfølgelig ikke følge opp dette IRL. *sukk* Jaja, ha en hyggelig kveld da dere :D Klem,
Cassandra Skrevet 14. desember 2002 #10 Skrevet 14. desember 2002 Jeg synes at du kan ringe til han "duden" jeg. Hva har du å tape på det??
Gjest Diva Skrevet 14. desember 2002 #11 Skrevet 14. desember 2002 Hmf. Siste nytt : Vi bestilte pizza fra nevnte sjappe og skulle ta den med til "svigers" og spise med dem. Da vi kom dit, og skulle sette tenna i det herrrlige pizzastykket - oppdaget jeg til min forskrekkelse at det var L-Ø-K i pizzaen!?!? Jeg tåler ikke løk og ba spesifikt om å IKKE FÅ LØK på pizzaen... :evil: Jeg ble så forb#### at jeg ringte sjappa etter 1.pizzastykke som ble kaldt fordi jeg måtte sitte og pelle ut all løken:( Jeg presenterte meg og sa at vi bestilte en uten løk, og fikk med løk. Fikk svar av en hjernedød fjortis : "Hæææ?", ja unnskyld da,.... Jeg bare ville si ifra sa jeg, så de skulle være obs på det... Berta sier til andre ansatte mens hun er i telefonen : "Ehh, det er ei ¤¤¤¤¤¤¤ eller noe her (mitt etternavn) , de bestilte uten løk og fikk med løk", ...bla, bla, jadi, jadi, jadi, svada og masse sprøyt. Så fikk jeg snakke med - jo ! Daglig leder mr. x! Yeah! Jeg bare sa det samme som til snella og at jeg bare ville si ifra,- så de fikk vite det. Han ville gjerne tilby med et gavekort som kompensasjon. Jeg sa at det ikke var nødvendig, men han ville gi meg det okke som. Jaja. Vet i hvertfall nå at jeg ikke videre har lyst til å jobbe med folk som er så uproffe og ikke engang kan ta imot en henvendelse fra en kunde i telefonen uten å si "Hææææ?", "Æææææh", og "Høøøø?". Og kanskje det er lurt å sette på "mute"-knappen på telefonen før man begynner å snakke om kunden med personalet der :o Det er tydelig at det gikk litt fort i svingene ja. Men er fremdeles litt skuffet. Det er tydeligvis noen folk der som åpenbart ikke kan gjøre jobben sin og så er jeg utelukket som søker fordi jeg ikke har førerkort....Jaja. Det er vel like greit. Takk for råd anyway :D En riktig god lørdag til dere :-) Klem,
Gjest Diva Skrevet 14. desember 2002 #12 Skrevet 14. desember 2002 Jah, dette var da igår.... glemte å skrive d
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2008 #13 Skrevet 25. april 2008 <span style='color:blue'>Jah, dette var da igår.... glemte å skrive d </span> Sorry, men jeg syntes du virker litt for selvgod og forlangende... Har selv jobbet som vaktsjef i restaurant bransjen og vi har ingen mute knapp for gjester som deg. Jenta som tok tlf kan ha vært ny for alt du veit, og blir nødt til å ta opp problemet med kokkene som har laget pizzaen. Selv er hun kanskje servitør og veit lite om hva som har skjedd med kjøringa/laginga?? Tror ikke du tok så skade av å høre din egen historie bli gjennfortalt! I tillegg tror jeg kanskje du selv skremte bort din potensielle arbeidsgiver i det du sier "om en time"..vedkommende rekker ikke å tenke før du pusher på med å ville dukke opp bare 60 min etter samtalen. Det er mye å ordne i forkant av et intervju, og du var helt sikkert ikke den eneste som skulle ringes og avtales med. La arbeidsgiver ta styringa også retter du deg etter det. Lær av feilene til neste gang så blir det bedre skal du se!
Gjest Gjest_Marte_* Skrevet 25. april 2008 #14 Skrevet 25. april 2008 <span style='color:darkblue'>Hmf. Siste nytt : Vi bestilte pizza fra nevnte sjappe og skulle ta den med til "svigers" og spise med dem. Da vi kom dit, og skulle sette tenna i det herrrlige pizzastykket - oppdaget jeg til min forskrekkelse at det var L-Ø-K i pizzaen!?!? Jeg tåler ikke løk og ba spesifikt om å IKKE FÅ LØK på pizzaen... :evil: Jeg ble så forb#### at jeg ringte sjappa etter 1.pizzastykke som ble kaldt fordi jeg måtte sitte og pelle ut all løken:( Jeg presenterte meg og sa at vi bestilte en uten løk, og fikk med løk. Fikk svar av en hjernedød fjortis : "Hæææ?", ja unnskyld da,.... Jeg bare ville si ifra sa jeg, så de skulle være obs på det... Berta sier til andre ansatte mens hun er i telefonen : "Ehh, det er ei ¤¤¤¤¤¤¤ eller noe her (mitt etternavn) , de bestilte uten løk og fikk med løk", ...bla, bla, jadi, jadi, jadi, svada og masse sprøyt. Så fikk jeg snakke med - jo ! Daglig leder mr. x! Yeah! Jeg bare sa det samme som til snella og at jeg bare ville si ifra,- så de fikk vite det. Han ville gjerne tilby med et gavekort som kompensasjon. Jeg sa at det ikke var nødvendig, men han ville gi meg det okke som. Jaja. Vet i hvertfall nå at jeg ikke videre har lyst til å jobbe med folk som er så uproffe og ikke engang kan ta imot en henvendelse fra en kunde i telefonen uten å si "Hææææ?", "Æææææh", og "Høøøø?". Og kanskje det er lurt å sette på "mute"-knappen på telefonen før man begynner å snakke om kunden med personalet der :o Det er tydelig at det gikk litt fort i svingene ja. Men er fremdeles litt skuffet. Det er tydeligvis noen folk der som åpenbart ikke kan gjøre jobben sin og så er jeg utelukket som søker fordi jeg ikke har førerkort....Jaja. Det er vel like greit. Takk for råd anyway :D En riktig god lørdag til dere :-) Klem, </span> Enig med en under her at du virker som en diva. Glad du ikke jobber hos oss... Jeg vil tro ut ifra det du skriver at du selv ikke har mye til arbeidserfaring, her blir du tilbydd gavekort som plaster på såret ,noe du sitter her og klager over i etterkant. I mine øyne var det heller tegn på god service ifra deres side, samtidig som det viste hvor barnslig du faktisk er! Du tar ikke fem flate øre for å skrive mest mulig dritt om bedriften her inne fordi du selv er ditcha. Men tenk deg om to ganger: er du lojal? NEI, er du proffesjonell? NEI! Tror du arbeidsgivere er ute etter noen som deg?? Nok et nei spør du meg.. Ta deg sammen og ro ned den overivrigheten din til neste gang. Du skremmer bort sjangsene dine!
Varsia Skrevet 25. april 2008 #15 Skrevet 25. april 2008 Ja kjeft på ei dame som skrev innlegget for 6 år siden...
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2008 #16 Skrevet 25. april 2008 Ja kjeft på ei dame som skrev innlegget for 6 år siden... Da har hun sikkert fått seg jobb nå da ihvertfall..
Alice Ayres Skrevet 25. april 2008 #17 Skrevet 25. april 2008 Ja kjeft på ei dame som skrev innlegget for 6 år siden... Ååååå, jeg ler meg skakk...
Amalie_85 Skrevet 25. april 2008 #19 Skrevet 25. april 2008 hva er det med disse menneskene som plutselig skriver i tråder fra steinalderen? hvor finner dem trådene som er så gamle? Håper hun har fått seg jobb ja
mustapippuri Skrevet 25. april 2008 #20 Skrevet 25. april 2008 hva er det med disse menneskene som plutselig skriver i tråder fra steinalderen? hvor finner dem trådene som er så gamle? Håper hun har fått seg jobb ja Og pizza uten løk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå