Gjest Gjest_carine_* Skrevet 3. juni 2006 #1 Skrevet 3. juni 2006 Det kommer ofte opp små vinduer med error meldinger på dataen min. Det står messenger service øverst, også står det at det er masse galt med windowsen min og at jeg må laste ned et program for å ordne det. Noen som vet åssen jeg får fjerna dette ? Begynner å bli lei....
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2006 #3 Skrevet 3. juni 2006 Jeg har vært på noen nettsider der "reklame" for errorsafe popper opp.Er jo såvidt jeg får lukket det vinduet. Er det fordi jeg er på den aktuelle nettsida eller har jeg no spyware på maskina?
Gjest Gjest_carine_* Skrevet 3. juni 2006 #4 Skrevet 3. juni 2006 Har prøvd å fjerne det med ad-aware men det funker ikke! det kommer sikkert 2-3 vinduer opp hvert 5. minutt... trenger hjelp!
enden Skrevet 3. juni 2006 #5 Skrevet 3. juni 2006 (endret) Hold deg i alle fall langt unna errorsafe. Kommer den frst inn kan du glemme å kvitte deg med den uten hjelp fra profesjonelle... Messenger service er en tjeneste i windows som var ment for at f.eks. administratoren i et nettverk kunne sende korte meldinger på tvers av nettverket. Nå er den default deaktivert på nye installasjoner av Windows. Jeg mener at den skal deaktiveres av en av sikkerhetsoppdateringene som ligger på Windows Update også. Får å deaktivere Messenger service følg denne oppskrifen: 1. Åpne kontrollpanelet og deretter administrative verktøy 2. Velg Tjenester og dobbeltklikk på Messenger i lista til høyre 4. Trykk på knappen Stopp og velg Deaktivert i rullegardinen for oppstartstype Lukk alle vinduer uten å gjøre andre endringer. Men disse meldingene kommer ikke fra løse luften. Dersom du har èn enkelt PC koblet direkte til et ADSL-modem eller bruker modem/ISDN bør du vurdere en programvarebrannmur. Norton Internet Security er mest kjent og gir deg antivirus og brannmur. Denne blir ofte bundlet med nettbank f.eks. Dersom du har flere PC-er koblet til samme bredbåndslinje eller vet at du har en ruter vil denne mest sannsynlig stoppe slike meldinger fra internett. Dermed er det trygt å anta at meldingene kommer fra internt på ditt nettverk. Sjekk alle PC-er med adaware og Spybot Endret 3. juni 2006 av enden
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå