Gjest gjest1 Skrevet 2. juni 2006 #21 Skrevet 2. juni 2006 Dette er det desidert dårligste innlegget du noen sinne har skrevet, lille Sexy, og da ser jeg bort fra innholdet og henger meg fullstendig opp i språkførsel, rettskriving og grammatikk. Det er nesten så jeg lurer på om du ikke bare er en guttunge, men at dere faktisk er flere. Og det må det gå an å lure på uten og bli slettet, ærlig taltMen nok om det. Ellers er jeg ikke enig i at de fleste som drikker vin gjør det for å kjenne rusen, eller at de bøtter nedpå en halv flaske hver kveld. Jeg skal faktisk åpne min flaske nå, rett og slett fordi jeg har lyst på et glass vin akkurat nå. Jeg vet ikke om akkurat den er god, jeg er ganske kresen på vinsmak. Er den god drikker jeg et glass, er den ikke god slutter jeg etter å ha smakt på den. Og da går resten i vasken - om jeg da ikke skal være smart og fryse den ned i terninger til å ha i saus senere. Det har nemlig jeg lært at damer gjør. Ellers er jeg litt dårlig på å drikke, derfor er hele flasker et problem for meg. Jeg åpner dem, tar et glass og korker flaska. Det er ikke ofte jeg orker et glass neste kveld også, og veldig ofte ender det med at jeg heller halvfulle flasker i vasken fordi de har stått åpne for lenge. Men det er meg. Jeg kjenner folk som klarer å drikke et glass eller to mye oftere enn meg, men jeg vil ikke påstå at de er drankere. En venninne har jeg som jeg synes drikker for mye, hun har alltid drukket for rusens skyld, og kjøper alltid de billigste sortene i tre-litere. Men henne om det. Og du, hvis du ikke vet det - alkoholfri vin smaker sur saft.
Gjest Miloine Skrevet 2. juni 2006 #22 Skrevet 2. juni 2006 Er du helt i villrede? I Norge drikkker man ikke hele tiden, fylla sparer vi til helgene... dette kan vel ”kanskje” ha noe å gjøre med avgiftspolitikken her i landet? I eks. Spania er det lov til å ta seg et glass i lunchpausen, og ingen tar vel alvorlig skade av det? Folk i middelhavslandene drikker ikke kun for smakens skyld, de drikker også for å få en viss rus! Rus har vært en del av menneskets kultur siden tidenes morgen... alkohol er bare en liten fjært i kosmos. Ta for deg kaffe, te, nikotin og sopp som er langt eldre enn alkohol... har du tenkt på det??? I de landene du sikter til så kan godt 2 personer dele en flaske med vin hver eneste dag, og det er ikke bestandig snakk om smaken, men de liker det også pga. den rusen de får! Rusen har vært der fra tidenes morgen, der eks. apekatter elsker gjæret bær osv....tror du de gjør dette for smakens skyld, eller tror du de gjør det for rusens skyld Ja, jeg sammenligner mennesker og apekatter på denne måten, dersom jeg må forklare deg hvorfor – så gidder jeg ikke det, da du bør vite dette du også! En ting er rus når man betjener store og farlige maskiner som eks. lastebiler/trailere, tunge trucker, tog, steinknusemaskiner osv. Der har vi ganske gode kontroll rutiner i Norge og det syns jeg vi skal fortsette med. Her bør EU være mer restrektive. Vet du at litt alkohol kan faktisk være arbeidsmoralfremkalende? Det kan gi mer krativitet hos enkelte! Enhver billedkunstner eller musiker vet at kreativiteten stiger proposjonalt med promillen!!! Moralen må vel på en måte bli: Drikke ofte, lite, men godt!!! (og husk at du skal på jobb i morgen!)
Gjest Sexy Cath Skrevet 2. juni 2006 #23 Skrevet 2. juni 2006 Beklager, men jeg er heterofil ← nuh nuh. jeg kjenner vibbene. http://virtualclinics.net/psychiatrist_lis...ient_lg_clr.gif behold den du.
Gjest Sexy Cath Skrevet 2. juni 2006 #24 Skrevet 2. juni 2006 (endret) edit: pcn klikka og pulte seg selv. Endret 2. juni 2006 av Sexy Cath
Gjest Sexy Cath Skrevet 2. juni 2006 #25 Skrevet 2. juni 2006 Dersom man drikker alkoholfri vin for smakens skyld, vil jeg hevde det er som å kappe av seg hodet for å klippe håret... Dessuten er det nok mange italienere, franskmenn og grekere som drikker mer enn ett glass vin til maten også, selv om jeg ser poenget ditt, Sexy Cath. Å bruke hundrevis av kroner på dyre Baroloer bare for å drikke seg snydens er litt bortkastet... ← så da mener du at man ikke drikker for smakens skyld altså, men for rusen...noe som var mitt hovedpoeng? Joda, jeg har ikke sagt at det ikke finnes vindrankere i blandt grekere/italienere, men hvis vi skal være helt realistiske, så er det ikke sjeldent vi ser i helgene at guttene og jentene går stivpyntede ned til byen, og når klokka er 03 om natta henger de uten for kebabsjappa med dressingen rennende nedover kjeften, altså..det er ikke til å komme bort i fra. Norge har en annen drikkekultur (les: flatfyll). Og da og skulle påberope seg et middelhavs drikkemønster blir som å hoppe etter Wirkola.
Gjest gjest1 Skrevet 2. juni 2006 #26 Skrevet 2. juni 2006 edit: pcn klikka og pulte seg selv. ← Dette må virkelig være skrevet av en dame med stil.
Gjest Bellatrix Skrevet 2. juni 2006 #27 Skrevet 2. juni 2006 Dette må virkelig være skrevet av en dame med stil. ← Ja, h*n har sikkert langt mer stil enn ustelte, overvektige, fregnete og rødhårete katteeiere.
Gjest Sexy Cath Skrevet 2. juni 2006 #28 Skrevet 2. juni 2006 Dette er det desidert dårligste innlegget du noen sinne har skrevet, lille Sexy, og da ser jeg bort fra innholdet og henger meg fullstendig opp i språkførsel, rettskriving og grammatikk. Det er nesten så jeg lurer på om du ikke bare er en guttunge, men at dere faktisk er flere. Og det må det gå an å lure på uten og bli slettet, ærlig taltMen nok om det. Ellers er jeg ikke enig i at de fleste som drikker vin gjør det for å kjenne rusen, eller at de bøtter nedpå en halv flaske hver kveld. Jeg skal faktisk åpne min flaske nå, rett og slett fordi jeg har lyst på et glass vin akkurat nå. Jeg vet ikke om akkurat den er god, jeg er ganske kresen på vinsmak. Er den god drikker jeg et glass, er den ikke god slutter jeg etter å ha smakt på den. Og da går resten i vasken - om jeg da ikke skal være smart og fryse den ned i terninger til å ha i saus senere. Det har nemlig jeg lært at damer gjør. Ellers er jeg litt dårlig på å drikke, derfor er hele flasker et problem for meg. Jeg åpner dem, tar et glass og korker flaska. Det er ikke ofte jeg orker et glass neste kveld også, og veldig ofte ender det med at jeg heller halvfulle flasker i vasken fordi de har stått åpne for lenge. Men det er meg. Jeg kjenner folk som klarer å drikke et glass eller to mye oftere enn meg, men jeg vil ikke påstå at de er drankere. En venninne har jeg som jeg synes drikker for mye, hun har alltid drukket for rusens skyld, og kjøper alltid de billigste sortene i tre-litere. Men henne om det. Og du, hvis du ikke vet det - alkoholfri vin smaker sur saft. ← kjære mysan. jeg begynner å lure på alderen din siden du insinuerer at jeg faktisk konkurrerer i å skrive de beste innleggene. Gammel er du da? Tror du det er derfor jeg skriver et innlegg? Når det kommer til skrivefeil så kan det godt være, men jeg sølte fun light på tastaturet i sta og flere av bokstavene mine henger igjen, men som du sier...det er tydeligvis gramatiske feil her og jeg har ikke giddet å lese over innlegget mitt. Du fortsetter og pøse på med at jeg er en gutt (flere gutter nå faktisk). Be my guest baby, men du driter deg ut med den oppførselen der. Du, som en voksen og reflektert dame (du liker å fremstå som en i hvertfall) burde vel holde deg for god til sånt? Aha...du heller halveflasker i vasken sier du? Der ser du... du har en annen drikkekultur enn i middelhavet. Der heller de 3/4 av flaska i vasken, men du, du heller halve i vasken...og da har du søren meg drukket det alene. Grekerne har nok delt det med naboen, så det ble toppen et glass eller to på dem hver, i mens du...du har bøtta ned på fire stk. og det er her vindrankeriet kommer inn. En vindranker vil aldri innrømme at han/hun er det. Vin skal være så tillat nå for tiden. "Alle" i middelhavet drikker jo vin, da kan vel vi bøtte ned på også? Det er slik en vindranker forsvarer seg selv. NOEN drikker selvsagt for smakens skyld, men svært få. De fleste (ja du hørte rett, de fleste) drikker for rusens skyld. Vin smaker surt piss og ingenting annet. Det vet vi alle. Og din venninne...vel...ring AA. KJAPT!! Vær en god venninne. (forresten...er man mer tilbøyelig for å være en vindranker hvis man kjøper billige 3 litere? kansje hun bare er økonomisk? )
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #29 Skrevet 2. juni 2006 I Hellas eller i Italia tar de seg ofte et glass vin til maten og det gjerne hver dag. Enkelte her i Norge prøver å ta etter denne kulturen, men det vi tette nordmenn ikke forstår er at italienerene eller grekerene tar seg ETT glass vin med ETT glass vann til for SMAKENS SKYLD. Det skjer neppe her til lands (joda, i noen få tilfeller). her tar man seg 3-4 glass vin og sier man drikker det fordi det er så godt. kiss my ass. nordmenn drikker ikke fordi det er godt, de drikker fordi de vil føle rus. Det er nok av vindrankere her til lands. De kan gjerne sette seg inn i hvilke vintyper og den slags som er bra/dårlige, bøker om vin har de gjerne, for man drikker jo for all del med "stil". Norge lar seg lure. Jeg ser mange innlegg her inne hvor en eller annen påpeker at de sitter med vinen sin. Åh så sund jeg er tenker du da. Faktum er at vi nordmenn ikke klarer å ta etter den drikkekulturen som er i Hellas eller i Italia. En halv flaske vin er ikke det samme som et lite glass vin som samtidig er vannet ut. :grine2: Så, tenker dere over dette når dere sitter her og pluddrer inne på KGs forum med vinglasset i den ene hånda og musa i den andre? Tenker dere over at dere som drikker denne vinen for "smakens skyld" er på vei til å bli vindrankere? For det er jo det man er, så lenge man drikker flere ganger i uken. Ps: det finnes alkoholfri vin. ← Å,hva faen bryr det deg,da? Pass dine egne saker.
Gjest Sexy Cath Skrevet 2. juni 2006 #30 Skrevet 2. juni 2006 Dette må virkelig være skrevet av en dame med stil. ← nå foreslår jeg at du heller denne "halve flasken" med vin i vasken. tunga di slår krøll. jeg er jo mann i følge deg. trokke du har godt av dette asså jenta mi. et annet råd: hold deg til de vinsortene du vet er gode, så slipper du å helle de ut.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #31 Skrevet 2. juni 2006 Tuller du eller? Med "vindranker" - mener du da alkoholiker? :klø: Hva vet du om hvor mange glass vin "nordmenn" drikker når de tar seg ett glass vin til middag eller etter middag? Og hva vet du om hvor mange glass vin grekerne drikker hver dag? Og jeg skjønner jo at du har et kompleks og drømmer om at du er fra det sofistikerte sentraleuropa, men alle er ikke som deg. Og du; på seg selv skal man kjenne andre. Tygg litt på den du ← Godt sagt.
Gjest Sexy Cath Skrevet 2. juni 2006 #32 Skrevet 2. juni 2006 Å,hva faen bryr det deg,da? Pass dine egne saker. ← barne tv er ferdig nå!!! legg deg.
Gjest Sexy Cath Skrevet 2. juni 2006 #33 Skrevet 2. juni 2006 Er du helt i villrede? I Norge drikkker man ikke hele tiden, fylla sparer vi til helgene... dette kan vel ”kanskje” ha noe å gjøre med avgiftspolitikken her i landet? I eks. Spania er det lov til å ta seg et glass i lunchpausen, og ingen tar vel alvorlig skade av det? Folk i middelhavslandene drikker ikke kun for smakens skyld, de drikker også for å få en viss rus! Rus har vært en del av menneskets kultur siden tidenes morgen... alkohol er bare en liten fjært i kosmos. Ta for deg kaffe, te, nikotin og sopp som er langt eldre enn alkohol... har du tenkt på det??? I de landene du sikter til så kan godt 2 personer dele en flaske med vin hver eneste dag, og det er ikke bestandig snakk om smaken, men de liker det også pga. den rusen de får! Rusen har vært der fra tidenes morgen, der eks. apekatter elsker gjæret bær osv....tror du de gjør dette for smakens skyld, eller tror du de gjør det for rusens skyld Ja, jeg sammenligner mennesker og apekatter på denne måten, dersom jeg må forklare deg hvorfor – så gidder jeg ikke det, da du bør vite dette du også! En ting er rus når man betjener store og farlige maskiner som eks. lastebiler/trailere, tunge trucker, tog, steinknusemaskiner osv. Der har vi ganske gode kontroll rutiner i Norge og det syns jeg vi skal fortsette med. Her bør EU være mer restrektive. Vet du at litt alkohol kan faktisk være arbeidsmoralfremkalende? Det kan gi mer krativitet hos enkelte! Enhver billedkunstner eller musiker vet at kreativiteten stiger proposjonalt med promillen!!! Moralen må vel på en måte bli: Drikke ofte, lite, men godt!!! (og husk at du skal på jobb i morgen!) ← At dette kommer i fra en såpass voksen dame som deg, vel...det må jeg si er ignorant sagt. Å sitte her å fortelle at å drikke ofte, men lite er bra OG arbeidsmoralfremkallende DET tar kaka. Jeg som kanskje er halvparten så gammel som deg (det er vel 50 du er?) føler selv at jeg har mye mer innblikk i alkoholpolitikken enn hva du har. Og en viktig ting du utelater er skadevirkningene det kan gi i forhold til familieliv (les:barn, ekteskap). Det er ikke mer enn et par dager siden hvor det sto frem en mann i toppstilling på Holmgang (eller hvor søren det var), hvor han da blottla bruk av kokain og alkohol i blandt toppledere ...det er så utbredt og hvor mye skade det kan gjøre. Så at du i det hele tatt tør å si åpent at folk skal drikke lite men ofte...det er skremmende. Alt starter i det små kjære miloline. Det burde vel du vite som kan såpass mye om apekatter og sånn? Ja, jeg har tenkt over kaffe, nikotin og hele den pakka der. Jeg drikker ikke kaffe og jeg røyker ikke heller. jeg er veldig sunn av meg. ja, jeg tror at både aper og mennesker bruker stimuli for å slappe av/ha det gøy (whatever)...det er jo nettopp det jeg sitter her og skriver. Også kommer du og sier: tror du apene spiser gjæret bær for smakens skyld (dine ord). NEI...de vil selvsagt ha rus. Mitt poeng var jo det, men jeg vil også ha frem hvor skadelig det kan være.
Gjest Sexy Cath Skrevet 2. juni 2006 #34 Skrevet 2. juni 2006 Enhver som har fått servert "bordvin" i Italia eller Spania, skjønner at dette ikke først og fremst dreier seg om smak ← Og det kom i fra en nordmann.
Amadea Skrevet 2. juni 2006 #35 Skrevet 2. juni 2006 Aha...du heller halveflasker i vasken sier du? Der ser du... du har en annen drikkekultur enn i middelhavet. Der heller de 3/4 av flaska i vasken, men du, du heller halve i vasken...og da har du søren meg drukket det alene. ← Visste ikke at det fantes vasker i Middelhavet. Er det egentlig nödvendig da? Hihi, beklager, men jeg kunne ikke dy meg :-D For övrig saa bor jeg ikke saa langt fra Middelhavet, og jeg har faktisk aldri sett noen her nede helle vin i vasken... Ellers saa har du nok et poeng, men jeg tror flatfylla er et större problem i Norge enn at noen liker aa drikke en halvflaske vin paa en helt vanlig hverdag.
Gjest Sexy Cath Skrevet 2. juni 2006 #36 Skrevet 2. juni 2006 Visste ikke at det fantes vasker i Middelhavet. Er det egentlig nödvendig da? Hihi, beklager, men jeg kunne ikke dy meg :-D For övrig saa bor jeg ikke saa langt fra Middelhavet, og jeg har faktisk aldri sett noen her nede helle vin i vasken... Ellers saa har du nok et poeng, men jeg tror flatfylla er et större problem i Norge enn at noen liker aa drikke en halvflaske vin paa en helt vanlig hverdag. ← vi er enig i ganske mye. jeg er veldig enig i at flatfylla er et større problem, men i denne omgang tok jeg for meg et nytt problem....nemlig vindrankere.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #37 Skrevet 2. juni 2006 Så, tenker dere over dette når dere sitter her og pluddrer inne på KGs forum med vinglasset i den ene hånda og musa i den andre? ← Uansett hva jeg har i den ene hånda, så har jeg alltid musa i den andre. Bare for å ha det sagt
Gjest Embla s Skrevet 3. juni 2006 #38 Skrevet 3. juni 2006 (endret) Jeg er faktisk litt enig i noe av det du skriver(!) SC. Det er mye flatfyll i Norge (/norden?), i fht resten av europa. Men alkholproblematikk er ikke et nordisk fenomen. I mange av de landene du framhever som bra mht dette er det store problemer med ulykker og skader som direkte og indirekte konsekvens av høyt alkoholbruk. Men, jeg er som deg skeptisk til at folk tar seg "en drink før leggetid" eller "to glass vin til maten" flere ganger i uka. Men jeg har heller ikke sans for at man må kjøpe inn øl eller vin "til helga" eller at kos/avslapning/moro/fri dagen etter nødvendigvis innebærer at man må drikke mye eller lite vin/øl/whatever. Endret 3. juni 2006 av Embla s
Gjest gjest1 Skrevet 3. juni 2006 #39 Skrevet 3. juni 2006 nå foreslår jeg at du heller denne "halve flasken" med vin i vasken. tunga di slår krøll. jeg er jo mann i følge deg. trokke du har godt av dette asså jenta mi. et annet råd: hold deg til de vinsortene du vet er gode, så slipper du å helle de ut. ← Burde ha skrevet det sånn: "dame" med stil, det var sånn det var ment. Alt det andre gidder jeg ikke å svare på, du har gått fra å provosere meg til å kjede meg, og det er like greit.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2006 #40 Skrevet 3. juni 2006 Jeg som kanskje er halvparten så gammel som deg (det er vel 50 du er?) føler selv at jeg har mye mer innblikk i alkoholpolitikken enn hva du har. Og en viktig ting du utelater er skadevirkningene det kan gi i forhold til familieliv (les:barn, ekteskap). ← Miloine er faktisk 35 år ikke 50 år! Dersom du er halvparten så gammel, ja da er vel du 17, 5 år da og det må du ikke tro kommer som noen overaskelse sånn som du fremlegger deg her og i andre sammenheng
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå