Gå til innhold

Menn som drikker hver dag har best helse!

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg så tilfeldigvis på overskriften i Dagbladet i dag, og der stod det noe med at 11 glass vin i uken var sunt for menn!! og at menn som drikker hver dag har best helse. Nå vet jo alle at statistikk er bare løgn (ihvertfall i utrolig mange tilfeller)

Å ha en sånn overskrift på forsiden provoserte ihvertfall meg.

Jeg synes det er et hån mot alle som vet hva et rusmisbruk virkelig er, og hvordan det ødelegger forhold og familier. Nå er jeg fullstendig klar over at å drikke litt vin til maten ikke er det samme som å være alkoholiker, men det var den måtet overskriften var skrevet på som provoserte meg. Noen flere som er enige eller uenige??

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg er enig. Litt vin til maten nå og da tar sikkert ikke skade, men å nærmest oppfordre til å drikke hver dag er horribelt. Dessuten mener jeg der er en forskjell på å ta seg et galss vi og på å "drikke".

Skrevet

Jeg tror man hadde fått best helsegevinst ved å drikke 11 glass druejuice istedet... Alkohol er jo en gift.

Skrevet

alt innen rimelighetens grenser, vil nå jeg si. Tror ikke det er så innmari lurt å drikke hver bidige dag. Hehe - men nå hører det jo til at jeg ikke kan drikke da. Holder nesten å lukte på korken, for min del :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg reagerer også negativt på sånne overskrifter. Jeg har levd med en alkolmisbruker, og det blir vel med dem som med pedofile kanskje, at får de en liten "godkjenning" på det de driver med, så griper de den med begge hender.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...