Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en pent brukt vogn som jeg tenkte å rengjøre så den er klar til ny baby. Men hvordan skal det gjøres?

Jeg mener, alle løse deler blir selvsagt vasket i maskin, men madrassen er jo ikke så lett å vaske forsvarlig uten å ødelegge den... Jeg tenkte på å legge den i fryseren en stund (et par uker?) for å drepe bakterier, men er det nok? Det er overmadrass med som jeg tenkte å vaske på 60 grader i maskinen, bør jeg likevel kjøpe en ny madrass til vognen eller holder det? Og hva gjør man med de tekstil-delene på vogna som ikke kan vaskes? Er det noe jeg har glemt som bør rengjøres?

Videoannonse
Annonse
Gjest *Just-Me*
Skrevet

visst du legger madrassen i fryseren må du huske å riste den kjempegodt ute etterpå, å banke den. Slik at bakteriene osv faller av.

Til resten av tekstilene på vogna kan du vel bare lage litt såpevann å ta en klut å gni over??

Skrevet

Jeg brukte samme vogna til lillemann som til storebror. Vi vasket over og luftet godt, men madrassen som ligger i bag-delen, den kjøpte jeg ny. Det koster ikke mange kronene, og det anbefales visstnok ny madrass til hvert barn. Mulig det kun gjelder i sengen, men likevel...

Skrevet
Jeg brukte samme vogna til lillemann som til storebror. Vi vasket over og luftet godt, men madrassen som ligger i bag-delen, den kjøpte jeg ny. Det koster ikke mange kronene, og det anbefales visstnok ny madrass til hvert barn. Mulig det kun gjelder i sengen, men likevel...

Fikk du kjøpt ny madrass i "baby-butikk", eller måtte kjøpte du en som ble klippet til? Den som ligger i vogna nå er kileformet (altså litt høyere i hodeenden enn i fotenden), så jeg tror ikke jeg får tak i lik... Har hørt at skumgummi ikke er det helt store, men i alle vognene jeg har sett er det nettopp skumgummi madrasser... Blir litt forvirret av dette her jeg!

Skrevet
Fikk du kjøpt ny madrass i "baby-butikk", eller måtte kjøpte du en som ble klippet til? Den som ligger i vogna nå er kileformet (altså litt høyere i hodeenden enn i fotenden), så jeg tror ikke jeg får tak i lik... Har hørt at skumgummi ikke er det helt store, men i alle vognene jeg har sett er det nettopp skumgummi madrasser... Blir litt forvirret av dette her jeg!

Har en Simo kombivogn, og fikk kjøpt ny madrass i Simo-butikken. De måtte bestille den, men ellers var det uproblematisk så lenge jeg visste hvilken vogn jeg skulle ha den til.

Skrevet
Har en Simo kombivogn, og fikk kjøpt ny madrass i Simo-butikken. De måtte bestille den, men ellers var det uproblematisk så lenge jeg visste hvilken vogn jeg skulle ha den til.

Okei, takk for svaret! :) Skal prøve å sjekk ut det med min vogn også!

Skrevet

Jeg har jobbet en stund hos Simo-forhandler, vi anbefaler nylonvask til vogna. Selges i dagligvaren. Skal ofte ikke så mye til:)

Skrevet
Jeg har jobbet en stund hos Simo-forhandler, vi anbefaler nylonvask til vogna. Selges i dagligvaren. Skal ofte ikke så mye til:)

Supert! Det har jeg jo liggende i skapet! :) Anbefales det ny madrass også? Fant dette på simo sine hjemmesider:

Madrassen har polyeten innlegg som er varme- og kuldeisolerende. Den har utstansede hull for luftsirkulasjon slik at madrassen er ventilerende. Overtrekket er quiltet. Du kan putte hele madrassen i maskinen, noe som gjør det enkelt å holde den ren. Dette gir et godt grunnlag for ergonomisk riktig sove- og hvilestilling for barnet.
http://194.103.47.10/Brio/Norge/Simo/Bagvo...vogn?ProdID=240

Den madrassen som fulgte min vogn ser ut som en helt vanlig skumgummimadrass... Kan det være fordi det er en eldre modell kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...